راهنمای تصویری استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney)

راهنمای تصویری استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney)


منبع: پلازا

4

1402/2/25

11:00


راهنمای تصویری استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney)

هوش مصنوعی در سال 2023 به اوج محبوبیت و توجه قرار گرفته است. به‌خصوص از این نظر که حالا با راحتی بیشتری در دسترس کاربران عادی قرار دارد. یکی از این آن‌ها هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney) است. در این مطلب پلازا نیز قصد داریم با این هوش مصنوعی و نحوه کار با آن بیشتر آشنا شویم.

هوش مصنوعی تصویر ساز در میان تمامی انواع هوش مصنوعی از بیشترین محبوبیت برخوردار است. کاربران زیادی با استفاده از این ابزارها و وارد کردن کلمات عجیب و غریب، می‌خواهند نتیجه را به‌صورت یک تصویر عجیب‌تر از هوش مصنوعی دریافت کنند. هوش مصنوعی میدجورنی نیز یکی از همین ابزارها است که توانسته بیشتر از رقبا توجه همه را به خود جلب کند.

فهرست مطالب

هوش مصنوعی میدجورنی چیست؟

پیش از اینکه به میدجورنی بپردازیم بهتر است مطلب را با DALL-E 2 شروع کنیم. هوش مصنوعی که احتمالا نامش را قبلا شنیده‌اید. دال ای 2 در حال حاضر بهترین هوش مصنوعی بر تصویرسازی به‌حساب می‌آید و می‌تواند تصاویر کاملا جدیدی را با دریافت متن و توضیحات خلق کند.

پس از آن هوش مصنوعی Craiyon را داریم که قبلا با نام DALL-E mini شناخته می‌شد. یک ابزار رایگان که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال این هوش مصنوعی به‌اندازه دال ای 2 پیشرفته نیست. هوش مصنوعی Midjourney درست بین این 2 قرار می‌گیرد.

میدجورنی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تصاویری براساس متنی که دریافت می‌کند، برایتان خلق خواهد کرد. این تصاویر در اکثر مواقع خیلی خوب هستند ولی قابل مقایسه با تصاویری که DALL-E 2 دراختیارتان قرار می‌دهد نیستند.

راهنمای استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی

استفاده از میدجورنی بسیار راحت‌تر از دیگر رقبایش مثل ChatGPT است. برخلاف اکثر آن‌ها برای استفاده از آن نیازی به دانلود و نصب یک برنامه یا کتابخانه‌های شلوغ و پیچیده نیست. در حقیقت نیازی به دانلود میدجورنی برای اندروید یا آیفون ندارید و می‌توانید از طریق دیسکورد به آن دسترسی پیدا کنید.

تا اواخر ماه مارس هوش مصنوعی Midjourney رایگان بود اما حالا به‌دلیل درخواست‌های فراوان، فعلا دیگر به‌صورت رایگان قابل استفاده نیست و حتما باید اشتراک داشته باشید.

در قدم اول باید به سرور دیسکورد هوش مصنوعی میدجورنی بروید. به همین خاطر نیاز به یک اکانت دیسکورد دارید. پس از ایجاد حساب در دیسکورد به این آدرس بروید و با کلیک روی Join Midjourney وارد سرور شوید.

هوش مصنوعی میدجورنی

سپس به سرور این هوش مصنوعی در دیسکورد دسترسی خواهید داشت. می‌توانید به بخش‌های مختلف آن بروید و نمونه تصاویری که میدجورنی ایجاد کرده است را مشاهده کنید. اما برای استفاده باید با شرایط و ضوابط این سرویس موافقت کنید. برای انجام این کار روی یک کانال با عنوان newbies در پنل سمت چپ کلیک کنید. حالا در کادر پیام پایین صفحه، ابتدا imagine/ را تایپ و متنی که می‌خواهید میدجورنی از روی آن یک تصویر ایجاد کند را بنویسید. پس از ارسال متن، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد با شرایط موافقت کنید. روی Accept ToS کلیک کنید.

هوش مصنوعی میدجورنی

پیام You have accepted the rules را مشاهده خواهید کرد. حالا عضویت شما در سرور با موفقیت به اتمام رسیده است.  حالا پیام subscribe/ را در کانال ارسال کنید.

هوش مصنوعی midjourney

میدجورنی یک لینک اختصاصی برای خرید اشتراک برایتان ارسال خواهد کرد. برای مشاهده قیمت‌ها روی Open subscriptions page کلیک و بعد روی Yep بزنید. سپس به سایت Midjourney خواهید رفت و می‌توانید ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که هرکدام از بسته‌های اشتراک در اختیارتان قرار می‌دهند را مشاهده کنید. در حال حاضر ارزان‌ترین اشتراک ماهی 8 دلار قیمت دارد.

هوش مصنوعی میدجورنی

روی اشتراک مدنظرتان کلیک کنید. برای استفاده نامحدود از Midjourney یا باید اشتراک استاندارد و یا Pro را خریداری کنید. سپس به صفحه پرداخت خواهید رسید.
می‌توانید هزینه را با کارت‌های ویزا یا مستر کارت پرداخت یا اگر در اپلیکیشن Cash حساب دارید با بیت‌کوین پرداخت کنید.

هوش مصنوعی midjourney

پس از پرداخت هزینه اشتراک هوش مصنوعی میدجورنی، پیام Confirming Subscription را مشاهده خواهید کرد. در اینجا اگر هردو قسمت Payment Successful و Subscription Activated را مشاهده کردید، روی Close بزنید.
حالا اشتراک شما فعال شده و می‌توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید. کافی است از پنل سمت چپ به یکی از کانال‌های newbies بروید. سپس در بخش پیام‌ها ابتدا imagine/ را تایپ کرده و بعد متن موردنظرتان را بنویسید و پیام را ارسال کنید. هوش مصنوعی ظرف مدت کوتاهی تصویر را برایتان ارسال خواهد کرد.

هوش مصنوعی میدجورنی

در پایین تصویر نیز چند گزینه اضافی خواهید داشت. با گزینه‌های اول یعنی U می‌توانید هرکدام از تصاویر را با اندازه بزرگ‌تری مشاهده کنید. با گزینه‌های V نیز می‌توانید یک تصویر را انتخاب و از هوش مصنوعی بخواهید با استفاده از همان تصویر، یک عکس جدید ایجاد کند. گزینه Refresh هم 4 عکس جدید و متفاوت در اختیارتان قرار می‌دهد.
برای این که هرکدام از تصاویر را جداگانه دانلود کنید، باید با استفاده از گزینه‌های U آن را انتخاب کنید. پس از این که هوش مصنوعی تصویر را ارسال کرد، با کلیک روی آن و انتخاب گزینه دانلود می‌توانید عکس را دریافت کنید. همچنین هر 4 عکس را نیز می‌توانید به همین ترتیب و با کلیک روی عکس اول دانلود کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با هوش مصنوعی میدجورنی و نحوه استفاده از آن آشنا شدیم. متاسفانه همانطور که گفتیم این هوش مصنوعی فعلا دیگر به‌صورت رایگان در دسترس نیست و مشخص نیست آیا در آینده اشتراک رایگان آن بازخواهد گشت یا خیر. به همین خاطر هم نیاز به‌اشتراک دارد و از دسترس خیلی از کاربران ایرانی خارج است. با این وجود با توجه به تصاویری که از هوش مصنوعی midjourney منتشر شده، به‌نظر شما می‌توان آن را با DALL-E 2 مقایسه کرد یا خیر؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو