فوری: محمد بهرامی از دنیا رفت [+بیوگرافی]

منبع: فیگار

3

1402/2/26

12:23


به تازکی خبر درگذشت محمد بهرامی تایید شد. در ادامه مطلب مرگ مرحوم محمد بهرامی به جزئیات و علت مرگ محمد بهرامی نیز خواهیم پرداخت.

فوری: محمد بهرامی از دنیا رفت [+بیوگرافی]

به تازکی خبر درگذشت محمد بهرامی تایید شد. در ادامه مطلب مرگ مرحوم محمد بهرامی به جزئیات و علت مرگ محمد بهرامی نیز خواهیم پرداخت.

محمد بهرامی طراح، گرافیست، نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران دیروز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه در 97 سالگی درگذشت. هنوز اطلاعاتی در رابطه با علت درگذشت مرحوم محمد بهرامی منتشر نشده است. در ادامه همراه ما بمانید تا به بیوگرافی مرحوم محمد بهرامی نیز بپردازیم.

درگذشت محمد بهرامی

درگذشت محمد بهرامی

مرگ مرحوم محمد بهرامی, علت مرگ محمد بهرامی

بهرام کلهرنیا از اعضای انجمن گرافیک ایران و از هنرمندان پیشکسوت در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر گفت:

متأسفانه ایشان امروز به رحمت حق رفتند. البته هنوز اطلاعی از جزئیات علت درگذشت ایشان ندارم. ایشان از پیشگامان و بزرگان هنر مملکت بودند.

بیوگرافی مرحوم محمد بهرامی

استاد محمد بهرامی در مهرمای 1305 از پدر تفرشی (ابوطلب بهرامی) و مادری از اهالی گیلان (فاطمه محمدزاده) در کوهپایه‌های سرسبز و زیبای گیلان در منطقه‌ای که امروزه آنرا رحمت آباد کیاآباد مینامند به دنیا آمد. آن روزها رضا‌شاه به تخت نشسته و تاجگذاری کرده بود و اوضاع سیاسی به گونه‌ای بود که همه‌چیز در کشور دچار تحول و دگرگونی بود از این‌رو اداری دارایی به نوعی شروع به تاسیس و برقراری کرده و معدود کسانی که سواد و اطلاعات علمی داشته‌اند از این طریق استخدام و به نقاط مختلف اعزام می‌شدند.

ابوطالب بهرامی (پدر) مردی با سواد و با تدبیری از اهالی تفرش بود که به دلیل داشتن آموزه‌ها و معلوماتی در دروه‌های که در روسیه گذرانده بود به سمت کارمند عالی رتبه دارایی گیلان منسب شد تا ماموریت خود را به انجام برساند و در آنجا ازدواج می‌کند و محمدبهرامی در این منطقه زیبا به دنیا می‌آید و پا به عرصه وجود می‌گذارد.

درسال 1325 بهرامی اولین آتلیه خود را در خیابان لاله زار، تهران، تاسیس نمود و سپس سازمان هنری بزرگ پارس را بنیان نهاد و پس ااز آن تشکیلات چاپ و هنرهای گرافیک مجهز گوتنبرگ را به وجود آورد. کار مداوم و ذوق سرشار وب سبب گردید که سبک و شیوه‌ای تازه در هنرنقاشی ملی ایران پدید آورد او شاگردان متعددی تربیت نموده که هریک خود استادانی معروف می‌باشند. هنرمندان بسیاری نیز از آثار و ابتکارات بهرامی الهام گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو