طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

9

1402/2/27

11:21


طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی چیز کیک توت فرنگی یکی از کیک‌های خوشمزه و با طعم فوق العاده توت فرنگی است که …

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

چیز کیک توت فرنگی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با ژله طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون فر چیز کیک توت فرنگی نی نی سایت چیز کیک توت فرنگی و موز چیز کیک توت فرنگی شف طیبه

چیز کیک توت فرنگی یکی از کیک‌های خوشمزه و با طعم فوق العاده توت فرنگی است که بافتی سبک و نرم دارد و به راحتی می‌توانید این دسر لذیذ را آماده کنید و برای پذیرایی‌ها استفاده کنید، چیز کیک توت فرنگی یکی از دسرهای پر طرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوئیت پتی‌پور ۲ بسته
کره آب شده ۱۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
ژلاتین ۱ قاشق غذا خوری
آب به مقدار لازم
ژله ۱ بسته
میوه به دلخواه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

مرحله اول

ابتدا بیسکوئیت پتی‌پور را با میکسر کاملا پودر کنید، اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید از گوشتکوب دستی هم برای پودر کردن استفاده کنید، به جای بیسکوئیت ساده می‌توانید از بیسکوئیت‌ با طعم کاکائو استفاده کنید تا چیز کیک طعم بهتری داشته باشد.

مرحله دوم

سپس بیسکوئیت‌ها را در یک ظرف بریزید و کره را که از قبل در یک ظرف به روش بن‌ماری و روی بخار کتری ذوب کرده‌اید روی آن‌ها بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و عطر و طعم کره کاملا به خورد بیسکوئیت‌ها برود.

مرحله سوم

بعد مخلوط تشکیل شده را در قالب مورد نظر و مناسب بریزید و با یک وسیله صاف مانند گوشتکوب، بیسکوئیت‌ها را در کف قالب فشرده و سطح آن را صاف کنید، دقت کنید هرچه بافت بیسکوئیت‌ها یکدست‌تر باشد، کیفیت کیک بهتر می‌شود.

مرحله چهارم

بعد قالب را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و منسجم شود، سپس برای درست کردن لایه دوم، پنیر خامه‌ای را در یک ظرف بریزید و بعد خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس شکر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در مخلوط حل شود و بعد پودر ژلاتین را با کمی آب در یک ظرف کوچک مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد به مخلوط مواد پنیری اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

بعد بیسکوئیت‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و مواد پنیری را روی آن بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید و دوباره در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۳ ساعت در یخچال بماند و لایه مواد پنیری کاملا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله هفتم

در این فاصله پودر ژله را که بهتر است از پودر ژله توت فرنگی استفاده کنید در یک ظرف بریزید و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود، برای این‌ که مخلوط شفاف شود می‌توانید ظرف را روی بخار کتری نگه دارید.

مرحله هشتم

بعد از این‌ که مایع ژله آماده شد، اجازه دهید تا در دمای محیط کمی خنک شود و بعد قالب چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و مقداری توت فرنگی را که از قبل شسته‌اید و خشک شده به شکل ورقه‌ای و نازک برش بزنید و روی مواد پنیری بچینید.

مرحله نهم

سپس ژله را روی توت فرنگی‌ها بریزید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید به مدت چند ساعت بماند تا ژله کاملا خودش را بگیرد و بعد از یخچال بیرون بیاورید و کیک را به آرامی از قالب بیرون بیاورید و در ظرف مناسب قرار دهید. در آخر چیز کیک توت فرنگی را در اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و مجلسی برای پذیرایی سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو