طرز تهیه قیساوا خوشمزه و مقوی مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

5

1402/2/24

12:25


طرز تهیه قیساوا قیساوا نوعی صبحانه مقوی و خوشمزه تبریزی است که طعم فوق العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن …

طرز تهیه قیساوا

طرز تهیه قیساوا قیساوا ارومیه طرز تهیه قیساوا با شیر فیلم طرز تهیه قیساوا قیساوا تبریزی قیساوا چیست طرز تهیه قیساوا خرما

قیساوا نوعی صبحانه مقوی و خوشمزه تبریزی است که طعم فوق العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را درست کنید، قیساوا به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده می‌شود که بسیار پرخاصیت و لذیذ است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه قیساوا در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
خرما ۱۰ عدد
تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد
کره حیوانی ۲ قاشق غذا خوری
دارچین ۱ قاشق چای خوری
پودر گل محمدی نوک قاشق چای خوری
کنجد ۱ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم

دستور پخت قیساوا

مرحله اول

برای تهیه قیساوا ابتدا خرماها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب جوش به آن‌ها اضافه کنید تا نرم شوند و پوست آن‌ها به راحتی کنده شود و بعد پوست خرماها را جدا کنید و هسته آن‌ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید. مقدار خرما را می‌توانید کم‌تر یا زیادتر کنید.

مرحله دوم

سپس گردوها را با چاقوی تیز خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری کره محلی را بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود وقتی کره کمی داغ شد خرماها را در آن بریزید و کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند و طعم کره به خورد خرماها برود.

مرحله سوم

بعد گردوهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی روغن بیاندازند و سپس مقداری پودر دارچین روی آن‌ها بریزید و کمی تفت دهید تا عطر دارچین کاملا پخش شود و بعد تخم مرغ‌ها را بشکنید و در تابه بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا پخته شوند.

مرحله چهارم

در آخر برای طعم بهتر مقداری پودر گل محمدی بریزید و هم بزنید و با مواد مخلوط کنید و سپس مقداری پودر کنجد را هم روی مواد بریزید و مخلوط کنید و بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس مقداری از آن را در ظرف مناسب بکشید.

مرحله پنجم

بعد قیساوا را با خرده‌های مغز گردو و خرما و کنجد تزئین کنید، این غذای خوش طعم و مقوی و پرخاصیت برای وعده صبحانه بسیار مناسب و سالم است و یا به عنوان یک میان وعده ساده و مقوی به خصوص برای افراد سرد مزاج بسیار استفاده می‌شود.

مرحله ششم

در آخر قیساوا را همراه با نان تازه و انواع دورچین و چای داغ به عنوان یک صبحانه دلچسب و مقوی برای همه افراد و به خصوص برای کودکان سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو