سیر تا پیاز برند در وبینار رایگان “هر برند یک قصه است”

منبع: فیگار

3

1402/2/27

14:11


وبینار رایگان “هر برند یک قصه است” در قالب پروژه فیوچرمدیا (FutureMedia) و مسئولیت اجتماعی سازمانی با حمایت باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران و با تدریس میلاد زارعی برای علاقمندان…

وبینار رایگان “هر برند یک قصه است” در قالب پروژه فیوچرمدیا (FutureMedia) و مسئولیت اجتماعی سازمانی با حمایت باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران و با تدریس میلاد زارعی برای علاقمندان به حوزه “برندینگ” برگزار می شود.

میلاد زارعی

میلاد زارعی

میلاد زارعی بنیانگذار پروژه فیوچرمدیا و مدرس دوره های آموزشی ارتباطات و بازاریابی در تشریح ماهیت وبینار “هر برند یک قصه است” گفت:  آدم‌‌ها دوست دارند درگیر قصه‌ای بزرگ‌تر از قصه‌ی خودشان بشوند، همه ما دوست داریم از برندهایی که مشتری‌ها را در دل روایتی بزرگ‌تر قرار می‌دهند و ارزش محصولات‌شان را از این طریق بالا می‌برند بیشتر بشنویم. مخاطبان دیگر علاقه‌ای به شنیدن قصه‌ی برند یا قصه‌ی موفقیت شخصی کارآفرینان ندارند؛ آن‌ها تشنه‌ی قصه‌ای هستند که قهرمانش مشتری باشد، نه برند!

دبیر گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه یونسکو – ایران در ادامه در تشریح میل درونی انسان به قصه تاکید کرد:  آدمیزاد موجودی قصه‌ساز و قصه‌باز است و از این رو است که به جهان ادبیات و داستان روی می‌آورد. ما ذاتاً قصه گفتن و قصه شنیدن را دوست داریم؛ در کودکی با کتاب‌های داستان های افسانه ای و قصه های شاهنامه و اساطیر باستانی ایران زمین سر می‌کنیم و در بزرگسالی به سینما می‌رویم تا قصه‌ی زندگی دیگران را روی پرده‌ی نقره‌ای ببینیم. نقاشی‌های روایت‌گرانه‌ی انسان‌های نخستین روی دیوار غار هایشان، گواه این است که این میل به چیزی بسیار عمیق و درونی در انسان بازمی‌گردد: غریزه.

مدیر روابط عمومی شرکت کارخانجات پارس الکتریک در بیان نوع تاثیر قصه های برند ها یادآور شد: صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ برای ما قصه‌ی کسب‌وکارشان را تعریف می‌کنند. قصه‌ای که قهرمان آن شخص مدیرعامل و بنیان‌گذار نیست و بلکه مشتری محصول است. کثرت تجربه‌های شخصی مخاطب، گوشی برای شنیدن این چیزها باقی نمی‌گذارد. چه لزومی دارد مشتری بداند که صاحب برند کار خود را از یک اتاق 12 متری در یک گاراژ نمور شروع کرده است؟ کاراکتر اصلی قصه‌ی برند، چنان که دانلد میلر نویسنده کتاب “هر برند یک قصه است” می‌گوید، خود مشتری است.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی “ارتباطات و رسانه ها” در معرفی کتاب های دانلد میلر خاطر نشان کرد: کتاب “هر برند یک قصه است” با نام کامل «خلق یک برند داستانی: پیغام خود را شفاف کنید تا مشتریان به آن گوش دهند» با ترجمه “رسول بابایی” که توسط “نشر اطراف” منتشر شده است، به آفرینندگان برندها یاد می‌دهد چطور قصه‌‌شان را روشن و شنیدنی به گوش مشتری برسانند، شاید هم حقیقتی مهم‌تر از این را یادشان می‌اندازد که «مشتری‌ها معمولاً اهمیتی به داستان شما نمی‌دهند؛ مهم داستان خودشان است.» و فاصله‌ی بین مشتری و محصول یک برند را باید یک قصه‌ی شنیدنی پر کند.

هر برند یک قصه است

هر برند یک قصه است

دبیر و عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان تهران در تشریح دلایل عدم تحقق اهداف بازاریابی برندها تاکید کرد: شاید جالب باشد بدانیم چرا با این که اکثریت کسب و کارها منابع مالی زیادی را صرف بازاریابی می‌کنند ولی بخش قابل توجهی از آن‌ها نتیجه مورد نظر خود را نمی‌گیرند! مشکل این است که خیلی از آن‌ها منظور خود را خیلی ساده و شفاف بیان نمی‌کنند و از طرفی بیان خلاقانه و جذابی ندارند. کتاب هر برند یک قصه است تلاش می‌کند که سادگی و خلاقیت را با هم ترکیب کند و تکنیکی کارآمد و موثر برای بازاریابی و برندسازی ارائه دهد.

عضو سابق کارگروه تخصصی رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در تشریح ویژگی های کتاب هر برند یک قصه است گفت: این کتاب یکی از اصولی‌ترین کتاب‌ها در زمینه داستان سرایی یا قصه‌گویی با رویکرد برند و بازاریابی است. قصه از زمان غارنشینی، همراه و همنشین انسان بوده و بدون شک تا ابد، با قدرت به حیات خود در قلب انسان‌ها ادامه می‌دهد. همین قدرت قصه بود که باعث شد دانلد میلر، این کتاب را بنویسد و راهی برای معرفی کسب و کارها از طریق داستان‌سرایی پیدا کند.  در کتاب هر برند یک قصه است ، یک چارچوب هفت بخشی برای قصه‌گویی معرفی می‌شود که به صورت خلاصه «SB7» یا «چارچوب 7 بخشی استوری‌برند» نام دارد. با استفاده از این چارچوب حرفه‌ای می‌توانیم یک قصه جذاب بسازیم و از طریق آن، بیزینس خود را برای مخاطب معرفی و او را جذب کنیم.

مدیر عامل و عضو موظف پیشین هیات مدیره  خانه مطبوعات و رسانه های استان تهران  ضمن تقدیر از کلیه حامیان رویداد افزود : نشر اطراف، نشر برآیند، زلکا، یکتانت، ایسمینار، تریبون، انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن سواد رسانه ای، پایگاه خبری ارتباطات و رسانه ها، ماهنامه مدیریت ارتباطات و پایگاه خبری شارا تنها بخشی از حامیان این رویداد هستند که در راستای مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) در این پروژه مشارکت داشته اند.

دبیر کمیته رسانه و ارتباطات نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در پایان خاطر نشان کرد: باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران در قالب پروژه فیوچرمدیا، سلسله وبینارهای آموزشی با محوریت تدریس کتاب های تخصصی حوزه مدیریت، ارتباطات، روابط عمومی و بازاریابی را برنامه ریزی نموده است که وبینار رایگان “هر برند یک قصه است” در تاریخ 29 اردیبهشت 1402 بصورت مجازی و از طریق سایت ” فیوچرمدیا  : FutureMedia ” (futuremedia.ir) برگزار خواهد شد.

وبینار هر برند یک قصه است

وبینار هر برند یک قصه است

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو