معرفی بهترین گوشی های ضدآب شیائومی؛ آیا گوشی های شیائومی ضد آب هستند؟

معرفی بهترین گوشی های ضدآب شیائومی؛ آیا گوشی های شیائومی ضد آب هستند؟


منبع: پلازا

4

1402/2/26

16:47


معرفی بهترین گوشی های ضدآب شیائومی؛ آیا گوشی های شیائومی ضد آب هستند؟

آیا گوشی های شیائومی ضد آب هستند؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ برای این سؤال هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در مقاله معرفی بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار به چند گوشی ضد‌آب از برندهای مختلف اشاره شد اما در اینجا قصد داریم صرفاً گوشی های ضدآب شیائومی را به علاقه‌مندان این برند دوست‌داشتنی معرفی کنیم. پس با پلازا همراه باشید.

در گوشی‌های پرچمدار کمپانی شیائومی خبری از قابلیت ضد آب کامل نبود تا این‌که گوشی می ۱۱ پرو متولد شد. از این نسخه به بعد تعداد گوشی‌های شیائومی که گواهینامه IP68 دارند بیشتر شد. به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم چند مورد از گوشی های ضدآب شیائومی را به همراه مشخصات، مزایا و معایب به شما معرفی کنیم. در این لیست گوشی های ضدآب شیائومی برای تنوع بیشتر، هم مدل IP68 و هم IP53 قرار داده شده است.

فهرست مطالب

بهترین گوشی های ضدآب شیائومی

در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی گوشی های ضدآب شیائومی بپردازیم. توجه داشته باشید که از شماره ۱ تا ۶ به گوشی‌های IP68 اختصاص دارد. اگر تا این حد از ضدآب بودن مد نظر شما نیست و صرفاً می‌خواهید گوشی در برابر قطرات آب مقاومت کند به گزینه‌های ۷ به بعد مراجعه نمایید.

۱. شیائومی ۱۳ اولترا؛ صدر جدول گوشی های ضدآب شیائومی

گوشی های ضدآب شیائومی/بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۲
  • قیمت: از ۷۹ میلیون تومان

نقاط قوت: مجهز به جدیدترین پردازنده دنیا، نمایشگر LTPO AMOLED، فیلمبرداری 8K، دوربین سلفی با کیفیت

نقاط ضعف: وزن بالا، ضخامت زیاد

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا (Xiaomi 13 Ultra) در صدر بهترین گوشی های ضد آب شیائومی قرار می‌گیرد. این گوشی ضد آب که دو هفته پیش به بازار عرضه شد توانست گواهی IP68 را بدست آورد و اگر گوشی تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب نگه دارید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. این پرچمدار تازه‌وارد شیائومی با وجود صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی، وزنی در حدود ۲۲۷ گرم دارد که کمی زیاد به نظر می‌رسد.

گوشی Xiaomi 13 Ultra از پنل جدید LTPO AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. علاوه بر این با وجود سخت‌افزار قدرتمندی شامل چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و رم ۱۶ گیگابایتی بهترین تجربه گیم را به شما ارائه می‌دهد. شیائومی با به‌کارگیری یک ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 جای هیچ حرفی را باقی نگذاشت. از دیگر نقاط قوت این گوشی می‌توان به دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی و فیلمبرداری با کیفیت 8K در دوربین پشتی و شارژر ۹۰ واتی اشاره کرد.

۲. شیائومی ۱۳ پرو؛ یکی از بهترین گوشی های ضدآب شیائومی

گوشی های ضدآب شیائومی/لیست گوشی های ضدآب شیائومی

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۲
  • قیمت: از ۶۱ میلیون تومان

نقاط قوت: صفحه نمایش با کیفیت،‌ وزن مناسب نسبت به رقبا، حافظه پرسرعت UFS 4.0، شارژر ۱۲۰ واتی

نقاط ضعف: قیمت نسبتاً بالا

دومین انتخاب ما در لیست گوشی های ضدآب شیائومی به شیائومی ۱۳ پرو (Xiaomi 13 Pro) تعلق می‌گیرد. این گوشی هم مانند هم‌خانواده اولترای خود گواهی IP68 دارد و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک به خوبی مقاومت می‌کند. یکی از مزایای این گوشی نسبت به مدل اولترا ضخامت و وزن کمتر آن است. تنها نقطه ضعف ۱۳ پرو نسبت به ۱۳ اولترا این است که مدل دارای حافظه یک ترابایتی و رم ۱۶ گیگابایت در آن وجود ندارد.

از جمله ویژگی‌های دیگر گوشی Xiaomi 13 Pro می‌توان به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با معماری ۴ نانومتری، صفحه نمایش امولد LTPO با حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت، پردازنده گرافیکی Adreno 740 و تراکم پیکسلی ۵۵۲ اشاره کرد. این گوشی ضد آب شیائومی از شارژر ۱۲۰ واتی به همراه یک باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و در ۱۹ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود که عدد جذابی است.

۳. شیائومی ۱۳؛ یکی از ارزان‌ترین گوشی های ضدآب شیائومی در سری ۱۳

گوشی های ضدآب شیائومی/کدام گوشی های شیائومی ضد آب هستند

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۲
  • قیمت: از ۳۱ میلیون تومان

نقاط قوت: ضخامت و وزن کمتر نسبت به رقبا، قیمت مناسب نسبت به امکانات

نقاط ضعف: دوربین نسبتاً ضعیف، باتری با ظرفیت پایین

شیائومی ۱۳ (Xiaomi 13)‌ عضو پایه پرچمداران جدید این کمپانی محسوب می‌شود و حتی در نسخه پایه خود هم از استاندارد IP68 برای گوشی‌های ضد آب پشتیبانی می‌کند. با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان و یک سخت‌افزار قدرتمند و جدید بهانه‌ای برای نخریدن این گوشی نخواهید داشت. نسبت صفحه نمایش به بدنه در حدود ۹۰ درصد قرار دارد که قابل قبول است. با این حال شیائومی در مورد تراکم پیکسلی صفحه نمایش کم‌لطفی کرده و آن را بر روی ۴۱۴ نگه داشته است.

از دیگر ویژگی‌های مهم گوشی Xiaomi 13 می‌توان به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل دوم با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰، حافظه UFS 4.0، فیلمبرداری 8K، شارژر ۶۷ واتی، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از دالبی ویژن و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت اشاره کرد. نقطه ضعف این گوشی ضد آب شیائومی دوربین‌های آن است که اگر آن را نادیده بگیریم گزینه مناسبی برای گیم محسوب می‌شود.

۴. شیائومی ۱۲ اس اولترا

گوشی های ضدآب شیائومی/آیا گوشی های شیائومی ضد آب هستند

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول
  • قیمت: از ۵۴ میلیون تومان

نقاط قوت: صفحه نمایش با کیفیت LTPO2 AMOLED، تراکم پیکسلی بالا، دوربین با کیفیت بالا، عمر باتری طولانی، صدای تیون شده توسط هارمن کاردن

نقاط ضعف: وزن نسبتاً بالا، ضخامت زیاد، قیمت بسیار بالا

علاوه بر سری ۱۳ که سه گوشی آن را معرفی کردیم، ضد آب بودن گوشی های شیائومی در سری ۱۲ هم مشاهده می‌شود. یکی از بهترین گزینه‌های این نسل، گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا (Xiaomi 12S Ultra)‌ است که از قضا گواهینامه IP68 هم دارد. علاوه بر این پشت چرمی و فریم آلومینومی گوشی ظاهر جذابی به آن می‌دهد. پشت این گوشی ۴ دوربین با کیفیت عالی به شکلی زیبایی چیده شده‌ و نظر علاقه‌مندان به دوربین گوشی را به خود جذب می‌کند.

یکی از نقاط قوت گوشی ضد آب Xiaomi 12S Ultra نمایشگر بسیار با کیفیت LTPO2 AMOLED است که از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسلی ۵۲۲ دارد. در بخش پردازنده هم یک چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با معماری ۴ نانومتری حضور دارد و از عهده اغلب کارهای سنگین و گرافیکی برمی‌آید. بهترین کانفیگ معرفی شده برای شیائومی ۱۲ اس اولترا حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 3.1 و رم ۱۲ گیگابایت است.

۵. شیائومی می ۱۱ اولترا

گوشی های ضدآب شیائومی/ضد آب بودن گوشی های شیائومی

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸ فایوجی
  • قیمت: از ۳۷ میلیون تومان

نقاط قوت: روشنایی بالای صفحه نمایش، تراکم پیکسلی عالی، باتری پرظرفیت، صدای تیون شده توسط هارمن کاردن

نقاط ضعف: وزن زیاد

اگر تأکید شما بر ضد آب بودن گوشی های شیائومی است و جدید بودن گوشی در اولویت شما قرار ندارد نگاهی به شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) هم بیندازید. درست است که ۲ سال از عرضه این گوشی می‌گذرد اما هنوز هم با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ خود اغلب نیازهای پردازشی شما را برآورده می‌کند. علاوه بر این با وجود کانفیگ حافظه ۵۱۲ و رم ۱۲ گیگابایتی نمی‌توان در قدرت بالای این گوشی ضد آب شیائومی شک کرد.

وزن ۲۳۴ گرمی گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra شاید کمی شما را اذیت کند اما با توجه به صفحه نمایش بزرگ ۶.۸۱ اینچی، این وزن قابل توجیه است. در بخش صفحه نمایش از یک پنل امولد ۱۲۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۷۰۰ نیت استفاده شده و نسبت آن به بدنه در حدود ۹۱ درصد است. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و یک شارژر ۶۷ واتی آن را در عرض ۳۶ دقیقه پر می‌کند.

۶. شیائومی می ۱۱ پرو، یکی از بهترین گوشی های ضدآب شیائومی از نظر قیمت

گوشی های ضدآب شیائومی/بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP68
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸ فایوجی
  • قیمت: از ۴۰۰ دلار

نقاط قوت: قیمت عالی نسبت به کارایی، باتری بزرگ، وزن خوب با توجه به صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی

نقاط ضعف: اندروید قدیمی

اگر برای خرید گوشی ضد آب بودجه محدودی دارید، گوشی شیائومی می ۱۱ پرو (Xiaomi Mi 11 Pro) را پیشنهاد می‌کنیم. می ۱۱ پرو یکی از بهترین گوشی های ضدآب شیائومی با قیمت پایین است و در عین حال بسیاری از نیازهای روزمره شما را برطرف می‌کند. یک صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی از نوع امولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۵۱۵ بهترین کیفیت تصویر ممکن را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این با وجود چنین صفحه نمایش بزرگی، وزن ۲۰۸ گرم بسیار مناسب است.

در بخش چیپست گوشی Xiaomi Mi 11 Pro از اسنپدراگون ۸۸۸ فایوجی استفاده شده است و یک پردازنده گرافیکی آدرنو 660 وظیفه پردازش گرافیکی را برعهده دارد. متأسفانه این گوشی نسخه ۵۱۲ گیگابایتی ندارد و باید به کانفیگ ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ بسنده کنید، چون امکان قرار دادن کارت حافظه به کلی وجود ندارد. اگر به کیفیت صدا هم اهمیت می‌دهید صدای ۲۴ بیتی تیون شده با هارمن کاردن نظر شما را جلب خواهد کرد.

۷. شیائومی ۱۳ لایت؛ یکی ازبهترین گوشی های ضدآب شیائومی با گواهینامه IP53

گوشی های ضدآب شیائومی/لیست گوشی های ضدآب شیائومی

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP53
  • پردازنده: اسنپدراگون ۷ نسل ۱
  • قیمت: از ۲۰ میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی ظریف و ضخامت کم، دوربین سلفی دوتایی با کیفیت بالا، شارژر ۶۷ واتی

نقاط ضعف: عدم پشتیبانی از UFS 3.0

اگر ضد آب بودن کامل گوشی مد نظر شما نیست و صرفاً می‌خواهید در برابر پاشش آب مقاومت کند گوشی‌های IP53 مانند شیائومی ۱۳ لایت (Xiaomi 13 Lite) را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی تازه‌وارد از پنل امولد ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از دالبی ویژن استفاده می‌کند. شیائومی سیزده لایت به یک چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مجهز شده است که از معماری ۴ نانومتری بهره می‌برد. حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 است و خبری از ورژن ۳ یا ۴ نیست.

گوشی Xiaomi 13 Lite در بخش دوربین بسیار خوب عمل کرده است. در بخش پشتی ۴ دوربین با کیفیت فیلمبرداری 4K قرار دارد. در قسمت جلو هم دو دوربین سلفی به همراه یک فلش دو رنگ قرار دارد و به همین دلیل آن را به طرفداران عکس سلفی پیشنهاد می‌کنیم. باتری گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با یک شارژر ۶۷ واتی در ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود.

۸. شیائومی ردمی نوت ۱۲

گوشی های ضدآب شیائومی/کدام گوشی های شیائومی ضد آب هستند

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP53
  • پردازنده: اسنپدراگون ۴ نسل ۱
  • قیمت: از ۱۱ میلیون تومان

نقاط قوت: پشتیبانی از 5G، صفحه نمایش امولد، پشتیبانی از کارت حافظه، باتری ظرفیت بالا

نقاط ضعف: دوربین ضعیف، تراکم پیکسلی نسبتاً کم

از جدیدترین گوشی‌های شیائومی که در برابر پاشیدن آب مقاومت می‌کند می‌توان به شیائومی ردمی نوت ۱۲ (Xiaomi Redmi Note 12) اشاره کرد. این گوشی که در ژانویه ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد گواهی IP53 دارد و اگر با زاویه ۶۰ درجه به آن آب بپاشید مشکلی به‌ وجود نمی‌آید. چیپست اسنپدراگون ۴ نسل ۱ وظیفه پردازش این گوشی را برعهده دارد و نمی‌توان بار پردازشی زیادی به آن تحمیل کرد.

اگر دوربین ضعیف گوشی Xiaomi Redmi Note 12 را در نظر نگیریم می‌توان گفت که با یک گوشی نسبتاً کامل طرفیم. در این گوشی هم از صفحه نمایش امولد ۱۲۰ هرتزی استفاده شده است و هم امکاناتی مثل شبکه نسل ۵، جک هدفون، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژر ۳۳ واتی و رم ۸ گیگابایتی را برای شما فراهم می‌کند.

۹. شیائومی ۱۲ تی پرو

گوشی های ضدآب شیائومی/آیا گوشی های شیائومی ضد آب هستند

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP53
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱
  • قیمت: از ۳۴ میلیون تومان

نقاط قوت: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، صدای تیون شده توسط هارمن کاردن، شارژر ۱۲۰ واتی، فیلمبرداری 8K

نقاط ضعف: نداشتن اسلات کارت حافظه

گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو (Xiaomi 12T Pro) در اکتبر ۲۰۲۲ پا به بازار گذاشت و با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود توانست نظرات بسیاری از علاقه‌مندان دوربین گوشی را به خود جلب کند. به لطف چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، این گوشی توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K را هم دارد. با وجود گواهینامه IP53 در این گوشی دیگر نیازی نیست نگران گرد و غبار یا پاشیدن آب به آن باشید.

یکی از ویژگی‌های کلیدی گوشی Xiaomi 12T Pro در کنار دوربین قوی، شارژر ۱۲۰ واتی آن است که شیائومی ادعا می‌کند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن را در عرض ۱۹ دقیقه شارژ می‌کند. با وجود صدای تیون شده توسط هارمن کاردن نیز هیچ کمبودی را در کیفیت صدای گوشی مشاهده نخواهید کرد. حداکثر حافظه داخلی گوشی ۲۵۶ گیگابایت است و متأسفانه امکان اضافه کردن حافظه جانبی وجود ندارد.

۱۰. شیائومی ردمی نوت ۱۱ تی پرو

گوشی های ضدآب شیائومی/ضد آب بودن گوشی های شیائومی

  • گواهی مقاومت در برابر آب و گرد غبار: IP53
  • پردازنده: مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰
  • قیمت: از ۲۰ میلیون تومان

نقاط قوت: دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، باتری بزرگ به همراه شارژر ۶۷ واتی، رفرش ریت ۱۴۴ هرتز، کافیگ ۵۱۲ گیگابایتی

نقاط ضعف: نداشتن پنل امولد

آخرین گزینه گوشی های ضدآب شیائومی، گوشی ردمی نوت ۱۱ تی پرو (Xiaomi Redmi Note 11T Pro) است که سال گذشته به بازار عرضه شد. نکته برجسته این گوشی، شارژر ۶۷ واتی و باتری ۵۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی آن است. متأسفانه شیائومی به جای پنل امولد فقط به یک IPS LCD در این گوشی بسنده کرده است ولی با وجود رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی این نقص را می‌توان نادیده گرفت.

در گوشی Xiaomi Redmi Note 11T Pro از یک چیپست مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰۰ استفاده شده است و یک پردازنده مالی G610 وظیفه پردازش گرافیکی را برعهده دارد. این گوشی اسلات کارت حافظه ندارد اما با وجود کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی عملاً نیازی به آن ندارید. توجه داشته باشید که گواهینامه IP53 به معنای کاملاً ضد آب بودن نیست و تنها در برابر پاشیدن قطرات آب و مقداری خاک مقاومت می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله مشخص شد که کدام گوشی های شیائومی ضد آب هستند و برای این‌که انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید مقداری در مورد مشخصات و نقاط قوت و ضعف آن‌ها صحبت کردیم. تعداد و تنوع گوشی های ضدآب شیائومی در آینده بیشتر خواهد شد و این فقط ابتدای کار این کمپانی بزرگ چینی است. اگر یک گوشی ضدآب بخواهید کدام یک از گوشی‌های این لیست را ترجیح می‌دهید؟ از طریق بخش نظرات دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو