با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟

با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟


منبع: دلتا پیام

6

1402/2/26

13:33


خساست یک مشکل جدی در زندگی مشترک به حساب می‌آید چرا که در هر صورت ویژگی خوشایندی نیست و باعث دلخوری و مشکلات میان زوجین می‌شود.

با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟

خساست یک مشکل جدی در زندگی مشترک به حساب می‌آید چرا که در هر صورت ویژگی خوشایندی نیست و باعث دلخوری و مشکلات میان زوجین می‌شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به روش های برخورد صحیح با همسر خسیس می‌پردازیم.

روش های برخورد صحیح با همسر خسیس

در ادامه مقاله به بررسی کامل خساست همسر و طلاق به خاطر خساست می‌پردازیم.

حفظ آرامش روانی

خساست ریشه‌های درون روانی دارد و معمولا به دلیل احساس ناامنی درونی به‌وجود می‌آید. هر فرد برای خود هویتی دارد و تلاش می‌کند که به طریقی هویت خود را حفظ کند. افراد خسیس، مال و دارایی را پناهگاه هویتی خود می‌دانند و سعی می‌کنند که با جمع کردن مال، این هویت و آرامش روانی خود را حفظ کنند. در صورتی که فرد به‌طور افراطی این ویژگی را از خود نشان می دهد لازم است که به او کمک کنید تا ریشه‌های مشکل خود را پیدا کند. مراجعه به روانشناس و شرکت در جلسات روان درمانی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

مشورت در مورد امور مالی

طلاق به خاطر خساست

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که زندگی با فرد خسیس به هیچ وجه ممکن نیست و طلاق تنها راه است. در حالی که  اگر به زندگیتان علاقه دارید می‌توانید با استفاده از برخی راهبردهای رفتاری خانواده خود را حفظ کنید و به طلاق به‌عنوان آخرین گزینه نگاه کنید.
در ادامه به روش های مناسب برخورد با خساست همسر اشاره کرده‌ایم:

قبول خساست

در مرحله اول باید وجود خساست را در شخصیت همسرتان بپذیرید و قبول کنید که نمی‌توانید او را به‌طور کل عوض کنید بلکه تنها می‌توانید رفتارهای او را ترمیم کرده یا  تعادل ببخشید. قبول این واقعیت باعث می‌شود که این مشکل به اندازه قبل آزاردهنده نباشد.

مشورت برای خرید از روش های برخورد صحیح با همسر خسیس

به دلیل  احتمال بروز اختلاف نظر بر سر خرج کردن، بهتر است که قبل از خرید حتما با همسرتان مشورت کنید چرا که ممکن است بعدا با لجبازی و خشم او مواجه شوید. همچنین شما می‌توانید هر ماه با یکدیگر در مورد میزان مخارج احتمالی یک قرار کلی بگذارید تا همسرتان از دیدن خریدها غافلگیر نشود.

وقتی که از رفتار و خساست‌های همسرتان خسته شدید، ناراحتی خود را ابراز کنید. البته منظور این نیست که جنجال راه بیندازید و دعوا کنید. این کار بدترین رفتار ممکن است و تاثیر معکوس دارد. با مهربانی و زبان خوش به او بگویید که از رفتارهایش ناراحت شده‌اید و حتی خجالت می‌کشید.

مشورت برای خرید

تشویق کردن

افراد خسیس معمولا در هنگام خرید کردن به مبلغ آن توجه می‌کنند. پس در صورتی که همسرتان هدیه یا هر وسیله‌ای برای شما گرفت، بابت کوچکی و ناچیزی آن شکایت نکنید یا او را مورد تسمخر قرار ندهید. چرا که خرید همین هدیه کوچک نیز، ازلحاظ روانی برای او بسیار سنگین بوده است. از او تشکر و قدردارنی کنید. این کار باعث می‌شود که تشویق شود تا دفعات بیشتری این کار را انجام دهد و به مرور رفتار معتدل‌تری پیدا کند.

مشورت در مورد امور مالی

برای تصمیم‌گیری در مورد امور مالی خانه، با یکدیگر مشورت کنید و نظرات خود را در این موارد به همسرتان بگویید. در صورتی که احساس می‌کنید همسرتان برای امور مالی خانه خساست نشان می‌دهد، پیشنهادات خود را به آرامی به او بگویید و دلایل قانع کننده بیاورید.

مشورت در مورد امور مالی

مراجعه به متخصص از روش های برخورد صحیح با همسر خسیس

کمک گرفتن از روانشناس باعث می‌شود که شما بهتر بتوانید همسر خود را درک کنید. همچنین روانشناس می‌تواند راهکارهای بسیار موثری در مورد برخورد با همسرتان در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که قصد طلاق گرفتن داشته باشید، روانشناس می‌تواند مزیت‌ها و مشکلات این تصمیم را به شما بگویید و برای یک تصمیم‌گیری بهتر شما را یاری کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید که عاشق شده‌اید! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو