خبر خوش وزیر برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز دوباره حقوق برای این گروه از بازنشستگان

5

1402/2/27

14:37


خبر خوش وزیر برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز دوباره حقوق برای این گروه از بازنشستگان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم پرداخت حقوق افزایش یافته گروهی از بازنشستگان گفت: همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی معتقدند این افزایش حقوق به صورت کامل اجرایی شده است؛ اما بعضی از بازنشستگان معتقدند افزایش حقوق‌ها محقق نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین کارگروهی در این رابطه تشکیل شده است و چنانچه حق با بازنشستگان باشد حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که بازنشستگان چگونه باید اعتراضات خود را اعلام یا ثبت کنند؟ عنوان کرد: این موضوع راه و چارچوب خود را دارد؛ همین که اصحاب رسانه شکایت آنها را منتقل می‌کنند، به منزله مطالبه این گروه از جامعه است. شما اصحاب رسانه زبان مردم و آحاد مختلف هستید.

وی عنوان کرد: در جلسات قبل نیز این مطالبه از سوی اصحاب رسانه مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت.

 بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال جزو بی‌نظیرترین سال‌هایی است که مجموعه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای پرداخت حقوق بازنشستگان از بانک‌های عامل و بانک مرکزی استقراض نکرده و بدون دغدغه و در وقت مناسب حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه را پرداخت کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در گفت‌وگویی تلفنی با برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیما افزود: در فروردین‌ماه امسال در صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان پرداخت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان در صندوق تأمین اجتماعی از چند روز قبل خبر داد و افزود: این پرداخت‌ها تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با تمهیدات و تصمیم‌های مؤثر در دولت مردمی سیزدهم تعداد قابل توجهی از کارخانه‌هایی که به دلایل مختلف تعطیل شده بودند به مرحله جدید تولید بازگشتند.

مرتضوی افزود: مقام معظم رهبری امسال را با توجه به شناخت جامعی که نسبت به مسائل اساسی کشور دارند «مهار تورّم و رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند.

وی که در دو روز گذشته سفری به استان مرکزی داشت، با تأکید بر این‌که لازمه مهار تورّم، رشد تولید است، ادامه داد: تقریباً تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم، در استان مرکزی ۲ کارخانه‌ای که از افتخارات کشور هستند تعطیل بودند و کارگران برای دریافت حقوق معوقه مطالباتی داشتند که خوشبختانه دولت سیزدهم آستین همت را بالا زد و هم‌اکنون خطوط مختلف این کارخانه‌ها وارد مرحله تولید شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: طی بازدیدی که از کارخانه هپکو داشتم مسئولان اعلام کردند که سال قبل، از تولید صفر به ٢۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و راهسازی رسیده‌اند و برنامه آن‌ها برای سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰۰ دستگاه است که رشد بسیار خوبی خواهد بود.

وی افزود: همچنین مشکلات کارخانه «آذرآب» با برنامه‌ریزی دولت رفع شده و این کارخانه نیز وارد مرحله تولید شده است.

مرتضوی ادامه داد: به‌عنوان مثال، در استان مرکزی حدود ۶۵۰ مجموعه وارد مدار تولید شده است و در سراسر کشور در حوزه‌های پتروشیمی، دارو، مس، مواد غذایی و … شاهد رشد تولید بوده‌ایم و این به منزله کاهش هزینه‌هاست و با ادامه این روند مهار تورّم را نیز خواهیم داشت.

وی یادآور شد: دولت مردمی سیزدهم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برنامه‌هایی پیرامون مهار تورّم داشته و دارد که گام‌به‌گام و با دقت اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که با همت مردم بتوان تولید را افزایش داد و تورّم را مهار کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو