ذخیره ساز HP چیست؟

منبع: پلازا

4

1402/2/26

11:20


ذخیره ساز HP چیست؟

ذخیره‌ساز به انگلیسی Storage در علم کامپیوتر به دستگاه یا سامانه‌ای اطلاق می‌شود که برای ذخیره‌ سازی و بازیابی داده‌ها به کار می‌رود. ذخیره‌ سازها می‌توانند در اشکال مختلفی از جمله حافظه دسترسی تصادفی (RAM)، حافظه‌های جانبی مانند هارد دیسک‌ها، حافظه‌های فلش و SSD، سرورهای ذخیره‌ سازی شبکه و سامانه‌های ذخیره ‌سازی ابری وجود داشته باشند.

ذخیره‌ سازها می‌توانند تحت عنوان یک جایگزین برای حافظه اصلی (RAM) مورد استفاده قرار بگیرند و داده‌ها را برای استفاده سریع و فوری با امنیت کامل در دسترس قرار دهند، به عنوان مثال در حافظه نهان (Cache) سطح دوم و سطح سوم پردازنده‌ها. همچنین ذخیره ‌سازها می‌توانند به عنوان یک وسیله ذخیره‌ سازی بلند مدت برای داده‌ها و فایل‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

ذخیره ‌سازها به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: ذخیره ‌سازی اولیه (Primary Storage) و ذخیره ‌سازی ثانویه (Secondary Storage) ذخیره‌سازی اولیه شامل حافظه دسترسی تصادفی (RAM) است که برای ذخیره ‌سازی داده‌ها و برنامه‌ها در زمان اجرا استفاده می‌شود. ذخیره‌ سازی ثانویه شامل وسایلی است که برای ذخیره‌ سازی بلندمدت داده‌ها استفاده می‌شوند، مانند هارد دیسک‌ها، حافظه‌های فلش و SSD.

هدف اصلی ذخیره‌سازی داده‌ها در سیستم‌های کامپیوتری این است که اطلاعات و داده‌های کسب و کارها و سازمان‌های بزرگ و کوچک را در استوریج‌ حفظ کرده و انتقال دهد.

خرید استوریج

ویژگی مهم در این نوع از ذخیره سازهای برند اچ پی قابلیت ارتقای ظرفیت در استوریج است و برای خرید استوریج و انتخاب نوع استوریج مدنظر خود می‌توانید به وبسایت رسام سرور مراجعه کنید.

همچنین برای مشاهده‌ی جزییات بیشتر در رابطه با استوریج‌ها و مدل استوریج HPE D3710 با کارشناسان رسام سرور ارتباط بگیرید.

استوریج HP

به صورت کلی استوریج ها شامل کاربردها و ویژگی‌های متعددی هستند که برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر است

اطلاعاتی که در یک سیستم ذخیره می‌شوند می‌توانند متنوع باشند، از جمله فایل‌ها، برنامه‌ها، تصاویر، ویدئوها، صوت‌ها و داده‌های دیگر. هر نوع ذخیره ‌سازی داده‌ها ممکن است ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال:

حافظه دسترسی تصادفی (RAM): این نوع ذخیره ‌سازی در کامپیوترها برای ذخیره ‌سازی داده‌ها و برنامه‌های در حال اجرا استفاده می‌شود. RAM به طور موقت اطلاعات را در حافظه خود نگه می‌دارد و پس از قطع برق یا خاموش شدن سیستم، اطلاعات ذخیره شده در آن از بین می‌روند.

هارد دیسک (Hard Disk): هارد دیسک‌ها یا درایوهای سخت مکانیکی به عنوان ذخیره‌سازی ثانویه استفاده می‌شوند. آنها امکان ذخیره‌سازی بلندمدت و حجم بزرگی از داده‌ها را فراهم می‌کنند و معمولاً برای ذخیره فایل‌ها، سیستم عامل و برنامه‌ها استفاده می‌شوند.

حافظه‌های فلش و SSD: حافظه‌های فلش (Flash Memory) و SSD (Solid-State Drive) نیز جزو ذخیره‌ سازهای ثانویه محسوب می‌شوند. آنها در ساختار و فناوری خود با هارد دیسک‌ها متفاوت هستند. حافظه‌های فلش و SSD دارای سرعت بالاتر، حجم کوچکتر، مصرف کمتر انرژی و قابلیت انتقال داده بدون قطعی هستند. آنها به عنوان گزینه‌های جایگزین برای هارد دیسک‌ها در لپتاپ‌ها، تبلت ها و سیستم های الکترونیکی عرضه شده اند که توانایی و قابلیت بیشتری نسبت به حافظه‌های قدیمی که روی این دستگاه‌ها تعبیه می‌کردند را دارا هستند و باعث شده‌اند تا بازخورد بیشتر و بهتری در میان مخاطبان حاصل شود.

برای بررسی و خرید انواع ذخیره ساز HP به سایت رسام سرور مراجعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو