شایعه: ۲۰ مهندس تنها روی فیزیک آب GTA 6 کار می‌کنند؛ فعالیت موج‌سواری برای اولین بار در سری

منبع: گیمفا

4

1402/2/23

00:04


بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت Dexerto، شرکت راکستار ۲۰ مهندس برنامه‌نویسی را به صورت تمام‌وقت به توسعۀ فیزیک آب در GTA 6 اختصاص داده است.

شایعه: ۲۰ مهندس تنها روی فیزیک آب GTA 6 کار می‌کنند؛ فعالیت موج‌سواری برای اولین بار در سری

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت Dexerto، شرکت راکستار ۲۰ مهندس برنامه‌نویسی را به صورت تمام‌وقت به توسعۀ فیزیک آب در GTA 6 اختصاص داده است.

گیمرها به شکل غیرقابل تصوری در انتظار بازی GTA 6 هستند و هایپ زیادی پیرامون این عنوان وجود دارد. البته، انتظار طولانی مدت برای این اثر قابل درک است، چرا که گزارش‌ها به جزئیات خیره‌کننده و بهبود اساسی موتور گرافیکی اختصاصی راکستار، RAGE، اشاره دارند.

حالا یک منبع داخلی معتبر در میان جامعۀ پلیرهای GTA، اعلام کرده است که ۲۰ برنامه‌نویس در شرکت راکستار روی فیزیک آب نسخۀ ششم کار می‌کنند. دلیل اصلی تمرکز بسیار زیاد راکستار روی فیزیک آب و واقع‌گرایانه بودن آن، این است که وایس سیتی شامل فعالیت‌های آبی مختلفی خواهد شد و راکستار برای اولین بار در سری GTA، قصد دارد موج‌سواری را معرفی کند.

منبع مذکور در ادامه متذکر شد که به لطف سودآوری بی‌نظیر GTA Online کمپانی مادر راکستار، یعنی Take-Two، بودجۀ لازم برای انواع تکنولوژی‌های دیوانه‌کنندۀ بصری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است تا GTA 6 یک شوکیس گرافیکی خیره‌کننده باشد.

مدتی پیش، یک یوتیوبر متذکر شد که هزینۀ ساخت GTA 6 بیش از ۲۵۰ میلیون دلار خواهد بود که به همراه تبلیغات و بازاریابی، هزینۀ ساخت آن به ۱ میلیارد دلار می‌رسد. اما حول همین موضوع، یک هکر به بودجۀ ۲ میلیارد دلاری بازی اشاره کرده بود.

پیش از این چندین اینسایدر شناخته شده اشاره کرده بودند که موتورگرافیکی بازی مورد انتظار GTA 6، یعنی RAGE9، مستقیماً با آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) رقابت می‌کند و در برخی مباحث از آن قدرتمند‌تر است. از سوی دیگر، انجین RAGE9 شرکت راکستار گیمز قابلیت‌های جدیدی را شامل می‌شود که آن را از تمامی انجین‌های دیگر متمایز خواهد کرد، قابلیت‌های تازه‌ای که منحصراً برای GTA 6 اختراع شده‌اند.

طبق صحبت‌های یک منبع اسپانیایی، RAGE در سال ۲۰۱۸ از تکسچرهای ۱۶K پشتیبانی می‌کرد. برای مقایسه، آنریل انجین ۴ حداکثر از رزولوشن ۸K برای تکسچرها و آنریل انجین ۵ از رزولوشن ۱۲K برای تکسچرها پشتیبانی می‌کند. راکستار قصد دارد از تمامی دستاوردهای جدید خود حول موتورگرافیکی RAGE9 و تعدادی مکانیک انقلابی، برای GTA 6 استفاده کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در ماه گذشته، در بازی GTA 6 تعامل میان پلیر و NPCها نه تنها روی هر دو طرف تاثیر دارد، بلکه جهان اطراف نیز حول آن تغییر می‌کند. همچنین، افکت‌های محیطی از جمله فیزیک آب و تاثیر باد روی سرعت و شتاب اتومبیل در شرایط مختلف متغییر خواهد بود که به نظر می‌رسد راکستار به تکنیکی بسیار پیشرفته حول این موضوع دست پیدا کرده است.

منابع داخلی معتبری مانند تام هندرسون، Tez2 و جسیون شرایر به انتشار GTA 6 در اواخر ۲۰۲۴ یا نیمۀ اول ۲۰۲۵ اشاره داشته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو