۶ نکته طلایی برای خرید بهترین کولر گازی

منبع: دلتا پیام

4

1402/2/27

15:04


در این نوشته سعی کردیم با ارائه ۶ نکته در خرید بهترین کولر گازی به شما کمک کنیم.

۶ نکته طلایی برای خرید بهترین کولر گازی

با وجود مدل‌های مختلفی که درباره کولر گازی‌ها به بازار عرضه شده‌اند قطعا انتخاب و تصمیم‌گیری سخت و دشوار‌ می‌شود. به همین دلیل در این نوشته سعی کردیم با ارائه ۶ نکته در خرید بهترین کولر گازی به شما کمک کنیم.

راهنمای خرید انواع کولر گازی

  1. مشخص کردن مدل کولر گازی

علاوه بر برند و مدل‌های مختلف، این محصولات از تنوع با کاربری‌های مختلفی برخوردار هستند. به طور کلی ۴ دسته کولر گازی از جمله کولر گازی‌های پنجره‌ای، پرتابل، ایستاده و اسپیلت‌ها هستند؛ که با توجه به نوع کاربری و انتظاراتی که شما از دستگاه دارید، لازم است قبل از اقدام به خرید کولر گازی‌ها مدل آن را مشخص کنید.

  • کولر گازی‌های پنجره‌ای: همانطور که از نام این مدل مشخص است محل قرارگیری و تعبیه این دسته از محصولات درون پنجره و یا کانال است؛ به همین منظور قبل از خرید این مدل حتما باید ابعاد کولر گازی و محل موردنظر را در نظر داشته باشید.
  • کولر گازی‌های پرتابل: یکی از مدل‌های بی دردسر کولر گازی است. نصب این دسته از کولر گازی‌ها راحت است و به به تجهیزات خاص و لوازم مخصوص نیاز ندارد. از طرفی کولر گازی‌های پرتابل به علت داشتن چرخ امکان دسترسی را راحت‌تر کرده و‌ می‌توان این دستگاه را در کسری از ثانیه جابه‌جا نمود.
  • کولر گازی‌های ایستاده: این مدل کولر گازی‌ها از قدرت سرمایشی بالایی برخوردار بوده و امکان استفاده در محیط‌هایی با جمعیت بالا و پر تردد مانند مناطق اداری و تجاری را فراهم‌ می‌کند.
  1. پنل و ظاهر بیرونی دستگاه

به طبع پس از خرید یک کولر گازی با ظرفیت و بازدهی مشخص و متناسب، ظاهری دستگاه در نهایت به شما نمایش داده‌ می‌شود که لازم است زیبا و جالب باشد تا دکوراسیون خانه شما را نیز بد شکل نکند. گفتنی است که پنل کولر گازی نیز در قیمت آن‌ها تاثیرگذار بوده و در نتیجه دستگاهی که پنل و ظاهری زیباتر داشته باشد، از قیمت بالاتری بر خوردار است.

  1. ظرفیت کولر گازی

پس از انتخاب هر کدام از مدل‌های کولر گازی اعم از پنجره‌ای، پرتابل، ایستاده و اسپیلت مهم ترین انتخاب شما، ظرفیت آن است که در نهایت با توجه به متراژ، میزان جمعیت و تردد در محل، شرایط آب و هوایی، میزان آفتاب گیر بودن محیط و … باید مشخص بشود.

یکی از برند‌های ایرانی که قدمت قدیمی داشته و به مدت طولانی در حال فعالیت در زمینه عرضه و تولید انواع لوازم خانگی است، قطعا برند ایران رادیاتور است که از ابتدا فعالیت خود را با تولید انواع رادیاتور آغاز نمود. از ویژگی‌های این برند‌ می‌توان به ظاهر زیبای دستگاه‌ها و دارا بودن ظرفیت‌های متعدد و مناسب برای استفاده در انواع شرایط آب و هوایی اشاره نمود و علاوه بر این ویژگی‌ها قیمت کولر گازی ایران رادیاتور با توجه به ایرانی بودن و کیفیت و ویژگی‌های متعدد آن مناسب است.

ظرفیت کولر گازی

  1. کمپرسور کولر گازی

کمپرسور در کولرگازی یکی از مهم ترین قطعات در دستگاه است که میزان حرارت و صدای حاصل از دستگاه بیشتر به این بخش مربوط‌ می‌شود. مانند دیگر مدل‌های مختلف کولر گازی، از ۳ دسته تشکیل شده است:

  • کمپرسور‌های پیستونی: این مدل کمپرسور‌ها از قدرت سرمایشی بالایی برخوردار هستند اما یکی از اصلی‌ترین مشکلات آن‌ها پر سر و صدا بودن آن است.
  • کمپرسور‌های روتاری: بهترین و مناسب‌ترین مدل‌های کمپرسور مدل‌های روتاری هستند که علاوه بر قدرت و بازدهی بالا صدای کمتری نیز دارند و از طرفی مصرف انرژی پایین‌تری هم دارند.
  • کمپرسور‌های اسکرول: ظرفیت این مدل کمپرسور‌ها نیز بالا بوده و برعکس مدل پیستونی از صدای کمتری برخوردار است.
  1. کولر گازی اینورتر دار یا کولر گازی معمولی

کولرگازی‌های طراحی شده با اینورتر امکان خنک‌کنندگی بالاتری داشته و در نهایت با رسیدن محیط به دمای مناسب تنها دور موتور را کاهش داده اما به طور کامل خاموش نمی‌شود.

یکی از ویژگی‌های اصلی کولر گازی‌های جی پلاس وجود اینورتر بوده که به نوعی دوستدار طبیعت است و ضرر کمتری برای محیط زیست دارد. به همین علت علاقه‌مندان به محصولات جی پلاس حتی اگر قیمت کولر گازی جی پلاس در برخی از مدل‌ها بالا باشد، با علاقه و اشتیاق خریداری خواهند کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو