عبور فروش ایکس باکس سری ایکس از ۲ میلیون واحد در بریتانیا | سریع‌تر از سوییچ

منبع: زومجی

5

1402/2/25

21:06


عبور فروش ایکس باکس سری ایکس از ۲ میلیون واحد در بریتانیا | سریع‌تر از سوییچ

شرکت آنالیز و ارزیابی GfK آماری از ۱۲۸ هفته فروش کنسول‌های جدید مایکروسافت در بریتانیا را منتشر کرده که براین اساس فروش ایکس باکس سری ایکس و سری اس از نینتندو سوییچ سریع‌تر بوده است. درواقع فروشی را که سوییچ طی ۱۴۰ هفته به آن رسید کنسول‌های سری ایکس و سری اس در ۱۲۸ هفته طی کردند. بااین‌حال کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت هنوز فاصله زیادی تا سریع‌ترین آمار فروش یک کنسول بازی در انگلستان دارند.

درواقع هفت کنسول دیگر آمار بهتری نسبت به سری ایکس و سری اس داشتند. یکی از این کنسول‌های ایکس باکس 360 است که در مدت ۱۱۰ هفته به ۲ میلیون دستگاه فروش رسیده بود. ایکس باکس وان نیز از این حیث با ۱۰۴ هفته عملکرد بهتری داشته است.

بعد از کنسول‌های خود مایکروسافت PS5 را داریم که ۹۸ هفته طول کشید تا به ۲ میلیون کنسول فروخته شده در انگلیس برسد. نکته جالب توجه اینجا است که کنسول نسل نهمی سونی هم در این آمار عقب‌تر از مدل‌های نسل قبل خود است. PS4 و PS2 به ترتیب طی ۷۵ و ۶۰ هفته به این آمار رسیده بودند. کنسول نینتندو Wii همچنان سریع‌ترین آمار فروش در بریتانیا را در اختیار دارد و این رکورد را در تنها ۵۷ هفته به‌دست آورده بود.

کنسول های سری ایکس و سری اس

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به‌تازگی اعلام کرده است که ادغام پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت را بلوکه می‌کند. زیرا مایکروسافت نتوانست نگرانی‌های مرتبط‌با بازار کلاد گیمینگ را رفع کند. در بیانیه این سازمان آمده است: «تصمیم نهایی برای جلوگیری از معامله پس از آن رخ می‌دهد که راه‌حل پیشنهادی مایکروسافت نتوانست به‌صورت موثر نگرانی‌های بخش کلاد گیمینگ را رفع کند که در تحقیقات اولیه سازمان CMA در فوریه هم به آن اشاره شده بود».

البته رگولاتوری چین با نام اداره دولتی تنظیم بازار چین (SAMR) نیز اهمیت خاص خود را دارد، ولی بعید به‌نظر می‌رسد مایکروسافت نگرانی‌ای بابت آن داشته باشد. این نهاد که نظر خود را طی هفته‌های آینده اعلام خواهد کرد، طبق پیش‌بینی‌ها احتمالاً نظر مثبتی در این زمینه خواهد داشت. این احتمال وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم شرکت تنسنت به‌عنوان غول چینی صنعت بازی هم موافق خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


نظرات


تصویری


ویدئو