عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی


منبع: نم نمک

4

1402/2/26

11:51


عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی و تمیز کردن بینی بعد از عمل با گوش پاک کن نی نی سایت و عوارض فین کردن بعد از عمل بینی و خون خشک شده در بینی بعد از عمل نی نی سایت و استفاده از گوش پاک کن بعد از جراحی بینی و انگشت در بینی بعد از عمل و پاره شدن مخاط بینی بعد از عمل و تمیز کردن بینی بعد از عمل نی نی سایت و خونریزی گوش در اثر گوش پاک کن نی نی سایت در نم نمک.

عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

پس از جراحی ، باید یک تا دو هفته صبر کنید تا بتوانید بینی خود را بشویید. در این مدت محل عمل و بخیه ها نباید خیس باشد. بعد از این مدت می توانید گوش پاک کن را با محلول نمکی مرطوب کرده و داخل سوراخ های بینی را تمیز کنید. گوش پاک کن را زیاد داخل سوراخ بینی فرو نکنید.

عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

عوارض استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی مقداری خونریزی در بخش های داخلی بینی وجود دارد که بعد از گذشت چند روز بخش هایی از خونابه ها خشک می شوند. هرگز نباید این خون هایی که خشک شده اند را با دست ، گوش پاک کن یا هر جسم خارجی خارج کنید. به طور کلی وارد کردن هر نوع جسم خارجی به داخل بینی ممنوعیت دارد.

استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

تمیز کردن بینی بعد از عمل با گوش پاک کن

آب اکسیژنه تحت نامهای مختلفی از جمله دی اکسید دی هیدروژن ، دی اکسید هیدروژن ، اکسید هیدروژن ، اکسیدول و پراکسید با غلظت 3% یا بیشتر در داروخانه ها فروخته می شود.هنگام تمیز کردن بینی در خانه آن را با همان میزان آب تمیز رقیق کنید. گوش پاک کن آغشته به آب اکسیژنه را به آرامی درون حفره بینی قرار داده تا خون و مخاط آن از بین برود. این کار را به آرامی انجام دهید و بیش از حد گوش پاک کن را وارد بینی نکنید.

در صورتی که به تازگی عمل کرده اید و تامپون در بینی شما وجود دارد از استفاده کردن گوش پاک کن خودداری کنید زیرا ممکن است با جابجایی ، شکل بینی شما تغییر یابد.

پولیسپورین یا بایستراسین (polysporin or bacitracin) یک کرم آنتی بیوتیک موضعی است. این پماد به طور معمول برای بهبود خون خشک شده ، لخته های خون و همچنین جلوگیری ازعفونت بیشتر استفاده می شود. نحوه استفاده از آن به این صورت است پس از هر بار شستشوی بینی با پراکسید هیدروژن (دوبار در روز ، صبح و شب) از پماد پولیسپورین داخل بینی استفاده کنید.

استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

نحوه شستشوی بینی بعد از عمل بینی چگونه است؟

شستشوی بینی بعد از عمل بینی معمولا پس از یک هفته از انجام عمل جراحی بینی انجام می شود و در هفته اول جراحی ، شست و شو بینی با استفاده از قطره چکان یا اسپری بینی صورت می گیرد. محلول شست وشو بینی سدیم کلراید 9/0 (سرم) می باشد که این محلول از 9/0 درصد نمک حل شده در آب می باشد و سچس با استفاده از یک سرنگ 10 سی سی آن را داخل بینی کرده و بینی شست و شو داده می شود.

محلول شست و شو بینی را می توان در منزل و به صورت دستی نیز ساخت روش ساخت محلول بینی بدین گونه است که نصف قاشق چای خوری در یک لیوان آب جوشیده شده حل کرده و اجازه دهید تا این محلول سرد گشته و سپس با استفاده از سرنگ 10 سی سی آن را به داخل بینی تزریق کنید و اجازه دهید مایع سرم خود به خود از بینی خارج شود.

جراحان بینی توصیه می کنند که به مدت زمان تقریبی 6 الی8 هفته بینی را با محلول شست و شو دهید که این شست و شوی بینی در ماهای نخست از کیپ گشتن بینی و چسبندگی جلوگیری می کند.

استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی

توجه داشته باشید که در هفته های اول پس از جراحی فین کردن ممنوع است.

در خصوص شروع روند شستشو بعد از عمل بینی حتما با پزشک جراح بینی خود مشورت نمایید.

برای شستشو دادن داخل بینی می توانید بجای این که از سرم هایی بهداشتی استفاده کنید خودتان در منزل از آب و نمک استفاده کنید.

  • تعداد دفعات شستشوی بینی بعد از عمل بینی در روز چندین نوبت است. شستشوی چند باره باعث می شود که لخته های خونی زیاد اجتماع نداشته باشند و سریع تمامی مواد زاید مورد شستشو قرار گیرند.
  • شستشو بینی بعد از عمل هم عملکرد تنفسی شما را بهبود می بخشد و هم این که بخش های داخلی بینی مرطوب می ماند و از خشک شدن خونابه ها در داخل بینی جلوگیری می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو