چلنیوم چیست؟

منبع: فوت و فن

4

1402/2/26

14:36


هر وقت حرفی از کسب و کار می‌شود، با واژه تبلیغات هم سروکار دارید. تبلیغات یکی از روش‌های جذب مشتری می‌باشد. به همین دلیل برای سود بیش‌تر و افزایش فروش شما نیازمند شناخت ابزارهای تبلیغاتی هستید. با پیشرفت در روند تجارت، ابزارهای تبلیغاتی هم عوض و شکل نوین به خود گرفته است. به همین سبب تبلیغات روش‌های گوناگون چون تبلیغات چاپی، چریکی، آنلاین، بنرهای تبلیغاتی، پیامکی، تابلوهای تبلیغاتی و… را در برمی‌گیرد.

چلنیوم چیست؟

هر وقت حرفی از کسب و کار می‌شود، با واژه تبلیغات هم سروکار دارید. تبلیغات یکی از روش‌های جذب مشتری می‌باشد. به همین دلیل برای سود بیش‌تر و افزایش فروش شما نیازمند شناخت ابزارهای تبلیغاتی هستید. با پیشرفت در روند تجارت، ابزارهای تبلیغاتی هم عوض و شکل نوین به خود گرفته است. به همین سبب تبلیغات روش‌های گوناگون چون تبلیغات چاپی، چریکی، آنلاین، بنرهای تبلیغاتی، پیامکی، تابلوهای تبلیغاتی و… را در برمی‌گیرد.

تابلوهای تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغات گسترده با هزینه کم می‌باشد که در مقاله رساسروش قصد داریم به آشنایی با آن بپردازیم. تابلوهای تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغات محیطی می‌باشد. که خود به دو نوع بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلوهای تبلیغاتی بر سر درب مغازه‌های تجاری تقسیم می‌شود. یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی محیطی، تابلو چلنیوم می‌باشد. که شکل ظاهری آن برجسته و نوردار می‌باشد. که در این مقاله قصد داریم با آن بطور کلی آشنایی پیدا کنیم. در ادامه به تعریف انواع تابلوهای تبلیغاتی می‌پردازیم.

انواع تابلوهای تبلیغاتی امروزی

یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری برای کسب و کار خود تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد. این تابلوها در مکان‌های مختلف چون ایستگاه قطار و اتوبوس‌، در ساختمان‌های تجاری، فضای باز و… استفاده می‌شود. تابلوهای تبلیغاتی دارای انواع مختلف چون تابلوی لایت باکس، تابلو بنری‌، تابلو پلاستیکی، تابلو فلزی‌، تابلو استیل، تابلو ال ای دی، تابلوهای پشت بامی، تابلو فلکسی، تابلو کامپوزیت و تابلو چلنیوم می‌باشد. که در این مقاله قصد داریم به تعریف کلی تابلو چلنیوم بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با تابلو چلنیوم

یکی از مدرترین تابلوهای تبلیغاتی که تابلوسازان با نوآوری شروع به ساخت آن کردند، تابلوهای چلنیوم می‌باشد. با ورود تابلو چلنیوم به بازار کسب و کار سبب تحول شگرف و بزرگ در جذب مشتری گردید. به همین دلیل مورد استقبال همگان قرار گرفت. این تابلوها دارای حروف برجسته و پرنور می‌باشد. تابلوهای چلنیوم خود دارای انواع مختلفی می‌باشد، که در مباحث این مقاله با انواع آن آشنایی پیدا می‌کنیم. تابلوهای چلنیوم به عبارتی همان تابلوهای حروف با جنس چلنیوم می‌باشد.

که لبه‌های حروف آن با آلیاژهای نقره‌ای و طلایی آلومینیوم پوشیده می‌شود و سبب جلا بخشیدن به آن می‌شود. این تابلوها به دلیل داشتن تنوع زیاد، با تمامی سلیقه‌ها جور می‌باشد. به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای را در صنعت تابلوسازی به خود اختصاص داده است. در پی آن افراد زیادی خواهان استفاده از این تابلو در مکان‌هایی چون محیط داخلی ساختمان تجاری یا استفاده از آن برای سر درب مغازه‌های خود هستند. تابلوهای چلنیوم به دلیل برش‌هایی که توسط  تابلوسازان ایجاد گردیده است، در روز با شکست نور شکل‌های هندسی متفاوتی چون ستاره، کریستال و… را از خود بازتاب می‌کنند.

که سبب ایجاد جذابیت می‌شود. این تابلو در شب هم به دلیل داشتن لامپ‌های ال ای دی سبب روشنایی محیط می‌شود. حروف‌های برجسته چلنیوم توسط نرم افزارهای چون کرل طراحی می‌شوند و سپس روی ورقه‌های پلکسی لیزر کاری می‌شود. لایه روی تابلو چلنیوم از جنس پلکسی بوده، که زیر آن  نور smd قرار دارد. لایه بالایی این تابلو بخش مهم آن به شمار می‌رود که باید توسط متخصص باتجربه در این زمینه نصب گردد.

تابلو چلنیوم

تاریخچه تابلو چلنیوم

کشورهای مختلفی در پیدایش تابلو چلنیوم دست داشته‌اند. اولین شرکتی که این نوع تابلو را اختراع کرد، شرکت msi در اسپانیا می‌باشد. این شرکت با تکنولوژی توانست آلومینیوم را به صورت براق چون استیل در بیاورد. با این حال به مرور زمان کشور تایوان توانست محصولی مشابه این آلومینیوم براق با انعطاف پذیری بالا را تولید کند، که از کیفیت بالایی برخوردار بود. در نهایت کشور چین از چلنیوم در ساخت حروف استفاده نمود و آن را روانه بازار کرد. در کشور ما برندهایی چون آلوشاین، آلووان، آلومکس، آلوتیپ و گلکسی توانسته است این تابلوهای پرکاربرد را تولید کند.

تفاوت تابلو چلنیوم با دیگر تابلوهای تبلیغاتی

تفاوت این نوع تابلو با دیگر تابلوهای تبلیغاتی به عنوان مزیت‌های آن شناخته می‌شود. به عنوان نمونه اگر بخواهیم یکی از تفاوت یا مزیت‌های تابلو چلنیوم را نام ببریم، می‌توانیم به روکش‌های محافظ گونه حروف اشاره کنیم. که این امر سبب جلوگیری از ورود گرد و غبار می‌گردد. همچنین محفظه هر کدام از حروف‌ها جدا از هم بوده و می‌توان به تنهایی از هر کدام بهره برد. همچنین اولین تابلوی که نور را توانست به اشکال مختلف چون دایره‌ای، ستاره‌ای و… به نمایش بگذارد، تابلو چلنیوم می‌باشد.

انواع تابلو چلنیوم

با اینکه زمان کوتاهی از تولید تابلو چلنیوم می‌گذرد، اما به دلیل استقبال افراد، تابلوسازان توانسته‌اند با تکنولوژی مدل‌های جدید تابلو چلنیوم را تولید کنند. این تابلوهای چلنیوم دارای انواع مختلفی چون تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم فول کال، تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیومRGB ، تابلو چلنیوم لته ماکس، تابلو چلنیوم رینگی، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم نوراندریک، تابلو چلنیوم ستاره‌ای. تابلو چلنیوم ترکیبی، تابلو چلنیوم لبه پانچی، تابلو چلنیوم باکس و تابلو چلنیوم تابان می‌باشد. که می‌توان برای آشنایی با هر کدام به سایت رساسروش مراجعه کنید. اگر قصد دارید که تابلو چلنیوم را تهیه کنید، می‌توانید از تابلوسازی رساسروش کمک بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای این مجموعه به سایت مجموعه رساسروش به آدرس https://bia2safa.net/goto/web/url/3258947 مراجعه فرمایید.

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم به دلیل مواردی چون طول عمر زیاد، شست و شوی آسان، سرویس دهی راحت، مقاومت در برابر آب و هوا، نورپردازی با جلوه زیبا، مصرف کم انرژی، تنوع پذیری بالا و… دارای کاربرد زیاد می‌باشد. به همین دلیل افراد برای تبلیغ کسب و کار خود از این ابزار تبلیغاتی بهره می‌برند.

اجزای تابلو چلنیوم

اجزای تابلو چلنیوم شامل ورق پی وی سی، لبه چلنیوم، لامپ smd، طلق پلکسی و تراس یا به عبارتی منبع تغذیه می‌باشد. لبه چلنیوم مهم‌ترین بخش تابلو چلنیوم می‌باشد. که همان طور که گفته شد باید توسط متخصصین در این زمینه نصب گردد. لبه چلنیوم با داشتن نوار اسفنجی از ورود گرد و غبار جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین این نوار اسفنجی مانع ورد آب به تابلو و در نهایت جلوگیری از سوختگی می‌شود.

تابلو چلنیوم

هزینه ساخت تابلو چلنیوم

هزینه ساخت تابلو چلنیوم به عوامل متعددی چون اندازه یا قطر قلم، نوع طرح مد نظر و متراژ بستگی دارد. علاوه بر این، آپشن‌هایی چون پلکسی دوبل، پانچ رویه حروف، پلکسی آیینه‌ای که به این تابلوها اضافه می‌گردد، بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو