برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان

منبع: همگردی

4

1402/2/27

16:40


خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان صورت می پذیرد.

ولی جهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: به مناسبت روز موزه تمام موزه های گیلان فردا رایگان است.

وی از برگزاری 200 برنامه در هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره های مختلف در نقاط مختلف گیلان در این هفته برنامه ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری نمایشگاه لمس تاریخ در این استان خبر داد و اضافه کرد: با همکاری موزه ایران باستان 34 قلم شی که مربوط فرهنگ و تاریخ تمدن کشور است، در این نمایشگاه معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.

جهانی با اشاره به اجرای طرح شبی با موزه در گیلان بیان کرد: در شبی با موزه به معرفی مکاتب فرهنگی و تاریخی گیلان می پردازیم.

وی از راه اندازی سیار موزه ها در گیلان خبر داد و افزود: این طرح در شهرستان هایی که موزه ندارند، اجرا می شود تا علاقمندان بتوانند بازدید از موزه و دیدن آثار باستانی را تجربه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه 53 بنای تاریخی استان به موزه تبدیل می شوند، گفت: بناهای تاریخی قابلیت موزه شدن دارند و این کار در گیلان پیگیری و اجرا می شود.

جهانی از تبدیل 100 بنای تاریخی به فرصت سرمایه گذاری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: اطلاعات این فرصتهای سرمایه گذاری در قالب کتاب در اختیار علاقمندان و سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی از راه اندازی بزرگترین موزه مطالعاتی باستان شناسی شمال کشور در رودبار خبر داد و افزود: آثار و یافته های دوره پارینه سنگی در این موزه نگهداری می شود که 70 درصد کار این موزه انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه 221 بنای ثبتی تاریخی در اختیار دستگاه ها قرار دارد، گفت: طبق قانون دستگاه ها موظف هستند این بناها را تبدیل به موزه کنند.

برگزاری 200 برنامه طی هفته میراث فرهنگی در گیلان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو