توقف فعالیت پلتفرم پروفایل ؛ نمی‌خواهیم به هر قیمتی رشد کنیم!

منبع: تکراتو

5

1402/2/25

13:02


نمونه ایرانی لینکدین پس از سالها فعالیت به کار خود پایان داد. اما چه چیزی باعث توقف فعالیت پلتفرم پروفایل شده است؟

توقف فعالیت پلتفرم پروفایل ؛ نمی‌خواهیم به هر قیمتی رشد کنیم!

نمونه ایرانی لینکدین پس از سالها فعالیت به کار خود پایان داد. اما چه چیزی باعث توقف فعالیت پلتفرم پروفایل شده است؟

توقف فعالیت پلتفرم پروفایل توسط مدیرعامل این شبکه اجتماعی کسب‌وکار اعلام شد. پروفایل را بسیاری از افراد به‌عنوان لینکدین ایرانی می‌شناسند و در آن کاربران می‌توانستند روزمه کاری و مشخصات خود را وارد کرده و در تعامل با افراد متخصص در زمینه‌های کاری متنوع قرار گیرند. حال این شبکه اجتماعی حالا تعطیل شده که البته می‌توان یکی از دلایل تعطیلی این سرویس را به اختلالات و فیلترینگ اینترنت از سال گدشته تاکنون نسبت داد.

بیشتر بخوانید: استفاده از سرویس گنجه برای کسب‌وکارهای خرد رایگان شد

توقف فعالیت پلتفرم پروفایل

پروفایل یک شبکه اجتماعی با رویکرد ارتباط متخصصین بود که کاربران در آن می‌توانستند پروفایل شخصی‌شان را بسازند و رزومه کاری و تحصیلی خود را ثبت و با دیگران ارتباط برقرار کنند.

پروفایل بی‌شباهت به لینکدین نبود و برخی از آن به عنوان لینکدین بومی یاد می‌کردند. بنیان‌گذار آن نیز این شباهت را انکار نمی‌کرد؛ البته امکانات متفاوتی همچون ایجاد گروه‌های تخصصی و برگزاری جلسات آنلاین و وبینار بر بستر این پلتفرم نیز در دسترس کاربران قرار داشت.

حال این پلتفرم که قرار بود با اضافه‌کردن امکانات جدیدتر راه خود را از نمونه خارجی‌اش جدا کند، در سال جدید به فعالیت‌های خود پایان داده است. اگر به سراغ پروفایل بروید، با این پیام روبه‌رو خواهید شد:

متأسفانه سرویس پروفایل برای مدت نامعلوم خاموش شده است. امیدواریم بتوانیم در شرایطی بهتر، قدرتمندتر از قبل بازگردیم.

توقف فعالیت پلتفرم پروفایل

«سعید بیدرنگ»، بنیان‌گذار پروفایل، در گفتگویی، پایان فعالیت پروفایل را تصمیم سختی توصیف کرد و گفت: «با توجه به شرایط جامعه قصد نداشتیم تا در این وضعیت از آب گل‌آلود ماهی بگیریم.» وی ادانه داد:

البته پیشنهاد سرمایه‌گذاری خصولتی هم بعد از اتفاقات اخیر داشتم، اما واقعیت این است که همیشه سعی کردم ارتباطمان را با حاکمیت در کمترین سطح نگه داریم و به هر قیمتی به‌دنبال به ثمر رساندن پروفایل نبودم و نیستم.

او ابراز امیدواری کرد تا شاید در روزهای پرامیدتر، پروفایل نیز دوباره بازگردد و بتواند به شکل‌گیری هرچه بهتر ارتباط متخصصان ایرانی و مسیر «دوباره ساختن کشور» کمک کند.

بیدرنگ گفت: «خوشبختانه لینکدین درحال‌حاضر در دسترس است و همین بهتر که بهانه‌ای هم برای جایگزین بومی داشتن آن وجود نداشته باشد.»

گفتنی است پس از موج فیلترینگ در نیمه دوم سال 1401 که حتی برخی پلتفرم‌ها مثل لینکدین برای مدتی فیلتر شدند، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که برخی کسب‌وکارهای آنلاین به فعالیت خود پایان دادند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ توقف فعالیت پلتفرم پروفایل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو