غذاهای عضله ساز

5

1402/2/25

21:02


همه ورزشکاران و افرادی که قصد تقویت عضلات خود را دارند و یک برنامه منظم ورزشی دارند، به شناختن غذاهای عضله ساز نیازمند هستند.

غذاهای عضله ساز

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه مطلب با چند خوراکی عضله ساز آشنا شوید:

تخم مرغ
مصرف مقادیر کافی پروتئین با کیفیت بالا برای ورزشکاران ضروری است. تخم مرغ یک ماده غذایی بسیار سالم به شمار می‌رود. که سرشار از پروتئین با کیفیت است. تخم مرغ همچنین حاوی سایر مواد غذایی مورد نیاز بدن مانند انواع ویتامین‌ها می‌باشد. برای تقویت عضلات و دستیابی به یک برنامه غذایی برای عضله سازی، تخم مرغ را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 ماهی
ماهی‌ها یک انتخاب سالم و بسیار مغذی برای گنجاندن در برنامه غذایی عضله سازی می‌باشند. انواع مختلف ماهی‌ مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی سالمون سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هستند. که برای سلامتی بدن و عضله سازی بسیار مفیدند. با انواع غذاهای خوشمزه، میتوانید محصولات دریایی را در سبد تغذیه خانواده خود قرار دهید.

 مرغ
گوشت مرغ به ویژه سینه مرغ برای قرار گرفتن در رژیم عضله سازی بسیار مناسب است. در حقیقت بسیاری از ورزشکاران سینه مرغ را ماده اصلی برای عضله سازی به شمار می‌آورند. و این بی دلیل نیست! زیرا گوشت مرغ و به ویژه سینه مرغ حاوی مقادیر بالای پروتئین باکیفیت می‌باشد. و هچنین دارای ویتامین‌های گروه B می‌باشد. که برای عضله سازی ضروری هستند.

میگو
میگو یک ماده خوراکی بسیار سالم و مغذی است. که تقریبا پروتئین خالص به شمار می‌رود. مصرف میگو علاوه بر کمک به عضله سازی و رشد بهینه عضلات، به دلیل سرشار بودن از فسفر، باعث تقویت فعالیت‌های مغز می‌شود.

نظرات


تصویری


ویدئو