معجزه زیره برای خانم ها | خواص زیره برای سلامت و زیبایی خانم ها

3

1402/2/27

12:53


معجزه زیره برای خانم ها | خواص زیره برای سلامت و زیبایی خانم ها

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

فواید زیره برای بانوان

-تقویت کننده قوای جنسی

-تقویت کننده معده

-خوشبوکننده دهان

-موثر در لاغری

-شیر افزا

-ضدنفخ

فواید زیره برای بانوان,خواص زیره برای بانوان,زیره مفید برای خانم ها, خواص زیره برای سلامتی ,توصیه مصرف زیره,خوا درمانی زیره ,فواید دارویی زیره ,ادویه زیره

فواید زیره برای زنان/ زیره قاعده آور است/ تسکین دردهای قاعدگی با زیره!

زیره دارای خواص درمانی مختلفی از جمله ضدتشنج بودن است و مصرف آن به بیماران مبتلا به صرع، توصیه می‌شود.

این گیاه قاعده‌آور است و در تسکین دردهای پیش از قاعدگی اثرات بسیار سودمندی دارد. در مواردی که ترشحات زنانه وجود دارد، زیره می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی محسوب شود.

زیره سبز در افزایش اشتها تأثیر مثبتی دارد و افزودن آن به پلوها و نان‌ها علاوه بر طعم مطبوعی که به آن می‌بخشد، به افرادی که از بی‌اشتهایی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.فواید زیره برای بانوان

از زیره همچنین می‌توان در پخت غذاهای نفاخ مثل حبوبات استفاده کرد، چرا که زیره خاصیت ضد نفخ زیادی داشته و در دفع گاز معده کارآمد است.

این گیاه با افزایش ادرار و عرق باعث دفع مواد زاید از بدن می‌شود و به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

برای رفع برونشیت نیز می‌توانید از دم کرده زیره استفاده کنید، همچنین مصرف زیره در زنان شیرده، منجر به افزایش شیر آن‌ها می‌شود. در برخی نسخ از زیره به عنوان نوعی قابض طبیعی یاد می‌کنند.

دم کرده زیره را می‌توان به روش زیر تهیه کرد: مقدار ۵ گرم زیره را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

اسانس زیره را از تقطیر میوه له شده، تحت اثر بخار آب به دست می‌آورند. این اسانس مایعی بی‌رنگ است که در اثر ماندن، ابتدا زرد رنگ و بعد قهوه‌ای می‌شود.

این اسانس را می‌توانید از فروشگاه‌های گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه‎ها، تهیه کنید. استفاده از اسانس زیره برای کاهش وزن بسیار سودمند است.

فواید زیره برای بانوان مصرف زیره سیاه یا روغن آن در رفع سوء هاضمه و دل‌دردهای کودکان و همچنین تنگی نفس کاربرد دارد.

بررسی‌ها نشان داده است که زیره سیاه دارای خواص ضدعفونی کنندگی، ضد کِرم، ضد تشنج و شل کننده عضلات بوده و نیروبخش است.

علاوه بر آن که زیره را در بعضی خوراک‌ها مصرف می‌کنند، ترکیب آن با برنج به صورت زیره پلو نیز یکی از غذاهای مطبوع محسوب می‌شود که در موارد ضعف معده و اسهال بسیار مفید است.

فواید زیره برای بانوان,خواص زیره برای بانوان,زیره مفید برای خانم ها, خواص زیره برای سلامتی ,توصیه مصرف زیره,خوا درمانی زیره ,فواید دارویی زیره ,ادویه زیره

طبع‌ زیره‌ سیاه‌ خیلی‌ گرم‌ و خشک‌ است‌.

زیره‌ سیاه‌ دارای‌ خواص‌ مدر، بادشکن‌، مقوی‌، زیادکننده‌ شیر، قاعده‌آور، نیرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوی‌ معده‌، قاطع‌ اسپرم‌ است‌.فواید زیره برای بانوان

زیره‌ سیاه‌ در موارد بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌، تسهیل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پیچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، دفع‌ بادهای‌ کلیه‌ و مثانه‌، تنگی ‌نفس‌، خفقان‌ سرد، سکسکه‌ نفخی‌، استسقاء به‌کار می‌رود.

زیره‌ سیاه یک‌ داروی‌ سنتی‌ برای‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصاً نفخ‌ شکم‌ است‌.

فواید زیره برای بانوان خوردن‌ زیره‌ سیاه یا روغن‌ آن‌ در رفع‌ سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهای‌ کودکان‌ مفید است‌.

زیره‌ سیاه دارای‌ خاصیت‌ ضدگرفتگی‌ دارد و برای‌ رفع‌ گرفتگی‌های‌ دوران‌ قاعدگی‌مفید است‌.

مقوی‌ بدن‌ و چاق‌ کننده‌ است‌. معده‌ را گرم‌ و تقویت‌ می‌کند و کرم‌ تنیا را دفع‌می‌کند. و اثر قابل‌ ملاحظه‌ای‌ در جلوگیری‌ از ایجاد بادهای‌ اضافی‌ در روده‌ و درمان‌اسهال‌ دارد.

دم‌ کرده‌ یک‌ قاشق‌ مرباخوری‌ میوه‌ له‌ شده‌ زیره‌ سیاه‌ در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌برای‌ تنبلی‌ اعمال‌ گوارشی‌ ۲ ـ ۱ گرم‌ ، بی‌اشتهایی‌، باد یا درد روده‌ مصرف‌ می‌شود و دانه‌ زیره‌ را یا می‌جوند و یا از گرد گیاه‌ مخلوطی‌ در آب‌ میل‌ می‌نمایند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو