راه حل فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

راه حل فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک


منبع: نم نمک

5

1402/2/26

11:26


فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک و خونریزی گوش در اثر گوش پاک کن نی نی سایت و آسیب گوش با گوش پاک کن و اگر پنبه گوش پاک کن در گوش بماند و پنبه گوش پاک کن تو گوشم گیر کرده نی نی سایت و گوش پاک کن چیست و مضرات پنبه در گوش و استفاده از گوش پاک کن در نم نمک.

راه حل فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

راه حل فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

سعی نکنید پنبه را از گوش کودک خود بیرون بیاورید. اگر پنبه به عمق کانال گوش کودک شما فشار داده شود ، می تواند باعث درد شدید ، کاهش شنوایی دائمی و سرگیجه شدید شود.

راه حل فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

راه حل فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

اگر پنبه گوش پاک کن در گوش کودک گیر کرد چکار کنیم؟

باید بدانید که استفاده از گوش پاک کن توصیه نمی شود اما اگر به هر دلیلی از این وسیله برای کودک استفاده کرده اید و بعد از خارج گردن گوش پاک کن متوجه شدید پنبه آن در گوش کودک شما گیر کرده بهتر است هرچه سریعتر برای خارج کردن آن اقدام نمایید چرا که ماندان پنبه در گوش کودک ممکن است سبب عفونت گردد.

اگر پنبه بیش از اندازه در گوش کودک فرو رفته به هیچ وجه نباید به آن دست بزنید و باید کار را به دکتر بسپارید ولی اگر پنبه هنوز در ابتدای گوش کودک است با یک موچین و با ظرافت و ملایمت هرچه تمام تر پنبه را گرفته و از گوش خارج نمایید. دقت کنید که اشتباه در این کار و وارد کردن فشار به پنبه سبب فرو رفتن بیشتر آن می گردد و از طرفی ممکن است پرده گوش کودک شما نیز آسیب ببیند. بنابراین اگر فکر می کنید قادر به انجام اینکار نیستید بهتر از دست نگه دارید.

آسیب های جدی استفاده از گوش پاک کن برای کودکان

مطالعه جدیدی نشان می دهد که هزاران کودک هر ساله به خاطر آسیب های گوش ناشی از استفاده از گوش پاک کن ، به اورژانس های امریکا مراجعه می کنند.

آنالیز اطلاعات نشان داد که حدود 263 هزار کودک در بین سال های 1990 تا 2010 به خاطر آسیب گوش ناشی از استفاده از گوش پاک کن در بخش اورژانس بیمارستان های امریکا مورد مداوا قرار گرفته اند.

این میزان عبارت است از حدود 12500 جراحت در سال یا حدود 34 جراحت در روز.

دکتر کریس جاتانا از بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان اطفال نیشن واید در ایالت اوهایو ، گفت : «دو تا از بزرگترین باورهای اشتباه رایج که به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی می شنوم یکی اینست که کانال گوش را باید تمیز کرد و دومی اینکه باید از گوش پاک کن های پنبه ای برای این کار استفاده کرد. هر دوی این ها غلط است.»

فرو رفتن گوش پاک کن در گوش کودک

استفاده از گوش پاک کن باعث آسیب رسیدن به گوش می شود

جاتانا گفت : «کانال گوش معمولاً به صورت خودکار پاک می شوند. استفاده از گوش پاک کن های پنبه ای برای پاک کردن کانال گوش ، نه تنها موم موجود در کانال را به سمت پرده می راند ، بلکه خطر ایجاد آسیب جزئی تا شدید به گوش نیز وجود دارد.»

یافته ها هم نشان دادند که اکثر جراحات در هنگام استفاده از گوش پاک کن های پنبه ای برای پاک کردن گوش ها رخ داده بودند (73 درصد).

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو