معرفی فیلم دختر آرام 2022 (The Quiet Girl) ؛ پرفروش‌ترین فیلم ایرلندی

معرفی فیلم دختر آرام 2022 (The Quiet Girl) ؛ پرفروش‌ترین فیلم ایرلندی


منبع: پلازا

3

1402/2/26

14:59


معرفی فیلم دختر آرام 2022 (The Quiet Girl) ؛ پرفروش‌ترین فیلم ایرلندی

فیلم دختر آرام از بهترین آثار ایرلندی تاریخ سینماست. با ما همراه باشید تا با فیلم The Quiet Girl 2022 و جزئیات آن آشنا شویم.

فیلم سینمایی دختر آرام (دختر کم حرف) با نام ایرلندی «An Cailín Ciúin» اثری به کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی کولم بایرد (Colm Bairéad) است. این فیلم با الهام از رمان کوتاه Foster به قلم کلر کیگان (Claire Keegan) ساخته شده. ژانر فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 درام و بلوغ است. مدت زمان فیلم دختر کم حرف 2022 نیز 94 دقیقه است. بیشتر دیالوگ‌های فیلم نیز به زبان ایرلندی ادا می‌شوند.

این فیلم اولین بار در 11 فوریه 2022 (22 بهمن 1400) در جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد و همانجا موفق شد خرس کریستال این جشنواره را از آن خود کند و این تازه شروع افتخارات فیلم the quiet girl 2022 بود. فیلم سینمایی دختر آرام جوایز متعددی کسب کرد و نامزد جوایز مهمی چون اسکار شد. اگر کنجکاوید بیشتر درباره این فیلم بدانید، در این مقاله از پلازا ما را همراهی کنید تا به معرفی و بررسی فیلم دختر کم حرف 2022 بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم دختر کم حرف ۲۰۲۲

فیلم سینمایی دختر آرام

ماجراهای این فیلم سینمایی در سال 1981 رخ می‌دهند. در خلاصه ی فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 می‌خوانیم که دختر 9 ساله منزوی و گوشه‌گیری به نام کیت همراه خانواده فقیرش در روستایی در ایرلند زندگی می‌کند. او خواهر و برادرهای زیادی دارد و حالا که قرار است یک فرزند دیگر نیز به خانواده‌شان اضافه شود، پدر و مادرش او را نزد یکی از اقوام خود که زوجی میانسال‌اند، می‌فرستند. کیت آنجا برای اولین بار زندگی در خانه‌ای پر از مهر و محبت را تجربه خواهد کرد.

بازیگران فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022

در این بخش به معرفی بازیگران فیلم سینمایی دختر آرام می‌پردازیم. نکته قابل توجه این است که این فیلم از حضور بازیگران ستاره‌ای بهره نمی‌برد و اکثر بازیگران آن اهل ایرلند هستند و آثار بین‌المللی زیادی ندارند.

کری کراولی در نقش اولین کینسالاچ

فیلم the quiet girl 2022

کری کراولی (Carrie Crowley) بازیگر و سخنران ایرلندی است که قبلا به عنوان گوینده رادیو و مجری تلویزیون نیز فعالیت می‌کرد. او متولد 23 مه 1964 برابر با 2 خرداد 1343 است. کری در آثاری چون سریال پزشکی The Clinic، سریال وایکینگ‌ها و سریال کمدی An Crisis حضور پیدا کرده است.

اندرو بنت در نقش جان کینسالاچ

نقد فیلم دختر ساکت

اندرو بنت (Andrew Bennett) بازیگر ایرلندی است که علاوه بر فیلم دختر کم حرف 2022 در فیلم درام روانشناختی God’s Creatures محصول 2022 و فیلم کوتاه The Ten Steps نیز حضور داشته است.

کاترین کلینچ در نقش کیت

بازیگران فیلم سینمایی دختر آرام

کاترین کلینچ (Catherine Clinch) بازیگر 12 ساله فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 است. این فیلم اولین تجربه بازیگری کاترین است.

سایر هنرپیشه های فیلم دختر آرام عبارتند از:

  • مایکل پاتریک (Michael Patric) در نقش پدر کیت
  • کیت نیک کانونای (Kate Nic Chonaonaigh) در نقش مادر کیت

نقد و نمرات فیلم سینمایی دختر کم حرف 2022

هنرپیشه های فیلم دختر آرام

فیلم دختر کم حرف 2022  پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی منتقدان و بینندگان مواجه شد. این فیلم با فروش بالایی که در گیشه داشت به پرفروش‌ترین فیلم ایرلندی تاریخ سینما تبدیل شد. این اثر همچنین در سایت راتن تومیتوز توسط 134 منتقد مورد بررسی قرار گرفت و امتیاز مثبت 96 درصدی را دریافت کرد. این فیلم در IMDb امتیاز 7.7 از 10 را دریافت کرده و 86 درصد کاربران گوگل نیز آن را پسندیده‌اند. فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 در متاکریتیک به عنوان یکی از فیلم‌هایی که «باید تماشا کنید» انتخاب و توسط 29 منتقد ارزیابی شده و امتیاز 89 از 100 را دریافت کرده. از این 29 نفر، 26 نفر نظر مثبتی نسبت به این اثر داشتند و تنها سه نفر نظرشان متوسط بود. در ادامه نقد فیلم دختر ساکت توسط برخی از این منتقدان را می‌خوانیم.

The Playlist / کوین جاگرناث: 100

این فیلم درام ظریف و دلخراش که به زیبایی و بی‌آلایش ساخته شده، یکی از بهترین فیلم‌های سال است.

The Observer / وندی اید: 100

این یکی از عالی‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین فیلم‌های سال است.

The Guardian / پیتر بردشاو: 100

این فیلم زیبا و دلسوزانه از کارگردان فیلم‌اولی کولم بایرد که بر اساس رمان کوتاه Foster از کلر کیگان ساخته شده، نگاه یک کودک به دنیای ویرانه‌ی ما است. این اثر برای من حس یک فیلم کلاسیک را دارد.

The New York Times / لیزا کندی: 90

با اینکه فیلم دختر کم حرف- نماینده ایرلند در مراسم  اسکار- فیلمی مناسب تعطیلات نیست، اما شاید فیلم دیگری وجود نداشته باشد که به اندازه‌ی این اثرِ آرام و سر به زیر و درباره معاشرت و مهربانی، نشانگر آداب و رسوم خیرخواهانه‌ی این فصل باشد.

جوایز فیلم دختر ساکت

Screen Daily / فیونوالا هالیگان: 90

فیلم دختر کم حرف 2022 فکرشده است، در سکون خود روحانی است اما با زمزمه‌ی زمین و عواطفی که از آن‌ها حفاظت می‌کند، زنده است. دقتی که در تدوین انجام‌شده توسط جان مورفی باتجربه وجود دارد نیز این داستان رویدادهای سرنوشت‌ساز زندگی را ملایم‌ می‌کند. قطعا فیلمی آرام است اما با صدای بلندی حرف می‌زند.

Los Angeles Times / رابرت ابل: 80

فیلم دختر کم حرف 2022 هم بهترین دلیل این است که فیلم‌ها به دنبال روایت‌های منسجم‌تری برای اقتباس باشند و هم در برخی موارد، نشان‌دهنده‌ی این است که چه وقت‌هایی انتخاب‌های سینمایی می‌توانند ردپاهای غیرضروری از خود به جای بگذارند. اما همه‌ی جزئیات این داستان صمیمانه با خلوص نیت ساخته شده و به آرامی با تصاویر سرزنده و تصویرسازی‌های دوست‌داشتنی پر شده.

Empire / جان نوگنت: 80

یک فیلم ساده اما به‌طرز هنرمندانه‌ای مؤثر، از یک کارگردان ایرلندی فیلم اولی به نام کولم بایرد است که با اولین ایفای نقش قابل توجه و غم‌انگیز کلینچ همراه شده؛ دختربچه‌ای که چهره‌اش ناخواسته نشان از اضطراب‌هایی دارد که هنوز نمی‌تواند به طور کامل درک کند.

جوایز و افتخارات فیلم دختر کم حرف 2022

افتخارات فیلم the quiet girl 2022

فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 نامزد دریافت 11 جایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی (IFTAs) شد و توانست 7 عنوان از این جوایز را از آن خود کند. دختر کم‌حرف اولین فیلم ایرلندی‌زبان است که در جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد و همچنین جایزه بهترین فیلم ایفتا را دریافت کرد. اما افتخارات این فیلم به همین جا ختم نمی‌شوند! این اثر همچنین اولین فیلم ایرلندی است که نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شده است. فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 نامزد دریافت جوایز ارشمند دیگری چون بفتا و دایره منتقدان فیلم لندن نیز شد. در جدول پایین تنها برخی از افتخارات و جوایز فیلم دختر ساکت را مشاهده می‌کنید.

جشنواره / مراسمجایزهدریافت‌کنندهوضعیت
اسکاربهترین فیلم بین‌المللیایرلندنامزد
بفتابهترین فیلمنامه اقتباسیکولم بایرادنامزد
بفتابهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبانفیلم سینمایی دختر آرامنامزد
جشنواره بین‌المللی فیلم برلینجایزه بزرگ هیئت داوران در بخش Generation Kplusفیلم دختر آرامبرنده
جشنواره بین‌المللی فیلم دوبلینبهترین فیلم ایرلندیفیلم سینمایی دختر آرام 2022برنده
جشنواره بین‌المللی فیلم دوبلینجایزه تماشاچیانفیلم دختر آرام 2022برنده
جشنواره بین‌المللی فیلم دوبلینجایزه Aer Lingus Discoveryکولم بایردبرنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین فیلمفیلم دختر آرام 2022برنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین کارگردان فیلمکولم بایردبرنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین بازیگر زنکاترین کلینچبرنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین تدوینجان مورفی (John Murphy)برنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین طراحی صحنهاما لونی (Emma Lowney)برنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین سینماتوگرافیکیت مک‌کالو (Kate McCullough)برنده
جوایز فیلم و سریال ایفتابهترین موسیقی غیر اقتباسیاستیون رنیکس (Stephen Rennicks)برنده
جوایز فیلم و سریال ایفتاستاره نوظهور سینمای ایرلندکولم بایردبرنده
جوایز ستلایت (Satellite)بهترین فیلم بین‌المللیفیلم سینمایی دختر آرامنامزد

کلام آخر

میزان فروش فیلم the quiet girl 2022

ممنون از اینکه تا پایان مقاله معرفی فیلم سینمایی The Quiet Girl 2022 همراه ما بودید. این فیلم درام ایرلندی پس از انتشار طرفداران بسیاری پیدا کرد و توانست رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند. میزان فروش فیلم the quiet girl 2022 حدود 4 میلیون دلار بوده و اگرچه این عدد دربرابر فیلم‌های بزرگ هالیوودی چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد، اما درواقع بیشترین میزان فروش برای یک فیلم ایرلندی است. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا تماشا و دانلود فیلم دختر کم حرف ۲۰۲۲ را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ می‌توانید نظراتتان درباره این فیلم را در پایین این صفحه و در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. اگر دوست دارید با بهترین فیلم‌های بر اساس واقعیت آشنا شوید نیز می‌توانید نگاهی به این مقاله از پلازا داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو