بهترین فیلم های سینمایی جهان از نگاه IMDB قبل از مرگ ببینید [2023 و تمام دوران]

بهترین فیلم های سینمایی جهان از نگاه IMDB قبل از مرگ ببینید [2023 و تمام دوران]


منبع: فیگار

8

1402/2/25

20:06


بهترین فیلم های سینمایی جهان از نگاه IMDB همیشه مورد نظر سینما دوستان بوده. در این مقاله سعی داریم بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB را معرفی و تحلیل…

بهترین فیلم های سینمایی جهان از نگاه IMDB قبل از مرگ ببینید [2023 و تمام دوران]

بهترین فیلم های سینمایی جهان از نگاه IMDB همیشه مورد نظر سینما دوستان بوده. در این مقاله سعی داریم بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB را معرفی و تحلیل کنیم.

توجه داشته باشید که در این مقاله به بهترین فیلم های ایرانی در imdb هم اشاره شده است که بسیاری از طرفداران سینما به این موضوع علاقه‌ی بسیاری دارند. IMDB همیشه از محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین منابع برای تماشای فیلم بوده است. عده زیادی از مخاطبین برای تماشای فیلم، از نمرات سایت IMDB استفاذه می‌کنند.

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

لیست زیر به ترتیب از رتبه 10 تا رتبه 1 برترین فیلم ها از نظر IMDB است و در ادامه می‌توانید بهترین های سال 2023 و 2022 را هم بشناسید.

The Good, the Bad and the Ugly (1966)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

فیلم وسترن خوب بد زشت که شاید معروف‌ترین وسترن تاریخ باشد، دهمین فیلم برتر جهان از نظر IMDB است. داستان فیلم درباره سه شخصیت است. “بلوندی” یک هفت‌تیرکش قهار و حرفه‌ای است که فقط برای به دست آوردن پول تلاش می‌کند.

“آنجل آیز” آدمکشی است که اگر دستمزدش پرداخت شود به هر شکلی که شده دستورات را اجرا می‌کند. “توکو” یک قانون شکن تحت تعقیب است. او چیزهایی را مخفی کرده که در تلاش برای محافظت از آن‌ها است.

“بلوندی” و “توکو” برای به دست آوردن پول با یکدیگر شریک می‌شوند. اما زمانی که “بلوندی” بر سر قرار نمی‌ماند همه چیز تغییر می‌کند.

تحلیل فیلم خوب بد زشت

برترین فیلم ها از نظر IMDB

برترین فیلم ها از نظر IMDB

همان گونه که از نام فیلم پیدا است خوب بد زشت تقابل سه شخصیت با یکدیگر است. شخصیت‌هایی تنها که برای بقا و پول تلاش می‌کنند.

شخصیت‌های خوب بد زشت بسیار سریع و ساده به مخاطب معرفی می‌شوند. فیلم شخصیت‌ها و روابط آن‌ها را به خوبی شکل می‌دهد و ترسیم می‌کند. به طوری که از نکات جذاب فیلم به شمار می‌روند.

فیلم سه ساعنه خوب بد زشت نقطه اوج خود را در پایانش قرار داده است. در دوئلی سه نفره و پرهیجان بعد از کشمکش‌های فراوان. بنابراین ریتم به صورت صعودی است و در پایان به اوج خودش می‌رسد که مخاطب را بسیار هیجان‌زده می‌کند.

سکانس پایانی فیلم با کارگردانی بسیار خوب و جذاب برای همیشه در سینما ماندگار شده است. کلوزآپ و اکستریم کلوزآپ‌های پیاپی از صورت و چشمان سه نفر به نماهای از زانو یا نی شات و سپس نمای اینسرت از اسلحه و دست. کات‌های با سرعت و در زمان مناسب حس آن لحظه را به خوبی منتقل می‌کند.

خوب بد زشت فیلمی است با داستان و فیلمنامه چفت و بست‌دار به همراه شخصیت‌های جذاب که با کارگردانی خوب “لئونه” و موسیقی بسیار عالی “موریکونه” همراه شده تا ماندگارترین فیلم وسترن اسپاگتی را به تصویر بکشد.

The Lord of the Rings

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

رتبه 9 و 7 لیست بهترین فیلم های دنیا از نظر IMDB متعلق به سه گانه ارباب حلقه‌ها است. (تحلیل تریلر سریال ارباب حلقه ها قدرت حلقه ها ؛ نکات پنهانی که باید بدانید + تماشای تریلر) داستان فیلم درباره یک حلقه باستانی گم شده می‌باشد که حالا دوباره پیدا شده است. این حلقه به دست هابیت جوانی به نام “فرودو” رسیده است.

وقتی “گندالف” می‌فهمد که این حلقه همان حلقه ارباب تاریکی است، تصمیم به نابوی آن می‌گیرد. “فرودو” باید این حلقه را به کوه نابودی ببرد و آن را نابود کند.

در این راه هشت نفر به یاری او می‌آیند. یاران حلقه باید از کوه‌ها، جنگل‌ها و برف و تاریکی عبور کنند تا به کوه نابودی برسند. موفقیت آن‌ها، تنها امید برای از بین بردن حکومت ارباب تاریکی است.

تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها

بهترین فیلم از نظر IMDB

بهترین فیلم از نظر IMDB

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از موفق‌ترین و با کیفیت‌ترین آثار فانتزی تاریخ سینما است. حضور دو فیلم از سه فیلم این سه‌گانه در لیست ده فیلم برتر IMDB نیز گواه این موضوع است. تصاویر خیره‌کننده و جلوه‌های ویژه و بصری فیلم بسیار دیدنی هستند.

مهم‌ترین ویژگی ارباب حلقه‌ها باورپذیر کردن یک جهان خیالی و فانتزی است. بزرگ‌ترین چالشی که آثار فانتزی با آن مواجه هستند ترسیم جهان خود است. با وجود اینکه با دنیایی غیرواقعی و فانتزی طرف هستیم اما فیلم باید بتواند جهان خود را آنقدر بی نقص ترسیم کند که اتفاقات بر بستر آن جهان برای ما منطقی به نظر برسند.

اگر اثر فانتزی نتواند جهان خود و ویژگی‌هایش را در ذهن مخاطب ترسیم کند و جا بیاندازد با شکست بزرگی مواجه خواهد شد. اما ارباب حلقه‌ها به خوبی از این موضوع با خبر بوده است. این فیلم به بهترین شکل ممکن یک دنیای خیالی را به گونه‌ای برای مخاطب ترسیم می‌کند که در ذهن او بسیار واقعی و باورپذیر می‎‌شود.

در کنار این ویژگی بسیار مهم کارگردانی، خط داستانی، شخصیت‌ها و بازی‌های فوق‌العاده این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین آثار فانتزی جهان می‌کنند.

Pulp Fiction (1994)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

Pulp Fiction یا داستان‌ عامه‌پسند در ژانر جنایی و درام به کارگردانی “تارانتینو” است. این فیلم از دیدگاه عده زیادی بهترین ساخته “تارانتیو” تا به امروز و جزو بهترین فیلم های تاریخ سینما از نظر IMDB است. داستان فیلم درباره دو آدم‌کش به نام‌های “وینسنت” و “جولز” است. آن دو از طرف “مارسلوس والاس” ماموریت می‌یابند تا یک چمدان دزدیده شده را پیدا کنند و آن را از سارقان پس بگیرند.

آن‌ها به طرز عجیبی از این ماموریت زنده برمی‌گردند. اما پس از آن که “وینسنت” مجبور می‌شود “میا” همسر “والاس” را برای گردش به بیرون ببرد اتفاقات غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندند.

تحلیل فیلم داستان عامه پسند

بهترین فیلم های دنیا از نظر IMDB

بهترین فیلم های دنیا از نظر IMDB

Pulp Fiction دارای روایتی غیرخطی است. سه داستان مختلف اما مرتبط روایت می‌شوند. هنگامی که بحث روایت غیرخطی پیش می‌آید، همواره خطر گیج شدن مخاطب و در نتیجه شکست خوردن اثر وجود دارد.

“تارانتینو” اما به خوبی از پس این روایت غیرخطی برآمده است. در تدوین و فیلمنامه، این روایت غیرخطی به خوبی پرداخت شده است تا خطری این فیلم را تهدید نکند. داستان فیلم Pulp Fiction همانند پازل و معمایی است که به ترتیب نیست و به ترتیب روایت نمی‌شود و باید آن تکه‌های پازل و داستان را کنار یکدیگر قرار داد تا به نتیجه رسید.

یکی از دلایل مشهوریت فیلم Pulp Fiction هم همین موضوع است. فیلم در ساختارهای روایی و شخصیت‌پردازی و عوامل دیگر ساختارشکنی کرده و دنباله‌رو قوائد موجود نبوده است.

اما عناصری که از سینمای “تارانتینو” می‌شناسیم یعنی خشونت و خون در این فیلم نیز حضور دارند. فیلم صحنه‌های خشنی دارد که در بعضی از موارد سعی شده تا با یک دیالوگ، فضا یا جوک بامزه کمی تلطیف شوند. قسمت زیادی از شخصیت‌پردازی فیلم از طریق صحبت‌های شخصیت‌ها با خودشان یا همان مونولوگ‌ها اتفاق می‌افتد که شیوه جالب توجهی است.

Schindler’s List (1993)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

Schindler’s List یا فهرست شیندلر قطعا از دردناک‌ترین و بهترین فیلم های فیلم های دنیا از نظر IMDB که هیچ بلکه از نگاه منتقدین است. فیلم داستان واقعی مقطعی از زندگی “اسکار شیندلر” سرمایه‌دار آلمانی است. این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود.

“اسکار شیندلر” ابتدا با استفاده از شرایط جنگ یهودیان را به عنوان کارگر برای خانه‌اش انتخاب می‌کند تا اینگونه برای استخدام کارگر هزینه کمتری کند. او فردی فرصت‌طلب است و سعی می‌کند با سران نازی ارتباط برقرار کند تا بیشترین نفع را از شرایط موجود ببرد.

اما رفته‌رفته همه چیز در وجود او شروع به عوض شدن و تغییر می‌کند.

تحلیل فیلم فهرست شیندلر

بهترین فیلم های تاریخ سینما از نظر IMDB

بهترین فیلم های تاریخ سینما از نظر IMDB

فیلم Schindler’s List فیلمی سیاه و سفید است. دلیل ساخت فیلم سیاه و سفید در دورانی که به سادگی می‌توان فیلم رنگی ساخت انتقال بهتر و عمیق‌تر حس است.

Schindler’s List فیلمی دردناک و غمگین با فضایی سرد و افسرده از بدترین دوران یهودیان در جنگ جهانی دوم است. فیلم سیاه و سفید اجازه ورود هیچ‌گونه شادابی را به فیلم نمی‌دهد و کاملا گویای فضا و شرایط فیلم است.

فهرست شیندلر فیلمی است با شخصیت‌پردازی و ترسیم قهرمان و ضدقهرمان به شکل بسیار خوب. فیلمی که فیلمنامه خوبی دارد و کاملا حرف خود را از ابتدا می‌داند. این فیلم پر از لحظات دراماتیک است که به درستی پرداخت شده‌اند. این فیلم را می‌توان از دراماتیک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما دانست.

کارگردانی “اسپیلبرگ”، بازی بسیار خوب و درست “لیام نسون” و موسیقی متنی که از حود فیلم چیزی کم ندارد، این فیلم برا به اثری دیدنی اما بسیار دردناک و جزو برترین فیلم های تاریخ سینما از نظر IMDB تبدیل می‌کند.

12 Angry Men (1957)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

12 مرد خشمگین فیلمی کلاسیک است و قدیمی‌ترین فیلم این لیست به شمار می‌رود. این فیلم علاوه بر اینکه در بین برترین فیلم های دنیا از نظر IMDB قرار دارد از هر نظر سینمایی هم فیلمی بی بدیل است.

داستان درباره هیئت منصفه یک دادگاه است. جوانی به جرم قتل پدر خود در دادگاهی حاضر می‌شود. پس از شنیدن صحبت‌های طرفین قاضی به هیئت منصفه زمانی می‌دهد تا نظر خود را درباره بی‌گناهی یا گناهکار بودن آن جوان اعلام کنند.

هیئت منصفه 12 نفره برای تصمیم‌گیری به اتاقی می‌روند. در رای‌گیری ابتدایی 11 نفر از آن‌ها رای به گناهکار بودن آن جوان می‌دهند. اما 1 نفر رای به بی‌گناهی او می‌دهد. حال او سعی می‌کند بقیه افراد را قانع کند که با توجه به وجود دلایلی، ممکن است آن جوان بی‌گناه باشد.

تحلیل فیلم 12 مرد خشمگین

برترین فیلم های تاریخ سینما از نظر IMDB

برترین فیلم های تاریخ سینما از نظر IMDB

12 مرد خشمگین فیلمی است که فقط در یک لوکیشن اتاق کوچک با 12 شخصیت که دور یک میز نشسته‌اند و حرف می‌زنند ساخته شده است. با این وجود فیلم حتی برای لحظه‌ای خسته کننده نمی‌شود. ریتم خوب، فیلمنامه با نقاط اوج مناسب، کارگردانی و بازی‌ها باعث این اتفاق شده‌اند.

در 12 مرد خشمگین مخاطب خود نیز در جایگاه هیئت منصفه قرار می‌گیرد. فیلم هرگز صحنه‌ای از درگیری جوان با پدرش را نشان نمی‌دهد. ما هم درست مانند هیئت منصفه از حقیقت ماجرا خبر نداریم. بنابراین با دنبال کردن فیلم و شنیدن صحبت‌ها و دلایل سعی می‌کنیم که درباره گناهکار بودن آن جوان قضاوت کنیم.

کارگردانی فیلم بسیار خوب است. این موضوع که در یک اتاق چند متری و فقط با دیالوگ فیلمی بسازید که جذاب و گیرا باشد کار بسیار دشواری است.

اما کارگردان با دوربین خود کاری کرده که اصلا احساس خستگی و یکنواختی نکنیم. دوربینی درست با اندازه نماهای درست که به شکل بی‌نظیری تنش را به تصویر می‌کشد و فضای آن اتاق و حال و هوای آن 12 مرد خشمگین را به خوبی به تصویر می‌کشد.

بازی دیدنی “هنری فوندا” به عنوان شخصیتی سمپاتیک که تک نفره مقابل 11 نفر می‌ایستد از بازی‌های ماندگار تاریخ سینما است. 12 مرد خشمگین شاهکاری است که هرکسی باید آن را تماشا کند.

The Dark Knight (2008)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

The Dark Knight در رتبه سوم لیست بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB قرار دارد. هوش “نولان” بازی “هیث لجر” و “کریستین بیل”، شوالیه تاریکی را به یکی از بهترین بتمن‌ها و فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل کرد.

بتمن به کمک “جیمز گوردون” و دادستان جدید گاتهام “هاروی دنت” شهر را از وجود آخرین تبهکاران موجود پاک می‌کنند. اما ناگهان آن‌ها و تمامی اهالی گاتهام با موجود ترسناک‌تری به نام جوکر آشنا می‌شوند.

تحلیل فیلم شوالیه تاریکی

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

فیلم شوالیه تاریکی نولان اثری حماسی و با شکوه است. سه‌گانه بتمن نولان را می‌توان انقلابی در فیلم‌های بتمن و آثار ابرقهرمانی نامید. شماره دوم این سه‌گانه یعنی شوالیه تاریکی به طور قطع بهترین نسخه آن است. فیلمی کامل و بسیار کم نقص که لحظه به لحظه‌اش درخشان، فوق‌العاده و دیدنی است.

این فیلم یکی از بهترین یا شاید بهترین شرور تاریخ سینما را دارد. شخصیت‌پردازی بسیار خوب جوکر و همراهی دوربین “نولان” در لحظاتی از فیلم با او و پرداختن به قسمت تاریک قصه او را تبدیل به یک جوکر تکرارنشدنی در تاریخ کرده است.

“هیث لجر” با بازی در نقش جوکر در این فیلم تا ابد ماندگار شد. بازی‌ای که واقعا پیدا کردن مشابه و نزدیک به آن بسیار مشکل است. بتمن “نولان” سعی کرد از کلیشه‌های ابر قهرمانی به دور باشد. او یک بتمن واقعی‌تر را ساخت. بتمن او صرفا یک ابر قهرمان همیشه پیروز نبود. او نیز آسیب می‌دید و شکست می‌خورد.

“کریستین بیل” به عنوان نقش مقابل “هیث لجر” در نقش بتمن درخشان بود. قطعا این دو از بهترین زوج‌های قهرمان و ضدقهرمان تاریخ سینما هستند. شوالیه تاریکی فیلمی که در تمام زمینه‌ها کامل است و تماشای آن تجربه‌ای لذت‌بخش در کنار هیجان، شگفتی و آدرنالین است.

Fight Club

برترین فیلم های دنیا از نظر IMDB

برترین فیلم های دنیا از نظر IMDB
  • سال ساخت: ۱۹۹۹
  • زبان: انگلیسی
  • ژانر: درام
  • مدت‌زمان فیلم: ۱۳۹ دقیقه
  • دوبله فارسی: دارد
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران اصلی: برد پیت، ادوارد نورتون
  • امتیاز (IMDb): ۸٫۸

داستان بر دو شخصیت پیوند خورده است، یکی با احترام به قوانین جامعه (راوی / ادوارد نورتون) و دیگری نه (تایلر دوردن / برد پیت). ادوارد نورتون یا همان جک، که با بی خوابی دائمی روبروست، در یکی از سفرهای خود با تایلر دوردن ملاقات می کند، که او را وادار می‌کند مکانیسم‌های حاکم بر روال معمول و کسالت خود را زیر سوال ببرد. و از آن لحظه به بعد، تمام ایدئولوژی که او در آن زندانی بود برچیده می‌شود.

نقد فیلم باشگاه مشت زنی

The Godfather (1972) , The Godfather Part2 (1974)

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

احتمالا هیچ فیلمبازی نیست که اسم فیلم Godfather را نشنیده باشد. اگر هنوز هم این فیلم را ندیده‌اید و در دیدن آن تردید دارید، پیشنهاد می‌کنم در اولین فرصت آن را تماشا کنید. نسخه اول و دوم این فیلم در رتبه‌های دوم و چهارم لیست بهترین فیلم ها از نظر IMDB قرار دارند.

“دون ویتو کورلئونه” از روسای پر قدرت و با نفوذ مافیا است. او به خاطر کمک‌هایش به مهاجران ایتالیایی در نیویورک به “پدرخوانده” معروف است.

پس از او “مایکل” با بازی “آل‌پاچینو” جای پدر می‌نشیند. او پیش از این علاقه‌ای به فعالیت‌های غیرقانونی خانواده‌اش نداشته است. اما او به مرور درگیر کشت و کشتار و تسویه حساب‌های قدیمی می‌شود.

تحلیل فیلم پدرخوانده

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

پدرخوانده شاهکاری است که بعید است تکرار شود. این فیلم انقلابی در ژانر گانگستری بود. فیلمی سه ساعته درخشان که هر ثانیه‌اش حساب‌شده بود.

فیلمنامه ای که پدرخوانده دارد را در کمتر فیلمی می‌توان پیدا کرد. فیلمنامه پدرخوانده یک نمونه کامل و بی‌نقص است. فیلمنامه‌ای که تا مدت‌ها می‌توان آن را تدریس کرد و باز هم نکات جدیدی در آن یافت.

فیلمنامه‌ای با روایت و خط درست، اوج و فرود به موقع، بدون سوراخ و باگ، همراه با پرداخت شخصیتی بسیار عالی. این فیلم به شکل غیرقابل باوری تار و پود های داستانی را در هم می‌‌آمیزد و داستانی یکدست، جذاب و گیرا را تحویل مخاطب می‌دهد.

بدون شک بعد از فیلمنامه که بزرگترین نقطه قوت فیلم است، بازیگری درخشان قرار می‌گیرد. “براندو” و “آل‌پاچینو” در فیلم فراتر از فوق‌العاده هستند. بازی‌های درست و متناسب با شخصیت آن‌ها موضوعی است که فیلمنامه خوب پدرخوانده را به نتیجه می‌رساند.

فضاسازی و فیلمبرداری فیلم هم بسیار خوب هستند. اما درباره کارگردانی باید گفت که یک سر و گردن از فیلمنامه پایین‌تر است. پدرخوانده فیلم فیلمنامه است. فیلمی است که در ابتدا فیلمنامه و سپس بازی‌ها آن را پیش می‌برند. کارگردانی، خوب و کمک کننده به آن‌ها است اما هرگز در سطح آن‌ها نیست.

البته که کارگردان در بازی‌گیری از بازیگرانش فوق‌العاده عمل کرده است. پدرخوانده خانواده می‌سازد، مافیا سازمان و تشکیلات می‌سازد، عشق می‌سازد و تلاش برای حفاظت از خانواده را به خوبی به تصویر می‌کشد. پدرخوانده فیلمی همیشه ماندگار در تاریخ سینما است.

The Shawshank Redemption (1994)

فیلم The Shawshank Redemption بهترین فیلم دنیا از نظر IMDB است.

این فیلم درام جنایی امتیاز برابری با فیلم Godfather دارد اما به لطف تعداد رای دهنده بیشتر، در رتبه نسخت ایستاده است. (نقد فیلم رستگاری در شاوشنک) داستان درباره “اندی” بانکدار محترم و پولداری است که متهم به قتل همسرش و معشوق او می‌شود.

“اندی” به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می‌شود. او اندکی بعد در زندان با “رد” آشنا و دوست می‌شود. او پس از هجده سال ردی از قاتل اصلی پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای آزادی تلاش کند.

تحلیل فیلم رستگاری در شاوشنک

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB

The Shawshank Redemption فیلمی آرام و بدون اتفاق عجیب و غریبی است. فیلمی که در مدت دو ساعت و بیست و دو دقیقه‌ای خود مشغول قصه گفتن از شخصی بی‌گناه گرفتار در زندان است.

فیلم ریتمی یکنواخت و رمان‌گونه دارد. فیلم صرفا قصه است و شاید برای عده‌ای از مخاطبین خسته کننده شود. نقاط قابل ذکر فیلم یکی بازی‌های خوب بازیگران است و دیگری اقتباس خوب کارگردان از رمان “استفان کینگ”.

به طور قطع رستگاری در شاوشنک فیلمی است که روی فیلمنامه خودش می‌چرخد. فیلمنامه‌ای که به آرامی پیش می‌رود و در انتها یک پایان شاعرانه و حماسی دارد. فیلمنامه نقاط اوج زیادی ندارد اما در عین سادگی بسیار لذت‌بخش است.

فضاسازی و رنگ فیلم منتقل کننده حس بی‌تفاوتی، ناامیدی و افسردگی است که در طول فیلم جریان دارد. رستگاری در شاوشنک از ماندگارترین آثار تاریخ سینما است.

A Separation

بهترین فیلم های ایرانی در imdb

بهترین فیلم های ایرانی در imdb
  • کارگردان : اصغر فرهادی
  • بازیگران : پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی
  • سال انتشار : 2011
  • امتیاز : 8.3
  • ژانر : درام، اجتماعی، رازآلود
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان زوجی است که در آستانه طلاق هستند و با ترک خانه توسط سیمین، نادر زنی باردار را برای مراقبت از پدرش که مبتلا به آلزایمر است به خانه می‌آورد با این ورود اتفاقاتی رقم می‌خورد که سرنوشت دو خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد.

اولین فیلم ایرانی که توانست برنده‌ی جایزه‌ی اُسکار شود، و به بهترین شکل ممکن روابط اجتماعی، و سیاست‌های مهاجرتی را نشان دهد. کارگردانی و نویسندگی این فیلم بر عهده‌ی اصغر فرهادی بود که توانست یکی از بین‌المللی‌ترین فیلم‌های ایرانی را خلق کند. یکی از جدید ترین فیلم ایرانی نتفلیکس که توانست مجموعاً 52 جایزه را برای خود کند.

بازی فوق‌العاده پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی و ساره بیات این فیلم را دیدنی‌تر کرده و جذابیت‌های داستانی‌اش را دو برابر کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی نتفلیکس

تعدادی از بهترین فیلم های 2022 که به شدت بازتاب گسترده داشته، امتیاز بالایی را هم گرفته‌اند و برنده جایزه اسکار 2023 هم شده‌اند را در ادامه خواهید دید.

Everything Everywhere All at Once

 

همه‌چیز همه‌جا به یکباره یک فیلم کمدی-درام پوچ‌گرایانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرت است. در این فیلم میشل یئو، استفانی هسو، جاناتان کی کوان، جنی سلیت، هری شام جونیور، جیمز هنگ و جیمی لی کرتیس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم دربارهٔ یک زن چینی-آمریکایی است که توسط خدمات درآمد داخلی حسابرسی می‌شود و متوجه می‌شود که باید با نسخه‌های جهان موازی خود ارتباط برقرار کند تا از یک موجود قدرتمند از تخریب چندجهانی جلوگیری کند. این فیلم به عنوان «چرخش هرج و مرج ژانر» توصیف شده‌است،[۵] که شامل عناصر فیلم‌های هنرهای رزمی، علمی تخیلی، فانتزی، اکشن و پویانمایی است.

The Batman

 

بتمن فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که بر پایهٔ کاراکتر بتمن از دی‌سی کامیکس ساخته شده و در سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. ساخت این فیلم بر عهدهٔ برادران وارنر پیکچرز، دی‌سی فیلمز، سکست اند آیداهو و دیلن کلارک پروداکشنز بوده و از طریق برادران وارنر پیکچرز توزیع شده‌است.

این فیلم یک بازراه‌اندازی از فرنچایز سینمایی بتمن است. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ مت ریوز بوده که فیلم‌نامه‌اش را به همراه پیتر کریگ نوشته‌است. رابرت پتینسون نقش بروس وین / بتمن را ایفا می‌کند و زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس و کالین فارل از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان فیلم در دومین سال مبارزهٔ بتمن با جرم و جنایت جریان دارد و فساد در گاتهام سیتی را آشکار می‌کند. او در حال تعقیب قاتل زنجیره‌ای به‌نام ریدلر (دینو) است که نخبگان گاتهام را مورد هدف قرار داده‌است.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

 

دکتر استرنج در چندجهانیِ دیوانگی فیلم ابرقهرمانی آمریکایی با حضور شخصیت دکتر استرنج است که بر پایهٔ مارول کامیکس ساخته شده و در ۲۰۲۲ منتشر شد. این فیلم که توسط مارول استودیوز ساخته و از طریق استودیو سینمایی والت دیزنی عرضه شده‌است، دنبالهٔ دکتر استرنج (۲۰۱۶) و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید ؛ 11 فیلم مرتبط با Doctor Strange 2

کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ سم ریمی است و فیلم‌نامهٔ آن را مایکل والدرون به نگارش درآورده است. بندیکت کامبربچ نقش استیون استرنج را ایفا می‌کند و الیزابت اولسن، چیویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، سوچی گومز، مایکل استولبارگ و ریچل مک‌آدامز دیگر بازیگران فیلم هستند. در این فیلم استرنج به مولتی‌ورس سفر می‌کند تا از نوجوانی به‌نام آمریکا چاوز (گومز) که قادر به سفر در مولتی‌ورس است، در برابر واندا ماکسیموف (اولسن) محافظت کند.

22 مقاله درباره دکتر استرنج

در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین فیلم های 2023 که امتیاز بالایی را گرفته‌اند مشاهده کنید.

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023
  • تاریخ اکران: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • بازیگران: پاول راد، اونجلین لیلی، کاترین نیوتن، جاناتان کاجورز، بیل مورری و…

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس مارول کامیکس ساخته شده‌است و شخصیت‌های اسکات لانگ / مرد مورچه‌ای و هوپ پیم / واسپ در آن حضور دارند. این فیلم که توسط مارول استودیوز تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع می‌شود، قرار است دنباله‌ای بر فیلم‌های مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) و مرد مورچه‌ای و زنبورک (۲۰۱۸) و سی و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم را پیتون رید از فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی جف لاونس کارگردانی کرده و پل راد در نقش اسکات لنگ و اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون داین در کنار مایکل داگلاس، میشل فایفر، کاترین نیوتون و جاناتان میجرز از بازیگران آن هستند.

یکی دیگر از فیلم های سال ۲۰۲۳ سومین قسمت فیلم مرد مورچه‌ای است. این فیلم در واقع سی و یکمین فیلم دنیای مارول است و در آن شخصیت‌های اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای) و هوپ پیم (زنبورک) را خواهیم دید. به نظرتان این فیلم مارول می‌تواند لقب بهترین فیلم اکشن سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دهد؟

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

Dune: Part Two

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023
  • تاریخ اکران: 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: دنیس ویلنیو (Denis Villeneuve)

تلماسه: بخش دو یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی در حال تولید به کارگردانی دنی ویلنوو بر پایهٔ فیلمنامه‌ای از ویلنوو، جان اسپیتز و اریک راث است. این فیلم به‌عنوان دنبالهٔ مستقیم تلماسه (۲۰۲۱)، دومین اقتباس برنامه‌ریزی‌شده بر پایهٔ نیمهٔ دومِ کتابِ نخست از رمانی به همین نام از سال ۱۹۶۵ اثر فرانک هربرت است.

بازیگران بازگشته از فیلم اول عبارتند از تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، استیون مک‌کینلی هندرسون، زندایا، شارلوت رمپلینگ و خاویر باردم؛ از بازیگران جدید می‌توان به فلورنس پیو، آستین باتلر، کریستوفر واکن و لئا سیدو اشاره کرد.

یکی از فیلم هایی که در سال 2023 منتشر می شوند، ادامه فیلم Dune با عنوان Dune: Part Two است که پاول دوش به دوش فرمن برای آزادی سیاره بیابانی اراکیس مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

12 مقاله درباره فیلم تل ماسه که باید بخوانید

 

Knock at the Cabin

بهترین فیلم های جدید در سال 2023 از نگاه IMDB

بهترین فیلم های جدید در سال 2023 از نگاه IMDB
  • کارگردان: M. Night Shyamalan
  • بازیگران: Dave Bautista, Jonathan Groff, Ben Aldridge
  • تاریخ اکران: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

«در کابین را بزن» یک فیلم ترسناک روانشناختی است که بر اساس رمان «کابینی در انتهای جهان» ساخته شده و سال ۲۰۲۳ میلادی به نمایش درخواهد آمد.

فیلم ماجرایی ترسناک را درباره یک خانواده سه نفره بازگو می‌کند که تعطیلات‌شان را در یک کلبه دورافتاده سپری می‌کنند. این خانواده توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند تا برای پیشگیری از وقایعی که منجر به آخرالزمان می‌شود، دست به فداکاری بزنند.

نقد و بررسی فیلم Knock at the Cabin

ام. نایت شامالان کارگردان فیلم سینمایی «در کابین را بزن» سال ۲۰۲۱ با فیلم «اولد» فعالیت‌های خود را پیگیری کرد. محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم این کارگردان اثر ترسناک «حس ششم» (The Sixth Sense) ساخته سال ۱۹۹۹ است. جالب است بدانید که برخی از طرفداران سینما می‌گویند این فیلم یکی از بهترین فیلمهای 2023 است که قبل از مرگ باید ببینید.

Oppenheimer

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023
  • تاریخ اکران: 21 جولای 2023 (30 تیر 1402)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: رامی مالک، سیلیان مورفی، مت دیمن و…

فیلم Oppenheimer قصه جی.رابرت اوپنهیمر، فیزیکدان نظری و ظهور بمب اتم طی پروژه منهتن در دوران جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. این فیلم با حضور بازیگران مطرح و کارگردانی کریستوفر نولان، یکی از مورد انتظارترین فیلمهای ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

 

Guardians of the Galaxy Vol. 3

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023

بهترین فیلم ها از نظر IMDB در سال 2023
  • کارگردان: James Gunn

نگهبانان کهکشان بخش ۳ یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس تیم ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان محصول مارول کامیکس ساخته شده و توسط مارول استودیوز تولید و به وسیلهٔ استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع خواهد شد.

این فیلم در نظر گرفته شده که دنباله‌ای بر نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴) و نگهبانان کهکشان بخش ۲ (۲۰۱۷) و سی و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان ساخته شده و در آن گروهی از بازیگران متشکل از کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، الیزابت دبیکی، شان گان، سیلوستر استالونه، ویل پولتر، چوکودی ایووجی و ماریا باکالوا حضور دارند. در این فیلم، نگهبانان برای دفاع از جهان و محافظت یکی از خودشان دست به انجام مأموریتی می‌زنند.

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

پیتر کویل که هنوز درگیر از دست‌دادن گامورا است باید تیمش را جمع کند تا در مأموریتی بسیار پیچیده از کیهان دفاع کنند؛ ماموریتی که عدم موفقیت در آن می‌تواند به معنای نابودی نگهبانان کهکشان باشد.

فیلم سینمایی ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان ۳» دنباله دو قسمت قبلی این مجموعه و در کل سی و دومین فیلم جهان سینمایی مارول است. این فیلم دومین اثر در فاز پنجم مارول خواهد بود و توسط جیمز گان که دو قسمت قبلی را جلوی دوربین برد کارگردانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جهان از نظر IMDB سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

گوناگون The Good, the Bad and the Ugly 1966 تحلیل فیلم خوب بد زشت The Lord of the Rings تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها  Pulp Fiction 1994 تحلیل فیلم داستان عامه‌پسند Schindler’s List 1993 تحلیل فیلم فهرست شیندلر 12 Angry Men 1957 تحلیل فیلم 12 مرد خشمگین The Dark Knight 2008 تحلیل فیلم شوالیه تاریکی Fight Club The Godfather 1972 , The Godfather Part2 1974 تحلیل فیلم پدرخوانده The Shawshank Redemption 1994 تحلیل فیلم رستگاری در شاوشنک A Separation 2011 Everything Everywhere All at Once 2022  The Batman 2022 Doctor Strange in the Multiverse of Madness 2022 2023 Ant-Man and the Wasp Quantumania 2023 Dune Part Two 2023 Knock at the Cabin 2023 Oppenheimer 2023 Guardians of the Galaxy Vol. 3 نقد فیلم باشگاه مشت زنی نقد فیلم رستگاری در شاوشنک بهترین فیلم‌های ایرانی نتفلیکس بهترین فیلم های 2022 برنده جایزه اسکار 2023 بتمن 22 مقاله درباره دکتر استرنج بهترین فیلم های 2023 فیلم ابرقهرمانی مارول کامیکس دیزنی فیلم در دنیای سینمایی مارول حماسی 12 مقاله درباره فیلم تل ماسه که باید بخوانید ترسناک روانشناختی ‏ خانواده نقد و بررسی فیلم Knock at the Cabin ام نایت شامالان جنگ جهانی کریستوفر نولان نگهبانان کهکشان نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3 بهترین سریال ها از نظر IMDb آی ام دی بی 2023 نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو