طرز تهیه وینگرت، سس پرطرفدار ایتالیایی

منبع: خبرنما

7

1402/2/27

12:34


وینگرت خانگی با ترکیباتی مانند روغن زیتون و سرکه یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین سس هایی است که می‌توانید کنار سالاد سرو کنید. طرز تهیه سس وینگرت آسان و ساده است و به مواد زیادی برای تهیه آن نیاز ندارید…

طرز تهیه وینگرت، سس پرطرفدار ایتالیایی

یکی از سس های معروف ایتالیایی برای سالاد، سس وینگرت است که در فروشگاه با برندهای مختلف عرضه می‌شود. با این حال، نوع خانگی این سس قطعا گزینه مطلوب‌تری برای افرادی است که حفظ سلامتی برای‌شان اهمیت داد. وینگرت خانگی با ترکیباتی مانند روغن زیتون و سرکه یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین سس هایی است که می‌توانید کنار سالاد سرو کنید. طرز تهیه سس وینگرت آسان و ساده است و به مواد زیادی برای تهیه آن نیاز ندارید.

طرز تهیه وینگرت

مواد لازم:

روغن زیتون 9 قاشق غذاخوری

سرکه یا آبلیمو 3 قاشق غذاخوری

سس خردل 1 قاشق غذاخوری

عسل 2 قاشق چایخوری

نمک 4/1 قاشق چایخوری

سیر رنده شده 2/1 قاشق چایخوری

نحوه آماده سازی سس وینگرت خانگی:

  • برای تهیه سس وینگرت می‌توانید، همه مواد را با هم در یک شیشه بریزید و درب آن را بسته و شیشه را تکان دهید، تا همه مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند.
  • اگر از یک کاسه استفاده می‌کنید، پس مواد را داخل آن ریخته و چنگال یا همزن استفاده کنید و با حرکات سریع دست چنگال را داخل کاسه تکان دهید، تا همه مواد با هم ترکیب شده و به خورد هم بروند.

حالا سس شما آماده است و می‌توانید برای مزه دار کردن سالادتان از آن استفاده کنید. وقتی این سس را با سالاد امتحان کنید، به طعم فوق العاده آن پی خواهید برد.

با این حال اگر طعم ملایم‌تری دوست دارید، از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید یا برای طعم ترش سرکه یا آبلیموی بیشتری به مخلوط سس اضافه کنید. همچنین می‌توانید مواد داخل آن را نیز به دلخواه کم یا زیاد کنید و با توجه به علاقه خودتان آن را آماده کنید.

برای سالاد رژیمی 2 تا 4 قاشق غذاخوری سس کافی است. وقتی سالاد را آماده کردید، روی آن سس بریزید و بلافاصله سرو کنید.

باقی مانده سس وینگرت را به شیشه یا ظرف درب دار دیگر منتقل کنید یا در همان شیشه‌ای که سس را در آن درست کردید استفاده کنید، درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. اگر وینگرت حاوی مواد تازه مانند آبلیمو یا موسیر خرد شده است سعی کنید بین 3 تا 5 روز آن را تمام کنید. فراموش نکنید که قبل مصرف سس، اول شیشه را خوب تکان بدهید، تا مواد دوباره با هم ترکیب شوند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو