معرفی فیلم بخارست ؛ داستان، بازیگران و بررسی جدیدترین ساخته مسعود اطیابی

معرفی فیلم بخارست ؛ داستان، بازیگران و بررسی جدیدترین ساخته مسعود اطیابی


منبع: پلازا

5

1402/2/24

02:08


معرفی فیلم بخارست ؛ داستان، بازیگران و بررسی جدیدترین ساخته مسعود اطیابی

فیلم بخارست یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم های کمدی سال 1401 بود که توانست توجه‌ها را معطوف به خود کند و فروش خوبی در گیشه داشته باشد. در این مقاله با معرفی داستان و بازیگران فیلم بخارست همراه شما هستیم.

فیلم های کمدی و طنز در سال‌های اخیر بازار داغی داشته‌اند به طوری که سالانه آنها را درمیان لیست پرفروش‌ترین‌‌های سال می‌بینیم‌. یکی از کارگردانانی که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده، مسعود اطیابی است. این کارگردان آثاری همچون تگزاس 1 و 2، دینامیت و انفرادی را در کارنامه کاری خود دارد که جز پرفروش‌‌ترین‌های سینمای ایران هستند. حال این کارگردان با فیلمی جدید، باری دیگر در سینمای ایران ظاهر شده است.

فیلم بخارست به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی علی طلوعی ساخته شده است. نویسندگی این اثر با حمزه صالحی بود و بازیگران مطرحی چون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی در آن حضور دارند. با ادامه این مقاله پلازا و بررسی فیلم ایرانی بخارست همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

تاریخ انتشار فیلم بخارست

ژانر فیلم سینمایی بخارست کمدی خانوادگی است و در تاریخ 24 آبان 1401 در سینماهای کشور اکران شد. مدت زمان فیلم بخارست نیز 90 دقیقه است.

داستان فیلم ایرانی بخارست

داستان فیلم ایرانی بخارست

در خلاصه ی فیلم ایرانی بخارست آمده است که:

اینجا ایران است و ما داستان‌های هیجان‌انگیز داریم.

و همین خط کافی است تا بفهمیم حال و هوای طنز فیلم به اجتماع ایران و مشکلات آن بازمی‌گردد. داستان درباره دو برادر به نام‌های جلیل و جلال است که طی اتفاقاتی با پسر یک وزیر که گرفتار سو استفاده‌های معاون خود و همچنین مشکلات زیاد است، آشنا می‌شوند. ظاهرا فیلم دنیای روز را با تمام زشتی‌ها و چالش‌های آن با لحنی طنزآلود روایت خواهد کرد.

بازیگران فیلم ایرانی بخارست

سازندگان فیلم در انتخاب بازیگران ریسک نکرده‌ و به سراغ محبوب‌ترین‌های سینما رفته‌اند. در ادامه با بیوگرافی هنرپیشه های فیلم بخارست همراه شما هستیم.

حسین یاری

هنرپیشه های فیلم بخارست / حسین یاری

  • سن: 54 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: سریال‌های شب دهم و هوش سیاه

حسین یاری بازیگر محبوب ایرانی در 16 دی ماه سال 1346 به دنیا آمد. او در سال 1358 و تنها وقتی 12 سال سن داشت با بازی در نمایش گندم‌های خونین پا به دنیای بازیگری گذاشت. سپس با فیلم‌های وارث و سرباز کوچک عملا بازیگری را شروع کرد. حسین یاری صدای گرمی نیز دارد و به همین دلیل در صدا و سیما مشغول به گویندگی مستند نیز شد. اما این ایفای نقش حیدر خوش مرام در سریال معروف شب دهم بود که این بازیگر را در بین مخاطبان محبوب کرد.

یاری تاکنون جوایز فراوانی کسب کرده است که از بین آنها می‌توان به دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم بلوغ و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم آخرین مرحله اشاره کرد. اما استعداد این بازیگر در طنز به خوبی با سریال جدید نیسان آبی  نشان داده شد و همین نقش‌آفرینی باعث شد که پیشنهاد بازی در فیلم بخارست را داشته باشد.

پژمان جمشیدی

بازیگران فیلم ایرانی بخارست / پژمان جمشیدی

  • سن: 45 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: سریال پژمان و فیلم دینامیت

پژمان جمشیدی بازیکن فوتبال سابق و بازیگر ایرانی در 20 شهریور 1356 متولد شد. او ابتدا در زمینه فوتبال فعالیت می‌کرد و سپس از سال 1390 رویه خود را تغییر داد. این بازیگر نخستین نقش‌آفرینی خود را در یکی از قسمت‌های سریال ساختمان پزشکان داشت. اما این سریال پژمان در سال 1392 بود که آقای جمشیدی را رسما وارد دنیای بازیگری کرد. جمشیدی علیرغم اینکه در زمینه فوتبالی شغل خود را به اتمام رسانده بود، عقب نکشید و تبدیل به یکی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران است.

از آثار معروف این بازیگر باید به 50 کیلو آلبالو، خوب، بد، جلف، تگزاس، دینامیت، جهان با من برقص و علفزار اشاره کنیم. جمشیدی همچنین در سریال‌های معروفی همچون دیوار به دیوار  و زیرخاکی  نیز حضور پیدا کرده است. او در فیلم ایرانی بخارست که پنجمین همکاری او با اطیابی محسوب می‌شود، یکی از نقش‌های اصلی را دارد.

امیرحسین آرمان

خلاصه ی فیلم ایرانی بخارست / امیرحسین آرمان

  • سن: 40 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: سریال‌ پریا و فیلم صد سال به این سال‌ها

امیرحسین آرمان بازیگر ایرانی متولد 14 آبان 1361 است. او بازیگری را با فیلم ازدواج به سبک ایرانی شروع کرد و به توصیه محمدرضا شریفی نیا وارد دنیای بازیگری شد. اما این فیلم صد سال به این سال‌ها بود که آرمان را به طور کامل در بازیگری تثبیت کرد. پس از آن دو سریال پریا و کیمیا از جمله آثاری بودند که امیرحسین آرمان را معروف کردند. استعداد نقش‌آفرینی در طنز این بازیگر با سریال مرز خوشبختی کشف شد.

از جمله معروف‌ترین آثار امیرحسین آرمان فیلم‌های برف روی شیروانی داغ، یه حبه قند، نهنگ عنبر 2 و سریال‌های کلاه پهلوی، زخم، ممنوعه، مانکن و میدان سرخ هستند. او در فیلم بخارست جز نقش‌های کلیدی است.

هادی کاظمی

ژانر فیلم سینمایی بخارست / هادی کاظمی

  • سن: 46 سال
  • محل تولد: تهران
  • آثار معروف: سریال‌های شب‌های برره و سال‌های دور از خانه

هادی کاظمی بازیگر معروف در 13 آبان 1355 به دنیا آمد. وی بازیگری را از سال 1375 شروع کرد اما تا سال 1384 و سریال شب‌های برره شناخته نشده بود. نقش نظام دو برره نقطه عطف زندگی این بازیگر بود. هادی کاظمی استعداد فوق‌العاده ای در طنز دارد و تاکنون در آثاری همچون فیلم‌های 50 کیلو آلبالو، مصادره، قانون مورفی و سریال‌های باغ مظفر، مرد دوهزارچهره، در چشم باد، علی‌البدل، سال‌های دور از خانه و سریال نمایش خانگی آنتن حضور داشته است.

سایر بازیگران فیلم ایرانی بخارست عبارتند از:

  • غلامرضا نیکخواه
  • بابک کریمی
  • غزال نظر
  • پونه عاشورپور
  • ایمان صفا
  • وحید آقاپور
  • رضا بهبودی

بررسی فیلم بخارست

به بخش نقد فیلم بخارست می‌رسیم. ظاهرا مسعود اطیابی قصد داشت با انتشار این فیلم باری دیگر همچون فیلم‌های دینامیت که‌ پرفروش‌ترین فیلم سال 1400 و فیلم انفرادی که پرفروش‌ترین فیلم 1401 شد، رکورد بزند. اما گویی این بار شاهد تکرار در فیلم‌های اطیابی هستیم. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، این کارگردان به خوبی مخاطب ایرانی و واکنش‌های آنان را می‌شناسد و می‌داند دست روی چه موضوعی بگذارد تا مخاطب جذب کند. اما آیا این نوع فیلمسازی همیشه جواب می‌دهد؟

نمرات فیلم سینمایی بخارست نیز قابل قبول هستند. این اثر در سینماتیکت نمره 3.7 از 5 را دریافت کرد و در مجموع کاربران رضایت بالایی از این فیلم داشتند. بازیگران نیز همان‌طور که با آنان آشنا شدید، کاملا مسلط و شناخته شده هستند.

نکته بعدی درباره فیلم بخارست فروش بالغ بر 14 میلیاردی آن است که نشان می‌دهد اطیابی این بارهم توانست گیشه را راضی نگه دارد. به طور کلی این فیلم یک اثر تماشایی و سرگرم‌کننده اما معمولی است که درونمایه چندان خاصی ندارد و به نوعی نشانگر تکرار در آثار اطیابی است.

سخن پایانی

دانلود فیلم سینمایی بخارست

به پایان این مقاله و معرفی فیلم سینمایی بخارست رسیدیم و سعی کردیم تا هرآنچه درباره آن می‌دانیم، با شما بازگو کنیم. در سال‌های اخیر شاهد برتری آثار کمدی در سینمای ایران نسبت به سایر ژانرها هستیم و همچنین عملکرد موفق و نقش موثر مسعود اطیابی در خلق موقعیت‌های طنز را داشتیم. آیا شما تریلر فیلم ایرانی بخارست را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما عملکرد آن چطور بود؟ در آینده می‌توانید با دانلود فیلم سینمایی بخارست و تماشای آن نظرات خود را درباره فیلم با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو