10 جهان تکنولوژی محور که امکان دارد اتفاق بیافتند

10 جهان تکنولوژی محور که امکان دارد اتفاق بیافتند


منبع: فیگار

5

1402/2/27

11:29


برخی از وحشی‌ترین جهان‌های علمی-تخیلی که در سینما و صنعت بازی، معرفی شدند، 10 جهان تکنولوژی محور که امکان دارد اتفاق بیافتند را به نمایش می‌گذارند.

10 جهان تکنولوژی محور که امکان دارد اتفاق بیافتند

برخی از وحشی‌ترین جهان‌های علمی-تخیلی که در سینما و صنعت بازی، معرفی شدند، 10 جهان تکنولوژی محور که امکان دارد اتفاق بیافتند را به نمایش می‌گذارند.

از Star Trek تا The Expanse، حتی برخی از وحشی‌ترین جهان‌های علمی-تخیلی به اندازه کافی پایه علمی دارند که فناوری آنها می‌تواند یک روز به واقعیت تبدیل بشود و ما به این بهانه، به جهان های برتر تکنولوژی محور که در واقعیت رخ میدهند خواهیم پرداخت.

حتی اگر داستان‌ها عجیب و غریب و شخصیت‌ها بر خلاف هر چیزی که انسان‌ها در زندگی واقعی با آن‌ها مواجه شده‌اند، بیگانه باشند، جهان‌های علمی تخیلی باید از فناوری مناسب برای ایجاد یک تجربه قانع‌کننده استفاده کنند و بهترین جهان تخیلی که رخ میدهد به وجود بیاورند. پایه‌گذاری داستان‌هایی در فناوری‌های ثابت و کاملاً موجه، مانند Star Trek و The Expanse، کلیدی برای یک دنیای علمی تخیلی باورپذیر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری از نگاه IMDB

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها در مورد هوش مصنوعی

بهترین شخصیت های فیلم سینمایی که با تکنولوژی جوان شدند

10 جهان تکنولوژی محور که امکان دارد اتفاق بیافتند

شما می‌توانید فهرست برترین دنیای دیستوپیایی که اتفاق میافتد را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

در مورد اینکه چند درصد احتمال دارد فناوری این فیلم‌ها و بازی‌ها، به واقعیت تبدیل شود، پاسخ به آن می‌تواند متفاوت باشد؛ اما اغلب به طرز شگفت‌آوری مثبت است و می‌توان گفت که بهترین جهان علمی که در آینده رخ میدهد در هرکدام از این نمایش‌ها وجود دارند.

با پیشرفت مداوم فناوری دنیای واقعی، این نمایش‌‌ها تنها برخی از جهان های علمی تخیلی هستند که باورپذیرتر از همیشه به نظر می‌رسند.

Cyberpunk 2077

10 جهان تکنولوژی محور

جهان های برتر تکنولوژی محور که در واقعیت رخ میدهند

Cyberpunk 2077، اولین مواجهه بسیاری از مردم با دنیای طولانی مدت دیستوپیایی Cyberpunk TTRPG بود و بلافاصله بسیاری از فناوری‌های جدید و خارق‌العاده را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. شاید برجسته‌ترین نمونه، پیشرفت‌های سایبرنتیکی باشد که به انسان‌ها اجازه می‌دهد بسیار بیشتر از آنچه قبلاً توانایی انجام آن را داشتند، انجام دهند.

در دنیای واقعی، سایبورگ‌های نیمه انسان و ماشین، بسیار واقعی هستند و بسیاری از کاربردهای این ماشین‌ها، تاکنون برای کمک به افراد دارای معلولیت بودند. برخی از نمونه‌های برجسته ‌شده در Futurism شامل اندام‌های بیونیک هستند که حتی می‌توانند چیزی شبیه به حس لامسه را به کاربر اجازه دهند و همچنین یک آنتن روی سر که به هنرمند کوررنگ نیل هاربیسون اجازه می‌دهد رنگ‌ها را ببیند.

WALL-E

10 جهان تکنولوژی محور

بهترین جهان تخیلی که رخ میدهد

در دنیای WALL-E، بدترین اتفاق در حال حاضر رخ داده است؛ زیرا انسان‌ها مجبور شده‌اند زمینی را که به دلیل آلودگی زیست محیطی غیرقابل سکونت شده را ترک کنند و به زندگی در استارلاینرز بپردازند. روی فضاپیما، انسان‌ها بیش از حد به فناوری وابسته شده‌اند و اعتیاد به صفحه‌نمایش و غذاهای ناسالم تنها بدتر شده است.

به گزارش روزنامه تایم، مبنی بر اینکه استفاده از صفحه نمایش در طول دوره قرنطینه بیماری همه گیر کووید-19 افزایش یافته و در سطوح بالایی ادامه یافته است، تصور اینکه فناوری، برای جبران سبک زندگی کمتر فعال، در نتیجه تطبیق یابد، آسان است.

علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند Recycleye قول می‌دهند که از هوش مصنوعی و روباتیک برای کمک به دفع زباله‌ها در آینده استفاده کنند؛ دقیقاً مانند اینکه مدل WALL-E برای این منظور ایجاد شد.

The Expanse

10 جهان تکنولوژی محور

برترین دنیای دیستوپیایی که اتفاق میافتد

یکی از بزرگترین مسائلی که در مورد معقول بودن داستان‌های علمی تخیلی وجود دارد این است که سفر سریعتر از نور در دنیای واقعی یک رویای غیرممکن باقی می‌ماند و این بدین معن است که سفر در فضا، به زمان زیادی نیاز دارد.

گستره‌ی این مشکل را با محدود کردن سفرهای بشر به منظومه شمسی حل می‌کند، اگرچه علم درایو اپشتین در حال حاضر مورد سوال است. در نهایت، Syfy گزارش می‌‎دهد که تفنگ‌های ریلی فیلم The Expanse به زودی می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند؛ زیرا نیروی دریایی ایالات متحده آزمایش‌هایی را روی یک سلاح الکترومغناطیسی مشابه انجام داده است.

Mass Effect

10 جهان تکنولوژی محور

بهترین جهان علمی که در آینده رخ میدهد

در حالی که Mass Effect همیشه در علم واقعی مستقر نیست، تنها یکی از عناصر مشکوک‌تر اضافه شده به جهان، با سفر سریعتر از نور، برای امکان داستان‌های بهتر، منصفانه است که بگوییم بازی‌ها بیشتر به دنیای واقعی فکر می‌کنند. این یکی از چیزهایی است که Mass Effect را به یک سری بازی نمادین تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ابرقهرمانی تاریخ + 2023

بهترین فیلم ها درباره گیم که قبل از مرگ باید ببینید

Alien

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

در حالی که ممکن است نام Alliens، کاملاً تحت عنوان فناوری قرار نگیرد، اما فناوری جالبی در فیلم Alien به نمایش گذاشته می‌شود. فناوری شکل‌دهی سیاره‌ای که چندین دهه طول می‌کشد تا به چنین فناوری دست یابیم. به همین ترتیب، Alien تصدیق می‌کند که سفر بین ستاره‌ای به معنای دوره‌های طولانی در گذر است.

با استفاده از stasis pods که اساساً بدن کاربر را تا زمانی که از خواب بیدار می‌شوند به حالت تعلیق (با استفاده از یخ زدن بدن انسان) در می‌آورند، مفهومی که به‌ندرت در داستان‌های علمی تخیلی جدید است، به این موضوع می‌پردازد. به گفته Science Focus، کرایونیک‌هایی که به اثر مشابهی دست می‌یابند، ممکن است هنوز یک فناوری نوپا باشند، اما علاقه زیادی از سوی محققان دارد، به این معنی می‌باشد که پیشرفت در زمان ممکن است.

Blade Runner

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

با توجه به حضور اندرویدهای سرکش و ماشین‌‍های پرنده، Blade Runner کلاسیک اساساً ممکن است در زمان عرضه به طرز مضحکی گمانه زنی به نظر می‌رسید، اما برخی از فناوری‌هایی که اکنون به طور قابل توجهی واقعی‌تر به نظر می‌رسند نشان دهنده واقعیت این ماجرا باشند.

شاید خودروهای پرنده به ثمر نشستن نزدیک‌تر نباشند، اما هوش مصنوعی و فناوری پشت ربات‌های واقعی با سرعت هشدار دهنده‌ای در حال پیشرفت هستند.

The Matrix

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

بعید است که روزی انسان‌ها منبع انرژی مانند ماتریکس را به واقعیت ببینند؛ اما دانشمند رابرت هارت در Esquire توضیح می‌دهد که دریافت انرژی به اندازه‌ای که برای زنده نگه داشتن بدن لازم است غیرممکن نیز می‌باشد، اما این بدان معنا نیست که تمام فناوری فیلم غیرممکن است.

با وجود VR که قادر به تجربه‌های شگفت‌انگیزتر از همیشه است، برخی از مردم فکر می‌کنند که بشریت در مسیری اجتناب‌ناپذیر به سمت شبیه‌سازی‌هایی است که از واقعیت قابل تشخیص نیستند. علاوه بر این، با ارائه Metaverse به عنوان یک فضای مجازی که در آن انسان‌ها حتی می‌توانند کار کنند و شبیه‌سازی همیشه حاضر در The Matrix نزدیک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

Halo

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

در حالی که هوش مصنوعی نمادین Halo ممکن است توسط کورتانای مایکروسافت در دنیای واقعی به نمایش گذاشته شده باشد، شباهت‌های بین این دو، چندان از نام آن‌ها عمیق‌تر نیست.

در دنیای Halo، در قالب تانک‌های Warthogs و Scorpion، وسایل نقلیه‌ای که توسط شورای امنیت سازمان ملل استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد که گسترش طبیعی خودروهای زرهی آفرود و تانک‌های نظامی در دنیای واقعی است. حتی شگفت‌آورتر این است که بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که ارتش‌های دنیای واقعی بسیار علاقه‌مند به ایجاد ابرسربازان هستند.

The Martian

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

صرفاً با تنظیم داستان خود در مریخ و نه در اعماق فضا، فیلم مریخی نسبت به بسیاری دیگر از داستان‌های علمی تخیلی، قابل قبول‌تر است؛ زیرا طبق گفته ناسا، این چیزی است که بشریت علاقه مند به انجام آن در دهه های آینده می‌باشد. در این فیلم، کاستکانوها با زندگی در یک زیستگاه ویژه که از آنها در برابر شرایط سخت سیاره محافظت می‌کند، زنده می‌مانند.

در دنیای واقعی، بسیاری در حال حاضر به ایجاد چنین امکانات زندگی با ناسا فکر کرده‌اند. به همین ترتیب، Digital Trends گزارش می‌دهد که ایده‌های زیادی در مورد چگونگی تولید آب در مریخ وجود دارد که به این معنی می‌باشد که توانایی مارک واتنی برای زنده ماندن طولانی مدت ریشه در برخی از علم های دنیای واقعی دارد.

Star Trek

10 جهان تکنولوژی محور

10 جهان تکنولوژی محور

فناوری مانند Warp Drive در Star Trek هنوز در مراحل اولیه است. این چیزی از تعداد عظیم فناوری‌های Star Trek که اکنون در دنیای واقعی وجود دارد بی‌نظیر است.

از تبلت‌ها و دستگاه‌های ترجمه زنده گرفته تا چیزهایی به سادگی درب‌های خودکار، بسیاری از فناوری‌هایی که در تکرارهای مختلف Star Trek به نمایش گذاشته شده بود، در زمان ساخت نمایش وجود نداشت. شبیه‌سازها و سفرهای فضایی در مسافت طولانی ممکن است هنوز هم دسترسی به آن به نظر برسد، اما تعداد کمی از آنها در این مرحله بر ضد این نمایش شرط‌بندی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها در مورد هوش مصنوعی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو