درمان غلظت خون در افراد سیگاری در طب سنتی

درمان غلظت خون در افراد سیگاری در طب سنتی


منبع: نم نمک

5

1402/2/24

13:27


درمان غلظت خون در افراد سیگاری و درمان سریع غلظت خون و شربت گیاهی برای غلظت خون و ترک سیگار و غلظت خون و علائم غلظت خون در پاها و دشمن غلظت خون و رنگ خون افراد سیگاری و درمان غلظت خون با اب و قرص کاهش غلظت خون در نم نمک.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری در طب سنتی

درمان غلظت خون در افراد سیگاری در طب سنتی

برای پیشگیری از ابتلا به غلظت خون و درمان آن روش های متعددی وجود دارد ، یکی از این روش ها استفاده از بهترین داروی غلظت خون ، مانند آسپرین ، کلوپیدوگول ، دی پیریدامول و تیکلوپدین است که حتماً باید با دستور پزشک مصرف شوند؛ چراکه در صورت مصرف خودسرانه ممکن است منجر به خونریزی شوند. حجامت نیز یکی از بهترین داروی غلظت خون محسوب می شود که نوعی روش خون گیری برای درمان این بیماری در طب سنتی ایرانی است. در کنار موارد ذکر شده ، داشتن تغذیه سالم ، پرهیز از مصرف دخانیات و ورزش کردن به پیشگیری و درمان غلظت خون ، کمک شایانی می کنند.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری در طب سنتی

درمان غلظت خون در افراد سیگاری در طب سنتی

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

در ادامه این مطلب از سایت نم نمک به برخی از مواد غذایی که قادرند تا حد زیادی در بهبود این معضل مفید باشند را معرفی کرده ایم :

آب انار

آب انار طبیعی ، کمک شایانی به جریان و گردش خون و کنترل غلظت خون می کند.

سیر

سیر دارای خاصیت رقیق کنندگی و تصفیه خون است. این گیاه ، با تولید موادی به نام اکسید نیتریک ، رگ های خونی را باز کرده و خطر لخته شدن خون را نیز کاهش می دهد.

دارچین

دارچین هم ادویه ای است که رقیق کننده خون محسوب می شود و قادر است به بهبود گردش خون کمک کند.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

چای سبز

چای سبز یکی از گیاهان دارای خواص شفابخش است. ترکیب EGCG موجود در این چای ، می تواند غلظت خون را رقیق کرده و منجر به منظم شدن جریان گردش خون شود.

پیاز خام سفید

پیاز خام سفید برای بهبود غلظت خون موثر است؛ ولی نباید در مصرف آن افراط کرد.

آویشن

آویشن نیز از جمله گیاهان دارویی است که خواص بی نظیری دارد. در منابع طب سنتی آمده است که این گیاه ، سبب کاهش غلظت خون و تقویت و تحریک سیستم گردش خون می شود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز ، یکی دیگر از ادویه های موثر برای مدیریت غلظت خون است که ترکیبات موجود آن ، باعث منظم کردن گردش خون و تحریک جریان خون می شوند.

استفاده از داروی غلظت خون فران میتواند خیلی خوب و سریع درمان غلظت خون شما عزیزان کمک کند پس حتما از این دارو استفاده کنید .

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

کاهش غلظت خون با روش های ایمن

موضوعی که در رابطه با غلظت خون باید به آن توجه شود ، این است که غلظت خون در نهایت می تواند منجر به لخته شدن خون در عروق گردد. لخته شدن خون در عروق خطر و احتمال سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. به همین دلیل کاهش غلظت خون و توجه به درمان این بیماری ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

درمان دارویی برای کاهش غلظت خون باید مطابق با تجویز پزشک باشد ، اما راهکارهای تغذیه ای بسیار موثری نیز برای کنترل این عارضه وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

1.نوشیدن آب کافی

از ساده ترین روش ها برای درمان غلظت خون ، نوشیدن آب کافی در طول شبانه روز می باشد. کم آبی بدن ، سطح الکترولیت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و همین موضوع اکسیژن رسانی را مختل می کند. از سویی دیگر کم آبی خود یکی از علت های بروز غلظت خون بالا می باشد.

بنابراین با نوشیدن آب کافی می توانید از بروز کم آبی در بدن جلوگیری کنید؛ چراکه مصرف آب به دفعات متعدد خود از عامل های رقیق شدن خون می باشد.

2.مصرف میوه از رهکارهای کاهش غلظت خون

انواع میوه در کاهش غلظت خون تاثیر به سزایی دارند. به طور کلی میوه ها به دلیل برخورداری از فیبر و ویتامین C ، خواض آنتی اکسیدانی بالایی را برای بدن به همراه دارند. دریافت فیبرهای محلول و نامحلول به درمان غلظت خون در بدن کمک می کند.

جالب است بدانید افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می کنند ، دارای خون رقیق تر ، فشار خون نرمال ، فیبرینوژن پایین تر (پروتئینی که به لخته شدن خون کمک می کند) هستند و کمتر در معرض ابتلا به بیماری غلظت خون بالا می باشند. از مهم ترین میوه های تاثیرگذار در کاهش غلظت خون می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مصرف سبزیجات

سبزیجات از بهترین مواردی هستند که برای درمان غلظت خون بالا استفاده می شوند؛ سبزیجات نیز همانند میوه ها منبع غنی از فیبر می باشند و با استفاده منظم از آن ها در رژیم غذایی می توان شاهد نتایجی از جمله رقیق شدن خون ، کاهش غلظت خون ، بهبود جریان خون ، پیشگیری از لخته شدن خون ، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و … بود.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

از بهترین سبزیجات موثر در درمان غلظت خون بالا ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کاهش غلظت خون با پرهیز غذایی

همانطور که برخی از مواد غذایی برای غلظت خون موثر هستند ، برخی دیگر نیز تاثیر به سزایی در افزایش آن دارند. اغلب توصیه می شود برای درمان غلظت خون از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز شود :

  • روغن جامد
  • روغن های پالم دار
  • روغن نارگیل
  • انواع چربی های حیوانی
  • گوشت قرمز
  • گوشت ارگان های گوساله و گوسفند شامل دل ، جگر ، قلوه و مغز
  • لبنیات پرچرب
  • مواد غذایی سرخ شده و چرب
  • نمک و غذاهای شور
  • غذاهای فرآوری شده
  • مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده

5.مصرف ماهی موثر در کاهش غلظت خون

انواع غذاهای دریایی و ماهی های چرب ، حاوی چربی های مفیدی برای بدن هستند. ماهی هایی همچون سالمون دارای چربی های ضروری همچون امگا 3 می باشند. این ترکیبات در کاهش کلسترول بد و همینطور کاهش غلظت خون بسیار موثر هستند.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

6.استفاده از ادویه های مفید برای درمان غلظت خون

از راهکارهای موثر برای کاهش غلظت خون ، استفاده از برخی از ادویه ها می باشد.

  • پاپریکا و یا فلفل قرمز دارای کپسایسین است که به تحریک جریان خون بهتر کمک می کنند.
  • زنجبیل از بهترین ادویه های مصرفی برای کاهش غلظت خون می باشد اما باید به صورت متعادلی مصرف گردد. زنجبیل دارای سالیسیلات اسید می باشد که خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد. مصرف منظم زنجبیل در مدت زمان کوتاهی غلظت خون را کاهش می دهد.
  • زیره از ادویه های مناسب برای جلوگیری از لخته شده خون در عروق می باشد.
  • سیاه دانه به همراه عسل برای بهبود غلظت خون بسیار موثر است.
  • دارچین نیز از ادویه های رقیق کننده خون است و به گردش خون بهتر در بدن کمک می کند.

فرطب از فروشگاه های اینترنتی ارائه دهنده محصولات سلامتی گیاهی فران می باشد. محصولاتی که در فروشگاه فرطب عرضه می گردد ، همگی دارای فرمولاسیون گیاهی هستند و بدون کوچکترین عوارض جانبی بر بهبود مشکل تمرکز دارند. برای تهیه عصاره نه گیاه فران موثر در کاهش غلظت خون از وبسایت فرطب دیدن کنید.

7.رژیم غذایی کم نمک

از دیگر اقدامات لازم برای کاهش غلظت خون ، کم کردن میزان نمک در رژیم غذایی می باشد. در واقع در رژیم و برنامه غذایی متعادل باید میزان سدیم دریافتی مشخص باشد. افزایش حجم سدیم در بدن ، منجر به بروز فشار خون بالا می شود.

با کم کردن میزان نمک دریافتی در رژیم غذایی ، می توان به کاهش غلظت خون کمک کرد. توصیه می شود به عنوان جایگزینی برای نمک برای طعم دار کردن غذاها ، از چاشنی هایی شامل آبغوره ، آب لیموترش ، آب نارنج و … استفاده گردد.

8.استفاده از سیر برای کاهش غلظت خون

سیر به عنوان بهترین سبزیجات موثر در کاهش غلظت خون ، شناخته می شود. این گیاه از خاصیت ضد انعقاد خون برخوردار است و از لخته شدن خون و ایجاد غلظت خون جلوگیری می کند.

بر اساس طب سنتی ، سیر از داروهای گیاهی موثر در درمان غلظت خون بالا و ضد ترومبیت است ، چراکه حاوی آنتی اکسیدان می باشد و بدن را از رادیکال های آزاد و آسیب رسیدن به سلول های آن ، محفوظ نگه می دارد.

توصیه می شود برای کنترل بیماری هایی از جمله غلظت خون بالا ، فشار خون بالا ، چربی خون و … از سیر به صورت خام استفاده گردد.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

استفاده از دمنوش های گیاهی برای کاهش غلظت خون

از دیگر راهکارهایی که برای درمان غلظت خون ، همیشه در دسترس است ، استفاده از دمنوش های گیاهی می باشد.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ، بالا رفتن غلظت خون منجر به لخته شدن خون می شود. این موضوع خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و یا حتی سکته های مغری را افزایش می دهد. هیدراته نگه داشتن بدن با دمنوس های رقیق کننده خون ، راهکاری بسیار عالی برای کنترل این وضعیت به شمار می رود. در ادامه به بهترین دمنوش های موثر در درمان غلظت خون و کاهش غلظت خون اشاره کرده ایم.

دمنوش جو برای درمان غلظت خون

برای تهیه دمنوش جو کافی است که یک قاشق غذاخوری از جو نیم کوب شده را در دو لیوان آب جوش حل کنید و اجازه دهید این دمنوش برای 20 الی 30 دقیقه دم بکشد. پس از دم کشیدن می توانید دو لیوان از این دمنوش را به صورت گرم و یا سرد به صورت روزانه مصرف کنید.

دمنوش جو برای افراد سیگاری ، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و حتی افراد مسن بسیار مناسب می باشد و نتیجه آن بهبود جریان خون است.

دمنوش آویشن و عناب

از دیگر گزینه های عالی برای درمان غلظت خون ، دمنوش آویشن و عناب می باشد. این دمنوش را باید با یک قاشق غذاخوری آویشن و 10 عدد عناب در یک قوری آب جوش تهیه نمایید و اجازه دهید برای 20 دقیقه دم بکشد. سپس روزانه دو الی سه مرتبه از آن برای کاهش غلظت خون مصرف کنید.

چای سبز و چای ترش

استفاده از چای سبز و چای ترش ، دارای فواید بسیاری برای قلب و عروق می باشد. هر دو نوع چای دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی هستند و از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کنند.

همینطور چای سبز و چای ترش تاثیراتی بر روی کاهش فشار خون و کاهش غلظت خون دارند و از بروز مشکلات قلبی نیز جلوگیری می کنند. توصیه می شود برای کاهش غلظت خون ، روزانه دو فنجان از این دو چای مصرف شود.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

یکی از محصولاتی که فروشگاه اینترنتی فرطب برای کاهش غلظت خون و پاکسازی خون به بیماران پیشنهاد می دهد ، عصاره نه گیاه فران می باشد. فرمولاسیون این عصاره کاملا گیاهی است و هیچ گونه مضراتی را برای فرد به همراه نخواهد داشت. برای خرید محصول می توانید با تیم مشاوره و فروش فرطب در ارتباط باشید.

مصرف منابع حاوی ویتامین E

از دیگر راهکارهای کاهش غلظت خون ، مصرف منابع حاوی ویتامین E می باشد؛ اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که اگر از داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، نباید در مصرف ویتامین E زیاده روی کنید.

افراد روزانه باید 400 واحد از ویتامین E را دریافت کنند؛ ضمن اینکه دریافت روزانه بیش از 1500 واحد ویتامین E توصیه نمی شود چراکه دارای عوارض جبران ناپذیری می باشد.

برخی ترجیح می دهند که ویتامین E را از طریق مکمل ها دریافت کنند ، اما بهترین راه برای دریافت این ویتامین منابع طبیعی می باشد. از جمله منابع طبیعی ویتامین E دانه ها و روغن آفتابگردان ، بادام درختی ، آووکادو و حبوبات می باشد.

عرقیات مناسب برای کاهش غلظت خون

برای کاهش غلظت خون گزینه های زیادی در طب سنتی وجود دارد. از جمله عرقیات موثر در کاهش غلظت خون ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو