برنامه های استان کرمان برای هفته میراث فرهنگی اعلام شد

منبع: همگردی

3

1402/2/27

16:40


ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست آمده و خبرهای منتشر گشته، برنامه های استان کرمان برای هفته میراث فرهنگی اعلام شد.

فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با اشاره به ارائه طرح اجرایی ساخت موزه منطقه ای جیرفت افزود: ارتقای بخش دوره اسلامی موزه باستان شناسی و رونمایی از بخش کویر لوت موزه باستان شناسی کرمان، اجرای موسیقی سنتی زنده و همچنین موسیقی آکاپلا (شکلی از موسیقی آوازی) با موضوعات مرتبط در موزه های استان از برنامه های پیش بینی شده برای هفته میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی پایگاه جهانی ارگ بم تصریح کرد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی این همایش با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان بم برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: برگزاری مراسم اهدای توپ های تاریخی یافت شده در مرمت های قلعه منوجان به موزه ارتش و رژه نمادین در کنار حصار قدیم شهر کرمان، تجلیل از پیشکسوتان و اساتید برجسته حوزه میراث فرهنگی و بزرگداشت روز ایران شناسی برای هفته میراث فرهنگی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: طی هفته میراث فرهنگی چند تفاهم نامه با دانشگاه باهنر کرمان و دانشگاه رفسنجان، شهرداری، شورای شهر، مسکن و شهرسازی، پارک علم و فناوری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به منظور اجرای طرح های پژوهشی مشترک، نشست های تخصصی در خصوص بافت تاریخی، ارائه طرح های دانش بنیان و فناورانه و اجرای همکاری های مشترک منعقد می شود.

فعالی ادامه داد: آیین پاکسازی بناهای تاریخی در شهر کرمان و سایر شهرستانهای استان توسط انجمن های دوستدار میراث فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع موزه ها و بناهای تاریخی استان، حضور کارشناسان میراث فرهنگی در محله ها و بافت های تاریخی شهر کرمان و برگزاری نشست های مشترک هم اندیشی و آموزشی با حضور ساکنان محلات از دیگر برنامه های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: نشست با مسئولان و فعالان حوزه بافت های تاریخی روستایی، بخشداران و دهیاران، شوراها، همراه با ارائه گزارش از نمونه های موفق احیای بافت های روستایی و تقدیر از فعالان این حوزه را در هفته میراث فرهنگی خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: افتتاح موزه سنگهای قیمتی کرمان، برپایی نمایشگاه عکس مرمت بناهای تاریخی در کاروانسرای وکیل (هتل کاروانیکا)، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع قنات های استان در ماهان با همکاری پایگاه جهانی قنات گوهرریز جوپار و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ثبت آثار ملموس و ناملموس با همکاری تعدادی از دانشگاه ها نیز از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی در کرمان است.

وی گفت: همچنین در هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان کرمان برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است.

فعالی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با میراث فرهنگی برای کودکان افزود: اجرای برنامه های مرتبط با میراث فرهنگی توسط کودکان را به عنوان روایتگران موزه ها نیز با همکاری کانون پرورش فکری استان در هفته میراث فرهنگی خواهیم داشت.

برنامه های استان کرمان برای هفته میراث فرهنگی اعلام شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو