پژوهشی درباره این که چند درصد مادران خود را بهترین مادر دنیا می دانند

5

1402/2/26

12:24


بسیاری از ما باور داریم که مادران به‌ عنوان بهترین الگو و مراقبان دلسوز فرزندان هستند. به نظر می رسد، بسیاری از مادران با این احساس موافق هستند و در واقع نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد ۷۳ درصد مادران احساس می کنند که بهترین مادر دنیا هستند.

پژوهشی درباره این که چند درصد مادران خود را بهترین مادر دنیا می دانند

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج نظرسنجی جدید از ۲ هزار مادر نشان می دهد: از هر ۱۰ مادر، هشت نفر معتقدند که نیروی محرکه خانواده خود هستند و بدون آن ها خانواده از هم می پاشد. وقتی صحبت از ویژگی‌های ابرقهرمانی آن ها می ‌شود، مادران به مهارت‌های حل مسئله (۵۲%)، پرورش مناسب فرزندان (۵۰%)، بر عهده داشتن چند وظیفه‌ (۴۱%)، سازماندهی/مدیریت زمان (۳۶%) و ارتباطات (۳۴%) اعتماد دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: ۸۳ درصد از مادران برای حمایت و مشاوره به مادران دیگر نگاه کرده و مشورت گرفتن از سایر مادران را مفید می‌دانند. ۷۷ درصد دیگر از مادران گزارش کردند که وقتی می بینند مادران دیگر سختی ها و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، احساس قدرت می کنند.

در مورد مشاوره یا موضوعات مرتبط با خانواده، مادران نقش مهمی برای اطرافیان خود قائل بوده  معتقدند؛ برای حل این مشکلات باید به نزدیکان مراجعه کرد. در این زمینه۵۶ درصد مادران به اعضای خانواده ، ۵۲ درصد صرفا از همسر ، ۴۶ درصد از انجمن های آنلاین والدین ، ۴۳ درصد از وبلاگ های آنلاین و  ۳۶ درصد از رسانه های اجتماعی کمک می گیرند.

بررسی ها همچنین نشان می دهد: پلتفرم های آنلاین و رسانه های اجتماعی به طور خاص در این حوزه مفید هستند زیرا ۷۱ درصد از مادران معتقدند که رسانه های اجتماعی به آنها کمک می کند تا استراتژی ها و تکنیک های جدید فرزند پروری را کشف کنند.

 در این میان اما اما تأثیرات منفی استفاده از رسانه های اجتماعی در بین مادران نیز وجود دارد، زیرا ۶۶ درصد خود را با سایر والدین مقایسه می کنند و از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر برای مطابقت دادن خود با استانداردهای توصیه های والدینی که در شبکه های اجتماعی می بینند، تحت فشار هستند.

مارسا براون، پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: هیچ کتاب و دستورالعمل یکسانی برای والدین وجود ندارد، اما این تحقیق نشان می‌ دهد که مادران از اجتماع و ارتباط با مادران دیگر برای حل مشکلات خانواده خود کمک می ‌خواهند و از آن سود می‌ برند.

 در این میان بزرگترین چالشی که مادران با آن روبرو هستند، مدیریت فعالیت های آموزشی فرزندشان (۵۳ %) و به دنبال آن کمبود زمان برای مراقبت از خود (۵۱ %) و مشکلات مالی (۴۸ %) است. بر این اساس از هر ده مادر، هفت نفر آرزو می ‌کنند که زمان بیشتری برای خود داشته باشند.
منبع: سیناپرس

نظرات


تصویری


ویدئو