تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی!

منبع: تکراتو

4

1402/2/27

00:40


تصمیم عجیب سازمان هواپیمایی منجربه تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما شد. آیا تخلفی از سوی این سایت‌ها رخ داده است؟

تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی!

تصمیم عجیب سازمان هواپیمایی منجربه تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما شد. آیا تخلفی از سوی این سایت‌ها رخ داده است؟

جعفر یارزلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی در یک مصاحبه از تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما خبر داد. از چند سال پیش تاکنون همواره قیمت بلیت هواپیما رو به افزایش رفته است تا جایی که تهیه بلیط هواپیما برای افراد بسیاری مقدور نیست. بر این اساس سازمان هواپیمایی تصمیم گرفته است که یک سامانه جامع برای فروش بلیت هواپیما راه‌اندازی و سایت‌های فروش متفرقه را تعطیل کند. این کار در نهایت به نفع مشتریان و مسافران و به ضرر فروشندگان بلیت تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: احتمال افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما

جعفر یارزلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی درجریان مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر به گرانفروشی بلیت‌های هواپیما پرداخت و گفت که برای حل مشکل گران‌فروشی یک سامانه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که فروش بلیت از این طریق، معضل کمبود و گران‌فروشی‌ بلیت هواپیما را پایان دهد. یارزلو در ادامه افزود:

همانطور که وزیر راه اعلام کرد بلیت هواپیما گران نشده است و جلسه شورای عالی هواپیمایی برای قیمت‌گذاری روز گذشته برگزار شد اما خروجی آن همچنان اعلام نشده است.

طی روز‌های گذشته خبر‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت از سوی ایرلاین‌ها اعلام شد و از سوی دیگر بلیت هواپیما در سایت‌ها کمیاب شد که به نظر می‌رسد این دو موضوع بی‌ارتباط به هم نیستند.

تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما

جنجال بر سر قیمت بلیت هواپیما از سال گذشته بوده است و ایرلاین‌ها مدعی هستند که نرخ ارز و تورم عامل اصلی درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی از سوی آن‌ها است و به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری نیز با این افزایش موافق است، اما این کار را ملزم به ابلاغ ستاد تنظیم بازار دانسته؛ در این میان، اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گران شدن بلیت از اساس ابراز مخالفت کرده‌اند.

البته پیش از این به افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاین‌ها اشاره کرده بودیم، اما سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش غیررسمی قیمت بلیت هواپیما از سوی برخی از شرکت‌های هواپیمایی گفت تا زمانی که ستاد تنظیم بازار اعلام نکند، هیچ افزایش قیمتی را قانونی نمی‌داند و به‌شدت با آن برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعطیلی سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو