بهترین فیلم های ترسناک با داستان جالب که حتما باید ببینید ( 10 فیلم وحشتناک)

بهترین فیلم های ترسناک با داستان جالب که حتما باید ببینید ( 10 فیلم وحشتناک)


منبع: تاپ ناز

6

1402/2/22

16:26


فیلم های زیادی در سال های اخیر در رابطه با شیاطین ساخته شد اما همه این فیلم ها جزو فیلم های ترسناک نیستند. شاید خیلی ها به ژانر فیلم های وحشت علاقه نداشته باشند. اما اگر شما از طرفداران پر و پا قرص این ژانر هستید و در وقت های بیکاری چیزی جز دیدن یک فیلم ترسناک، خستگی یک روز کسل کننده را از تن شما بیرون نمی آورد، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا لیستی از بهترین فیلم های ترسناک را برسی کنیم.

فیلم های خوبی در این لیست برای طرفداران ژانر وحشت قرار گرفته و برای کسانی که تا الان به سراغ این فیلم ها نرفته اند، یک بار دیدن هر یک از آنها خالی از لطف نیست. تاثیرات این فیلم ها روی افراد مختلف، متفاوت است. عده ای بعد از دیدن این سری فیلم ها دچار توهم هایی نسبت به اتفاقات عادی اطراف خود شده اند. امیدواریم شما از این افراد نباشید و غیر واقعی بودن تمام اتفاقات این فیلم ها را به خوبی درک کرده باشید.

The Exorcist - جن گیر

The Exorcist – جن گیر

یکی از بهترین های این ژانر محسوب میشود که شهرت و آوازه زیادی در بین فیلم های ترسناک تاریخ پیدا کرده است. از نظر خیلی از افراد این فیلم از تاثیر گذار ترین و موفق ترین فیلم های ترسناک تاریخ به شمار میرود. در سال ۱۹۷۳ ویلیام فردکین اولین قسمت جن گیر را کارگردانی کرد.

داستان این فیلم اقتباسی از رمانی به همین اسم، نوشته ویلیام پیتر بلتی میباشد. در۴۶امین مراسم اسکار این فیلم ترسناک نامزد کسب جایزه در ده بخش شد و در نهایت دو جایزه بهترین صدا و بهترین فیلم اقتباسی را گرفت. چه چیزی بهتر از یک جایزه اسکار برای این که به شما بگوییم این فیلم چقدر خوب است.

شاید جوایز اسکار اخیرا کمی بد نام شده باشند ولی آن زمان به خاطر تصویری که کارگردان به نمایش گذاشت و داستان فیلم، واقعا لایق جایزه اسکار بود، که این عوامل شهرت جهانی هم برای این فیلم به وجود آورده است. اما درباره داستان فیلم میتوانیم اینگونه توضیح دهیم که در شهری به نام جرج تن مادری برای سلامت دختر خود نگران میشود. اسم دختر او ریگن است و اخیرا به تشنج های شدیدی دچار میشود و مادر او برای درمان دخترش به سراغ پزشکان میرود. هیچ کدام از پزشک ها موفق نمیشود و فقط یکی از آنها به تسخیر شدن بدن دختر بچه با یک جسم بیگانه مشکوک میشود. به همین دلیل به مادر بچه پیشنهاد میدهد تا یک روحانی به نم پدر کاراس را پیش ریگن بیاورد.

روحانی بعد از برسی ریگن متوجه ماجرا میشود. واقعا یک موجود شیطانی در جسم ریگن بود.  پدر کراس از کلیسا کمک میخواهد و اینجاس که یک کشیش با تجربه به اسم پدر مرین وارد میشود. مرین با این موجود آشنایی دارد و در طول فیلم شاهد درگیری او با این شیطان هستیم. هنوز هم داستان این فیلم بین بهترین و درگیر کننده ترین داستان های فیلم ترسناک قرار میگیرد.

مطلب مشابه: فیلم های الهام بخش معروف که حتما باید ببینید (معرفی 22 فیلم)

A Quiet Place - یک مکان ساکت

A Quiet Place – یک مکان ساکت

حالا به سراغ یکی از فیلم هایی که در سال های اخیر منتشر شده میرویم. تا اگر طرفدار دیدن فیلم های قدیمی نیستید به تماشای یکی از نوآورانه ترین فیلم های ژانر وحشت بنشینید. این فیلم در ۲۰۱۸ ه کارگردانی  و نویسندگی جان کرازینسکی به روی پرده های سینما رفت. جان کرازینسکی فقط کارگردان و نویسنده این فیلم نیست و در خود فیلم هم بازی میکند.

از بازیگران دیگر این فیلم میتوان به میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ و امیلی بلانت اشاره کرد. این بازیگران در همان نخستین اکران این فیلم در ۹ مارس ۲۰۱۸ با نقش آفرینی خوب خود توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرد. داستان این فیلم در آینده رخ میدهد و زمین مورد حمله موجوداتی عجیب قرار گرفته است.

داستان این فیلم در بعد از حمله این موجودات شروع شده و رفتار این موجودات را برسی میکند. این موجودات حساس به صدا بوده و با شنیدن کوچک ترین صدایی به طرف آن میروند. شما در این فیلم یک خانواده را میبینید که به خاطر شرایط موجود مجبورند در سکوت کامل زندگی کنند. واکنش منتقدان نسبت به این فیلم خیلی خوب بود و نمره مثبتی را در بیشتر بخش ها گرفت. در باکس آفیس هم عملکرد خوب ۳۴۱ میلیون دلاری را در تمام دنیا تجربه کرد. بودجه ساخت این فیلم فقط ۲۱ میلیون دلار بوده است. دنباله این فیلم هم ساخته شده است.

Terrifier – ترساننده

Terrifier – ترساننده

در سال ۲۰۱۶ فیلم ترساننده یکی از ترسناک ترین فیلم هایی است که مورد بی توجهی قرار گرفته. این فیلم کیفیت بالایی دارد اما به خاطر تبلیغات ضعیف افراد کمی از وجود آن خبر داشته و آن را دیده اند. ممکن است فیلم نامه این فیلم در نگاه اول تکراری به نظر برسد اما جوری که این فیلم نامه ارائه میشود و جزییات آن، این فیلم را به اثری متفاوت تبدیل میکند.

داستان این فیلم درباره یک شخص دیوانه است که به هر کسی برخورد میکند او را آزار میدهد. اتفاقات این فیلم در شب هالووین بوده و یکی از نکات مثبت این فیلم چهره شخص دیوانه است که به خوبی ترس را منتقل میکند. بودجه این فیلم خیلی کم و تنها ۱۰۰هزار دلار بوده است.

همه کارهای این فیلم تقریبا به وسیله یک نفر انجام شده. آن شخص دیمین لئونه کارگردان، نویسنده، دستیار تولید و تدوین گر این فیلم است. در فستیوال فیلم های ترسناک Telluride این فیلم توسط سایت Dread Central به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و در مراسم مخصوص فیلم های ترسناک Fangoria Chainsaw Award در سه قسمت بهترین بازیگر، بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل و در نهایت بهترین گریم جایزه گرفت.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما (30 فیلم برتر که حتما باید ببینید)

Crimson Peak – قلعه ای به رنگ خون

Crimson Peak – قلعه ای به رنگ خون

ژانر این فیلم ترسناک و فانتزی است. کارگردانی و نویسندگی آن به عهده گی ‌یرمو دل تورو بود و جایزه ساترن فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد. نویسنده و کارگردان این اثر شخصیتی مطرح در سینمای هالیوود بوده و آثار دیگری چون نویسندگی هابیت: برهوت اسماگ و نویسندگی هابیت: برهوت اسماگ و همچنین اثر معروف حاشیه اقیانوس آرام را نویسندگی و کارگردانی کرده است.

هرچند همین آثار هم برای معرفی این شخص کافی است اما آثار این هنرمند هنوز تمام نشده، وی کارگردانی و نویسندگی فیلم های پسر جهنمی و شکل آب را هم در کارنامه خود دارد. داستان فیلم ترسناک قلعه ای به رنگ خون در آخرای قرن نوزدهم جریان دارد. قصری قدیمی در کوهستان های قسمت شمالی انگلستان قرار گرفته که چیزی در باره آن عجیب است.

این اتفاقات عجیب به خصوص بعد از ازدواج زوج داستان ما و صادق نبودن توماس شارپ باه مسر خود، اتفاقات عجیب و مرموزی در این مکان در جریان است که اهالی از آن خبر ندارند. در نهایت ادیت کوشینگ متوجه اتفاقات عجیب پیرامون این قصر و این خانواده میشود. بازیگران مطرحی مثل تام هیدلستون، میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، جیم بیور و چارلی هونام در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم موفقیتی در گیشه نداشت و ۷۷ میلیون فروخت که در برابر بوده ۵۵ میلیون دلاری آن، خیلی ناچیز است.

جیغ – Scream

جیغ – Scream

اتفاقات خیلی بدی بعد از این فیلم در دنیای واقعی افتاد. تاثیر این فیلم بر روی مخاطبان به حدی بود که بچه ها ماسک های این شخصیت را استفاده میکردند و با چاقو رفتار شخصیت اسلشر را تقلید میکردند. در نهایت کار به جایی رسید که در اثر این فیلم چند قتل اتفاق افتاد و در اعتراف همه قاتل ها این مورد ذکر شده که از این فیلم الهام گرفته بودند. این اثر ترسناک از اولین آثاری محسوب میشود که باعث شکستن کلیشه های داستان های ترسناک شد.

او این کار را با تزریق کندی به اثر ایجاد کرد که رضایت بخش هم بود. این فیلم خلاقانه روند معمول ژانر وحشت را تغییر داد و یک اثر زیبا به شمار میرود که باید حتما آن را ببینید. داستان فیلم در خصوص چند بچه مدرسه ای است که بعد از تماس یک فرد با آنها به قبل میرسند. یکی از این بچه ها بعد از حمله موفق میشود که فرار کند. این پسر همان بچه ای است که مادرش چند سال پیش به طرز وحشتناکی کشته شد.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های فانتزی با معرفی 22 فیلم افسانه ای و جادویی جذاب

The Silence of the Lambs – سکوت بره ها

The Silence of the Lambs – سکوت بره ها

این فیلم نه تنها در ژانر ترسناک، بلکه به عنوان یکی از بهترین آثار تاریخ سینما شناخته میشود. جاناتان دمی کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و این اثر با اقتباس از رمانی به همین اسم به نویسندگی توماس هریس است. تد تلی فیلم نامه این فیلم را نوشت و ادوارد ساکسون، رون بزمن و کنث اوت این اثر را تهیه کنندگی کردند. درست بعد از اکران این فیلم شاهد استقبال همه جانبه منتقدان و نمره های خیلی خوب آنها برای این اثر بودیم.

خیلی از منتقدان این فیلم را از بهترین فیلم هایی که تا الان ساخته شده توصیف کردند. دلیل آنها برای این حرف بازی فوق العاده  بازیگران در کنار شخصیت پردازی خوب و فیلمنامه قوی و کارگردانی شگفت انگیز این اثر بود. این فیلم نامزدی هفت بخش مراسم اسکار را داشت و در پنج بخش آن جایزه گرفت.

این پنج بخش شامل بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی بود. از دیگر موفقیت های این فیلم در گیشه بود. بودجه ساخت فیلم تنها ۱۹ میلیون دلار بود که با فروش ۲۷۲ میلیون دلاری در کشاندن مخاطبان به سالن های سینما بسیار موفق عمل کرده است.

خلاصه داستان این فیلم به این صورت است که جک کرافورد، کلاریس استارلینگ را از آکادمی آموزشی اف بی آی انتخاب میکند و به او ماموریتی عجیب میدهد. کرافورد از او میخواهد تا با هانیبال لکتر که یک قاتل زنجیره ای بسیار خطرناک است گفت و گو کند. هدف کرافورد از این کار رسیدن به مکان یک قاتل زنجیره ای دیگر به نام بیل بوفالو است. این قاتل پوست قربانی های خودش را میکند. استارلینگ در طی این ماموریت نباید تخت تاثیر حرفای هانیبال قرار بگیرد و فقط باید بوفالو را پیدا کند.

Wrong Turn – پیچ اشتباه

Wrong Turn – پیچ اشتباه

در سال های اخیر چند قسمت از این مجموعه ترسناک پخش شده که در همه آنها جدای از داستان، سطح هیجان قابل قبولی جریان دارد. سبک این مجموعه به صورت کلی در ژانر اسلشر قرار میگیرد. ژانر اسلشر به فیلم های میگویند که یک فرد با اختلالات روانی میخواهد افراد دیگر را به قتل برساند و این گونه فیلم ها هیجانی و دلهره آور میباشند. در مجموع پیچ اشتباه شما چند خانواده آدم خوار را میبینید که در جنگل زندگی میکنند و انسان ها را به عنوان شکار خود به بدترین شکل ممکن با ابزارها و تله هایشان به قتل میرسانند. در تمامی آثار این مجموعه هیجان مناسب برای ترساندن بیشتر مخاطبان وجود دارد ولی به خاطر تبلیغات ضعیف، نام این فیلم کمتر شنیده شده است.

مطلب مشابه: فیلم ورزشی | معرفی 20 فیلم ورزشی زیبا و پر هیجان که باید حتما ببینید

Raw – خام

Raw – خام

به یکی از جنجالی ترین آثار این مطلب میرسیم، اگر یکی از فیلم های پیچ اشتباه را دیده باشید، خودتان را آماده کنید چرا که خام به اندازه ای عجیب و متفاوت از نوع تهوع آور است که مجموعه پیچ اشتباه در برابر آن یک شوخی به نظر میرسد. نرخ بالای قش کردن و حالت تهوع در زمان اکران این فیلم در سینماهای مختلف این موضوع را به خوبی نشان میدهد.

پس اگر از مجموعه پیچ اشتباه خوشتان نیامده و به کارهای تهوع آور علاقه ای ندارید، به سراغ این فیلم نروید. این فیلم به خاطر سبک و ایده جدیدی که داشت، مورد تحسین واقع شد. داستان فیلم خام از این قرار است که با ورود یک جوان گیاه خوار به مدرسه دامپزشکی شاهد یک خام خواری به صورت مستقیم است. این اتفاق روی سرنوشت او تاثیرات خیلی فجیعی میگذارد.

The Ring – حلقه

The Ring – حلقه

این اثر توجه بسیار از مخاطبین را به خود جلب کرد و به یکی از بهترین فیلم های ترسناک تبدیل شد. در سال ۲۰۰۲ اولین قسمت این مجموعه به کارگردانی گور وربینسکی اکران شد.

این مجموعه اقتباسی از رمانی به همین نام اثر یک نویسنده ژاپنی به نام کوجی سوزوکی است. بازیگران توانایی مثل مارتین هندرسون، نائومی واتس و برایان کاکس به بازی در این مجموعه پرداخته اند. داستان فیلم به یک فیلم میپردازد که در آن یک چند عکس مبهم و تکه های کوچکی از فیلم های آزار دهنده است. بعد از این که هر شخصی این فیلم را تماشا کرد. با بیننده آن فیلم تماس گرفته میشود و صدای دختری به او میگوید که تا هفت روز دیگر میمیرد.

مطلب مشابه: معرفی فیلم هایی با نقش مکمل فوق العاده که حتما باید دید +تصاویر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو