بیوگرافی هوتن شکیبا ؛ زندگی شخصی، حرفه بازیگری و حواشی او

بیوگرافی هوتن شکیبا ؛ زندگی شخصی، حرفه بازیگری و حواشی او


منبع: پلازا

5

1402/2/26

11:55


بیوگرافی هوتن شکیبا ؛ زندگی شخصی، حرفه بازیگری و حواشی او

هوتن شکیبا یکی از بازیگران جوان سینمای ایران است که در بسیاری از آثار طنز و جدی معروف سینما و تلویزیون ایران، به ایفای نقش پرداخته است. برای آشنایی با بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر ایرانی همراه ما بمانید.

هوتن شکیبا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشه با استعداد ایرانی است. او به خاطر بازی در سریال کمدی و اجتماعی لیسانسه‌ها محصول سال 1395 تا 1398 به عنوان شخصیت بامزه و جذاب حبیب و همچنین ایفای نقش عبدالحمید ریگی در فیلم درام شبی که ماه کامل شد محصول سال 1397 به شهرت زیادی رسید و برای این فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر شد. هوتن شکیبا همچنین صداپیشگی عروسک‌های معروفی مانند شخصیت دیبی در مجموعه کلاه قرمزی و شخصیت بچه گل فروش در مجموعه مهمونی را انجام داده است. در ادامه بیوگرافی هوتن شکیبا را در این مقاله از پلازا با هم بررسی خواهیم کرد و به معرفی فیلم ها و سریال‌های او می پردازیم.

فهرست مطالب:

زندگینامه هوتن شکیبا

زندگی شخصی هوتن شکیبا

آیا می‌دانید هوتن شکیبا چند ساله است؟ یا همسر هوتن شکیبا کیست؟ در این بخش به بررسی زندگی شخصی ، سن و قد هوتن شکیبا می پردازیم.

اطلاعات شخصی هوتن شکیبا:

  • سن هوتن شکیبا: 38 سال
  • قد هوتن شکیبا: 173 سانتی متر
  • پیج هوتن شکیبا در اینستاگرام: hootanshakiba
  • برادر هوتن شکیبا: هومن شکیبا، نقاش ماهر ایرانی
  • وضعیت تاهل: هوتن شکیبا در حال حاضر مجرد است.

زندگی شخصی هوتن شکیبا

هوتن شکیبا متولد 24 خرداد 1363 است. در بیوگرافی هوتن شکیبا می‌خوانیم که او در خانواده‌ای اهل سنندج و کرد بزرگ شده است. پدر او کارمند اداره کشاورزی و مادرش معلم دوران ابتدایی بوده‌ و برادر بزرگترش هومن، یک نقاش حرفه‌ای است. به گفته هوتن شکیبا، او اولین بازی خود را در مقطع چهارم ابتدایی در مدرسه نمونه مردمی انقلاب در سنندج انجام داده است. پدر هوتن شکیبا به شدت مخالف بازیگری بود پس او در دبیرستان در رشته تجربی مشغول به تحصیل شد تا به دنبال علاقه دوم خود یعنی جانورشناسی برود. اما پس از مدتی پدرش با دیدن علاقه و استعداد او، دست از مخالفت برداشت و او را برای دنبال کردن علاقه واقعی خود نیز تشویق کرد.

هوتن شکیبا در رشته کارگردانی تئاتر وارد دانشگاه سوره شد و هشت سال طول کشید تا مدرک کارشناسی خود را بگیرد. او درباره این موضوع گفته است که به خاطر علاقه زیاد به بازیگری و شرکت در کارها و تئاتر‌های دانشجویی، دوران کارشناسی خود را طولانی کرده است تا در فضای کار دانشجویی بماند و از حرفه بازیگری دور نشود. سپس به ایفای نقش در چندین فیلم کوتاه در دوران دانشگاه و پس از آن به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد بازیگری در دانشگاه هنر پرداخته است و در این رشته فارغ‌التحصیل شده است. با ادامه بیوگرافی هوتن شکیبا همراه پلازا بمانید.

حرفه بازیگری

حواشی هوتن شکیبا

در ادامه بیوگرافی هوتن شکیبا به دوران فعالیت بازیگری او می‌پردازیم. هوتن شکیبا از دوران مدرسه به بازیگری علاقه داشته است و با ورود به دانشگاه و بازی در تئاتر‌ها و فیلم‌های کوتاه دانشجویی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او فعالیت هنری خود را از سال 1381 اغاز کرده اما اولین تجربه بازی جدی هوتن شکیبا، در نمایش تئاتری به نام ویولن‌هایتان را کوک کنید در سال 1387 بود که برای او جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به ارمغان آورد. او با ایفای نقش در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی وارد سینما شد و در سال 1392 اولین فیلم بلند خود را به نام شب بیرون به کارگردانی کاوه سجادی حسینی بازی کرد. پس از این فیلم، هوتن شکیبا برای بازی در فیلم کمدی طبقه حساس محصول سال 1392 و فیلم حق سکوت اثر هادی نائیجی انتخاب شد. او همچنین به ایفای نقش موسیو تناردیه در نمایش تئاتر بینوایان در سال 1397 در کنار سحر دولتشاهی در نقش مادام تناردیه پرداخت.

از دیگر آثار تئاتر او می‌توان به نمایش رمولوس کبیر در سال 1388، نمایش دایی وانیا در سال 1390، نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق در سال 1391، نمایش باغ آلبالو در سال 1392، نمایش کامنت در سال 1393، نمایش هملت شکسپیر در سال 1395، نمایش الیور توئیست در سال 1396 و نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت در سال 1401 اشاره کرد. او همچنین علاوه بر صداپیشگی دیبی و بچه و شاباش، در گروه دوبلاژ نماهنگ به مدیریت احسان مهدی، صداپیشگی اسکار در کارتون شیرشاه، کارول جنگجو در داستان اسباب بازی‌های ترسناک و شخصیت‌های متعددی از انیمیشن سریالی بن 10 را انجام داده است. هوتن شکیبا در سال 1393 با دعوت محمد بحرانی، صداپیشگی شخصیت دیبی در مجموعه کلاه قرمزی را انجام داد که این شخصیت به شدت محبوب شد. او دو سال بعد با بازی در نقش حبیب در سریال کمدی و اجتماعی لیسانسه‌ها به کارگردانی سروش صحت به شهرت زیادی رسید و با ایفای نقش جدی در فیلم شبی که ماه کامل شد محصول سال 1397 به شهرت و محبوبیت خود افزود. در ادامه بیوگرافی هوتن شکیبا، فیلم‌ها و سریال‌های این بازیگر خوش ذوق را لیست کرده و همچنین به بررسی جوایز و افتخارات او می‌پردازیم.

لیست فیلم های هوتن شکیبا

فیلم های هوتن شکیبا

در این بخش از بیوگرافی هوتن شکیبا نگاهی به فهرست فیلم‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌اندازیم.

نام فیلمشخصیت سال ساختکارگردان
شب بیرونتوماج 1392 کاوه سجادی حسینی
حق سکوتسید حسین1392هادی نائیجی
طبقه حساسحسن 1392 کمال تبریزی
هلناشکان 1394 علی اکبر ثقفی
شبی که ماه کامل شدعبدالحمید ریگی1397 نرگس آبیار
عامه پسندمیلاد 1398 سهیل بیرقی
ابلق علی 1399 نرگس آبیار
تی تیامیر ساسان1399 آیدا پناهنده
ارفاق علی 1400 رضا نجاتی
ملاقات خصوصیفرهاد 1400امید شمس

لیست سریال های هوتن شکیبا

سریال های هوتن شکیبا

در این بخش از بیوگرافی هوتن شکیبا نیز لیستی از سریال‌های او را که در آن‌ها حضور داشته به شما معرفی خواهیم کرد.

نام سریالشخصیت سال ساختکارگردان
ابله مهرداد 1393 کمال تبریزی
کلاه قرمزی 93عروسک دیبی1393ایرج طهماسب
کلاه قرمزی 94 عروسک دیبی و خونه بغلی1394ایرج طهماسب
لیسانسه‌هاحبیب نقوی1395سروش صحت
لیسانسه‌ها 2حبیب نقوی1396 سروش صحت
کلاه قرمزی 97عروسک دیبی و خونه بغلی1397ایرج طهماسب
فوق لیسانسه‌ها حبیب نقوی1398 سروش صحت
مهمونیعروسک بچه و شاباش1401 ایرج طهماسب
رهایم کنهاتف 1401 شهرام شاه حسینی
مهمونی 2عروسک بچه و شاباش1402ایرج طهماسب

جوایز و افتخارات هوتن شکیبا

افتخارات هوتن شکیبا

در این بخش از بیوگرافی هوتن شکیبا لیستی از جوایز و افتخارات او را مشاهده می کنید.

نام اثرسال مراسم/ جشنوارهبخش رقابتینتیجه
نمایش بینوایان1397 نخستین جشن حافظبهترین بازیگر مرد نامزد شده
فیلم ملاقات خصوصی1400هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهربهترین بازیگر مردنامزد شده
فیلم ارفاق1400 دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا)بهترین بازیگر نامزد شده
فیلم شبی که ماه کامل شد1397بیستمین جشن حافظبهترین بازیگر مرد درامبرنده
فیلم شبی که ماه کامل شد1397 سی و هفتمین جشنواره فیلم فجرسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
نمایش الیور توئیست1396پانزدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاترجایزه ویژه بازیگریبرنده
سریال لیسانسه‌ها1395 چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم بهترین بازیگر مردنامزد شده
نمایش الیور توئیست1396سی و ششمین جشنواره تئاتر فجربهترین بازیگر مردنامزد شده
نمایش صد در صد 1397 سی و ششمین جشنواره تئاتر فجرلوح تقدیر بهترین بازیگر مردبرنده
سریال لیسانسه‌ها1395هفدهمین جشن حافظبهترین بازیگر مرد کمدیبرنده
نمایش ویالون‌هایتان را کوک کنید1387یازدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهیجایزه اول بازیگریبرنده
نمایش ماراساد1388دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهیلوح تقدیر بازیگریبرنده
نمایش زمان لرزه1392 یازدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتربرترین بازیگر تئاتر سالبرنده
نمایش سوراخ1395سیزدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتربرترین بازیگر تئاتر سالنامزد شده
نمایش مترسگ1392 نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوانجایزه اول بازیگریبرنده

اخبار و حواشی هوتن شکیبا

سن هوتن شکیبا

در این بخش به اخبار و حواشی هوتن شکیبا که امروزه از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ایران است، می‌پردازیم.

برنامه‌هایی که هوتن شکیبا در آن‌ها حضور داشته است

هوتن شکیبا مصاحبه‌های زیادی تاکنون انجام داده اما بیشتر آنها غیررسمی و خارج از برنامه‌های تلوزیونی بودند. او کمتر از دیگر بازیگران ایرانی، دعوت برنامه‌هایی مانند دورهمی یا خندوانه را قبول کرده است. تنها برنامه‌ای که هوتن شکیبا در آن شرکت کرده، برنامه همرفیق بود که یک گفتگو و مصاحبه محصول سال 1399 با مجری‌گری شهاب حسینی بوده است. مصاحبه‌های هوتن شکیبا را می‌توانید در اینترنت از آپارات یا یوتیوب یا حتی در اینستاگرام تماشا کنید.

درآمد هوتن شکیبا چقدر است؟

معمولا بازیگران و هنرپیشه‌ها از میزان درآمد خود در هیچ کجا و هیچ مصاحبه‌ای صحبت نمی‌کنند اما به علت کارهای زیادی که هوتن شکیبا انجام داده و در سریال‌ها و فیلم‌های معروف و بزرگ بازی کرده است، تصور می‌شود که درآمد او بالا بوده و قراردادهای سنگینی را برای بازی و حضور در آثار مختلف امضا کرده است.

در اینستاگرام هوتن شکیبا چه می گذرد؟

هوتن شکیبا در صفحه شخصی و رسمی‌اش در اپلیکیشن اینستاگرام، عکس‌های شخصی و همچنین خبرها و عکس‌هایی درباره کارهای جدید خود را با دنبال‌کنندگانش به اشتراک می‌گذارد. صفحه اصلی هوتن شکیبا تیک آبی دارد و دیگر صفحه‌ها فن پیج‌های او هستند. نزدیک به یک میلیون نفر صفحه هوتن شکیبا را دنبال می‌کنند که اکثر آن‌ها از طرفداران این بازیگر محبوب هستند. او همچنین در قسمت هایلات‌ها و استوری‌ها گاهی از هموطنان کرد خود دفاع کرده و درباره کولبرها استوری گذاشته است.

کلام آخر

بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی بیوگرافی هوتن شکیبا بازیگر ایرانی پرداختیم. در این مقاله درباره زندگی شخصی هوتن شکیبا، آثار او، حرفه بازیگری و همسر هوتن شکیبا صحبت کردیم. نظر شما درباره این بازیگر با استعداد و خوش ذوق چیست؟ آیا آثار هوتن شکیبا را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم‌ها و سریال‌های او را دارید؟ به نظرتان بهترین فیلم یا سریال این بازیگر ایرانی کدام است؟ به نظرتان در بیوگرافی هوتن شکیبا باید به چه مطالب دیگری بپردازیم؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو