هشدار روسیه به حواشی ناتو [+جزئیات]

منبع: فیگار

5

1402/2/26

18:05


به تازگی، خبری مبنی بر هشدار روسیه به حواشی ناتو به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

هشدار روسیه به حواشی ناتو [+جزئیات]

به تازگی، خبری مبنی بر هشدار روسیه به حواشی ناتو به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

به تازگی، خبری مبنی بر واکنش روسیه به ناتو به انتشار رسید که هشدار مسکو به تحریکات ناتو را نشان می‌دهد و جنجال‌های زیادی را نیز در رسانه‌های خارجی و غربی برپا کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره حضور آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی هشدار داد و هدف غربی‌ها از این حضور را «مهار روسیه» و تهدید این کشور خواند و هشدار دادن روسیه درباره ناتو بحثی جدی بیان کرد.

هشدار روسیه به حواشی ناتو

هشدار روسیه به حواشی ناتو

واکنش روسیه به ناتو

میخائیل گالوژین، معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است که آمریکا و ناتو در تلاش برای باز کردن پای جا در آسیای میانه و تهدید مرزهای جنوبی روسیه هستند. همزمان با شدت گرفتن تنش‌های مسکو و غرب بر سر جنگ اوکراین، یک مقام ارشد روسیه در سخنرانی برای اندیشکده «باشگاه گفت‌و‌گوی والدای» این کشور درباره تحرکات ضد روسی غربی‌ها در منطقه آسیای میانه هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

آماده شدن ناتو برای رویارویی با روسیه

نیکولای کورچونوف، سفیر ماموریت‌های ویژه وزارت خارجه روسیه و رئیس کمیته مقامات ارشد شورای قطب شمال در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت:

ما شاهد هیچ نشانه‌ای از بهبود امنیت نظامی در شمالگان نیستیم.

توسعه ناتو در این منطقه ادامه دارد، میزان مانورهای نظامی ناتو در این منطقه رو به افزایش است و اعضای ناتو که جزو منطقه شمالگان نیستند به طور فعال در این مانورها شرکت دارند. پتانسیل نظامی آنها در عرض‌های جغرافیایی بالا همچنان در حال رشد است.

میخائیل گالوزین در این رابطه گفت:

آمریکا و ناتو در تلاش هستند تا کشورهای آسیای مرکزی را در برنامه‌ها و آموزش‌های به اصطلاح مشترک مشارکت دهند و از سرگیری رزمایش‌های مشترک در منطقه و استقرار زیرساخت‌های نظامی خود دست نکشند.

هشدار مسکو به تحریکات ناتو

هشدار روسیه به حواشی ناتو

هشدار دادن روسیه درباره ناتو

کورچونوف همچنین تاکید کرد:

تعدادی از اسناد استراتژیک برخی کشورهای منطقه شمالگان، روسیه را به عنوان یک دشمن و یک تهدید برای امنیت‌شان ترسیم می‌کنند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو یا همان North Atlantic Treaty Organization با مخفف NATO، در ۴ آوریل ۱۹۴۹ میلادی (۱۵ فروردین ۱۳۲۸) با هدف دفاع جمعی در واشینگتن، دی.سی. پایه‌گذاری شد و بزرگترین پیمان نظامی در جهان است که ۳۱ کشور در آن عضویت دارند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو