جاش سایر (Josh Sawyer)، کارگردان بازی Pentiment، میگوید که آبسیدین (Obsidian) در حال حاضر هیچ برنامهای برای ساخت دنبالهی این اثر ماجراجویی روایی ندارد.
این کارگردان در پاسخ به سوالی در صفحه شخصی Tumblr خود در مورد برنامهی وی برای دنباله Pentiment اظهار داشت که قصد ندارد روی هیچ نوع دنبالهای کار کند.
هنگامی از جاش سایر پرسیده شد که آیا دنباله احتمالی Pentiment با عنوان Palimpsest، وی اشاره کرد که Palimpsest عنوان ابتدایی و غیر کاربردی بازی است. این کارگردان در این باره اظهار داشت:
عنوان غیر کاری اولیه Pentiment در واقع Palimpsest بود. مایکروسافت در این خصوص یک مشکل حقوقی برای ایمن کردن این نام احساس کرد و به همین علت نام بازی را به Pentiment تغییر دادم. در حال حاضر هیچ نوع برنامهای برای ساخت دنبالهی Pentiment یا جانشین معنوی آن ندارم. من همیشه این بازی را به عنوان یک داستان مستقل در نظر داشتم. ممکن استاین بازی در آینده الهامبخش ایدههایی باشد، اما من از جایی که آن را رها کردهایم، خوشحالم.
بازی Pentiment که در پاییز سال گذشته منتشر شد، داستان در قرن شانزدهم منطقه باواریا اتفاق میافتد. بازیکنان در این اثر، در نقش یک هنرمند به نام آندریاس مالر (Andreas Maler) قرار میگیرند که دوران ناآرامیهای اجتماعی را تجربه میکند. نکتهی جالب اینجاست که کارگردان در کنار انتشار بازی، یک فهرست خواندنی پیشنهادی را نیز منتشر کرده بود تا بازیکنان را برای تجربهی این اثر آماده نماید.
Pentiment هماکنون بر روی کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و پلتفرم PC در دسترس قرار دارد.