آخر هفته کجا میروید؛ کویر، پارک جنگلی یا دریاچه؟

منبع: همگردی

3

1402/2/25

16:41


آخر هفته کجا میروید؛ کویر، پارک جنگلی یا دریاچه؟

آخر هفته زمان مناسبی برای گردش و تفریح در طبیعت زیبایی مثل پارک جنگلی لویزان است. تصور کنید که یک هفته پرمشغله و پراسترس را پشت سر گذاشته اید؛ بنابراین روز پنج شنبه و جمعه زمان مناسبی برای استراحت به دور از هیاهو و آلودگی هوا خواهد بود. اما شما آخر هفته کجا میروید؛ کویر، پارک جنگلی یا دریاچه؟ در ادامه مقاله به معرفی 6 مکان توریستی و طبیعت های بی نظیر می پردازیم تا سفری کوتاه و لذت بخشی را در تعطیلات آخر هفته تجربه کنید.

1. کویر مرنجاب

آیا به تماشای ستاره ها در آسمانی پهناور و به دور از آلودگی هوا علاقه دارید؟ آیا دوست دارید طبیعت گردی متفاوتی را در تعطیلات آخر هفته خود تجربه کنید؟ سفر به کویر مرنجاب یکی از بهترین گزینه ها برای یک سفر کوتاه مدت و خاص خواهد بود. این کویر در استان اصفهان و در شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

کویر مرنجاب یکی از مهم ترین کویرهای ایران برای بیابان گردی است و فرصت مناسبی برای عکاسی و تفریح خواهد بود. این کویر شنی در حصار جنگل های تاغ و دریاچه نمک قرار دارد. به همین دلیل، تعطیلات آخر هفته و پیاده روی در این بیابان، همراه با دوستان و آشنایان، بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

2. کویر مصر

برای تماشای کویر مصر، نیازی به سفر به کشور مصر نیست. شما می توانید به منظور تماشای این کویر زیبا و خارق العاده به استان اصفهان سفر کنید. این کویر در محاصره رشته کوه ها است و بخشی از کوه های فلات مرکزی ایران محسوب می شود. تپه های ماسه ای این کویر مکان مناسبی برای عکاسی است تا سفر شما را خاطره انگیز کند.

علت نام گذاری این کویر بسیار جالب و قابل توجه است. این کویر حدود 100 سال قدمت دارد و روزگاری مردی به نام یوسف در آن زندگی می کرد. این مرد چاهی در این کویر حفر کرد تا آب مورد نیاز روستاییان تامین شود. این چاه بسیار عمیق بود و روستاییان به این کویر دراز چاه می گفتند. اما یوسف از اهالی روستا درخواست کرد که به خاطر شباهت نام وی با حضرت یوسف و روایت چاه، نام این کویر را مصر بگذارند.

پارک جنگلی لویزان

3. پارک جنگلی لویزان

اگر ساکن شهر تهران هستید و می خواهید آخر هفته را به دور از شلوغی شهر بگذارنید، اما زمان کافی برای سفر ندارید، می توانید به پارک جنگلی لویزان بروید. این پارک جنگلی در سال 1342 در زمان پهلوی ساخته شد و فضای بسیار مناسب برای گردش و استراحت در طبیعت خواهد بود.

پوشش گیاهی این پارک جنگلی متشکل از درخت کاج، چنار، زبان گنجشک، توت، سرو و مو است. بنابراین پرندگان بی نظیری در این پارک جنگلی زندگی می کنند. با این حال نکته قابل توجه این پارک جنگلی، وجود باغ پرندگان در شرق این محوطه است. اگر به تماشای پرندگان علاقه دارید، می توانید به این باغ بروید و تجربه جالبی در تعطیلات آخر هفته کسب کنید. این باغ پرندگان شامل 55 گونه پرنده یا به عبارتی 6500 پرنده است.

4. پارک جنگلی چیتگر

یکی دیگر از مناطق تفریحی مناسب برای تعطیلات کوتاه آخر هفته، پارک جنگلی چیتگر است. این پارک در سال 1342 ساخته شد و مکان مناسبی برای دوچرخه سورای، پیاده روی، سوارکاری و پیک نیک خواهد بود. این پارک جنگلی در منطقه 22 و در مسیر آزاد راه کرج، در قسمت غربی تهران قرار دارد. شما می توانید این مسیر را با مترو طی کنید تا زمان کمتری در ترافیک بمانید و هزینه رفت آمدتان نیز کاهش یابد.

این پارک جنگلی، امکانات زیادی به همراه دارد. برای مثال باغ راز هستی شامل باغ وحش و باغ های سرسبزی است که برای تفریح کودکان و نوجوانان مناسب خواهد بود. همچنین این پارک شامل بخش مخصوص بانوان به نام بوستان ریحانه است تا خانم ها با خیال آسوده به تفریح بپردازند. این بوستان بانوان شامل پیست اسکیت، سالن بدن سازی، سالن بیلیارد، زمین ورزش، سالن پینگ پنگ، سالن شطرنج و پیست دوچرخه سورای است.

کویر گردی

اگر به سوارکاری علاقه دارید، می توانید به پارک جنگلی چیتگر بیایید. این باشگاه سوارکاری، مکانی مناسب برای علاقه مندان به یادگیری اسب سواری است. از مکان های تفریحی دیگر این پارک جنگلی می توان به زمین بازی پینت بال اشاره کرد. اگر به بازی های هیجان انگیز علاقه دارید، می توانید برای تفریح به این زمین بازی واقع در پارک جنگلی چیتگر بروید.

5. دریاچه گهر

دریاچه گهر یکی از جاهای دیدنی استان لرستان است. این دریاچه با مساحت 53 کیلومتر در ارتفاع 2360 متری از سطح دریا قرار دارد و طبق تحقیقات زمین شناسان، از یک زمین لرزه به وجود آمده است. دریاچه گهر شامل دو بخش کله گهر یا گهر بزرگ و کره گهر یا گهر کوچک است و هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

این دریاچه در قسمت غربی و شرقی، ساحل ماسه ای دارد که برای کمپینگ یا پیک نیک مناسب خواهد بود. همچنین چشم انداز جنگلی در بخش شمالی و جنوبی دریاچه گهر، مناسب عکاسی و تفریح است. اگر می خواهید شگفتی طبیعت را با چشم خود تماشا کنید، توصیه می کنیم در فصل بهار به این دریاچه بروید و از تماشای دره نی گاه و گل های شقایق و لاله لذت ببرید.

6. دریاچه لار

آخر هفته کجا میروید؛ کویر، پارک جنگلی یا دریاچه؟ دریاچه لار، مکانی مناسب برای تفریح و کمپینگ برای آخر هفته است. این دریاچه در کوه پایه دماوند و در فاصله 100 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. در فصل بهار، گل های شقایق سر از خاک بیرون می آورند که فرصت مناسبی برای عکاسی خواهد بود. اگر قصد دارید در این محوطه بمانید، توصیه می کنیم وسایل مورد نیاز برای کمپینگ و کوهنوردی به همراه داشته باشید تا از هوای سرد و حیوانات ساکن در محوطه در امان بمانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو