جاسوسی و حملات سایبری چین به متحدان و رقبا ؛ چشم‌بادامی‌ها ایران را هم قربانی کردند!

منبع: تکراتو

4

1402/2/21

20:48


مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند (IPCSC) خبر از حملات سایبری چین به متحدان و رقبا داده که گستره این حملات شامل روسیه، ایالات متحده و ایران نیز شده است.

جاسوسی و حملات سایبری چین به متحدان و رقبا ؛ چشم‌بادامی‌ها ایران را هم قربانی کردند!

مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند (IPCSC) خبر از حملات سایبری چین به متحدان و رقبا داده که گستره این حملات شامل روسیه، ایالات متحده و ایران نیز شده است.

در همین راستا، یک گروه هکری چینی به 12 موسسه دانشگاهی کره‌ای، حملات سایبری را انجام داده است. طبق گزارش آژانس امنیت اینترنتی کره (KISA)، موسسات آسیب‌دیده در این حملات اعم از موسسه تحقیقاتی کره برای سیاست‌های ساخت‌وساز، برخی از بخش‌های دانشگاه Jeju و دانشگاه ملی آموزش کره بوده است. براساس برخی گزارش‌ها البته نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد حملات گسترده‌تر چین به کشورهای دیگر در آینده وجود دارد وجود دارد.

مطابق این گزارش، هکرها، شبکه‌های کامپیوتری 70 موسسه آموزشی کره‌ای در تاریخ 21 تا 24 ژانویه مورد هدف قرار داده‌اند. این گروه هکری در تهدیدات خود اعلام کرده که 54 گیگابایت اطلاعات سرقت‌شده از دولت و نهادهای عمومی کره را فاش خواهد ساخت. طبق گزارش مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند، نشان مستقر در یک اتاق فکر اختصاصی در هند، سایت‌های آسیب‌دیده به مدت چهار روز در حالت غیرقابل دسترسی باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: سرقت اطلاعات مشتریان وسترن دیجیتال در جریان یک حمله هکری بزرگ

حملات سایبری چین به متحدان و رقبا

مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند، براساس گزارشی از واشنگتن‌پست در ماه مارس 2022 ادعا کرد که درواقع همان گروه مرتبط با دولت چین، دست‌کم به شش دولت شامل ایران و روسیه طی 13 ماه اخیر حملاتی داشته و داده‌های پرتعدادی را نیز جمع‌آوری کرده است.

همچنین طبق گزارش شرکت امنیت سایبری اسرائیلی-آمریکایی Check Point، هکرهای چینی، در تاریخ 23 مارس 2022، ایمیل‌هایی با وجود لینک‌های بدافزار را برای دانشمندان و مهندسان چندین موسسه تحقیقاتی و توسعه نظامی روسیه فرستاد تا ظاهراً داده‌های مهمی را در خصوص سیستم‌های امنیتی این کشور به‌دست آورد.

حملات سایبری چین به متحدان و رقبا

از طرفی گزارش IPCSC نشان می‌دهد که حملات سایبری چین به متحدان و رقبا هم بوده؛ درواقع کشور چین که از انتقاد به سیاست‌های مسکو خودداری کرده و پروپاگاندای روسیه علیه ایالات متحده و ناتو را به عنوان متجاوزان در درگیری با اوکراین را دنبال کرده است، روسیه را هم از این حملات بی‌نصیب نگذاشته است. موسسه چک‌پوینت هم در گزارش خود ذکر کرده است: «این حمله چین به روسیه، از ژوئیه 2021 موسساتی را هدف قرار داد که در زمینه ارتباطات ماهواره ای هوابرد، رادار و جنگ الکترونیک تحقیق می‌کنند.»

در این راستا موسسات مورد حمله به شرکت Rostec یک مجموعه نظامی روسیه اختصاص دارد که یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های دفاعی روسیه محسوب می‌شود. همچنین براساس گزارش مرکز ارتباطات راهبردی اقیانوس آرام هند (IPCSC)، تحقیقات گوگل و شرکت امنیت سایبری Proofpoint نشان می‌دهد که هکرهای چینی به جنگ گروهی ملحق شده که روسیه را بر سر جنگ با اوکراین و بحران پناهجویان مرتبط با آن مورد هدف حملات خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حملات سایبری چین به متحدان و رقبا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو