عنکبوت مقدس توقیف شد ؛ روسیه فیلم را از پرده‌های سینما پایین آورد

منبع: فیگار

4

1402/2/27

17:00


عنکبوت مقدس توقیف شد این فیلم که از 11 می در سینماهای روسیه پخش شد، طولی نکشید تا با حکم تعلیق وزارت فرهنگ این کشور رو به رو شده و…

عنکبوت مقدس توقیف شد ؛ روسیه فیلم را از پرده‌های سینما پایین آورد

عنکبوت مقدس توقیف شد این فیلم که از 11 می در سینماهای روسیه پخش شد، طولی نکشید تا با حکم تعلیق وزارت فرهنگ این کشور رو به رو شده و از پرده‌ها پایین آمد.

عنکبوت مقدس به کارگردانی و نویسندگی علی عباسی و نویسندگی مشترک افشین کامران بهرامی محصول سال 2022 است. این فیلم اقتباسی از داستان واقعی سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای است. عباسی در سال 2002 با الهام از مستندی با همین موضوع شروع به نوشتن پیش‌نویس‌های اولیه برای یک فیلم کرد.

او که در ابتدا با وفاداری بیشتری وقایع را دنبال می‌کرد، در نهایت برای تغییردادن جهت موضوع، عناصری خیالی را وارد داستان کرد. این عمل باعث شد این فیلم از زمان اکران خود سر و صدای بسیاری به پا کند. چرا که داستان واقعی را دست خوش تغییر کرده است.

این فیلم سرانجام با اکران در کشورهای دیگر به روسیه راه یافت. اما چندی نگذشت که عنکبوت مقدس توقیف شد و از پرده سینماها پایین آمد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران فیلم عنکبوت مقدس

عنکبوت مقدس توقیف شد

روسیه فیلم را از پرده‌های سینما پایین آورد

پخش عنکبوت مقدس متوقف شد

پخش عنکبوت مقدس متوقف شد

عنکبوت مقدس از 11 می به‌ روی پرده‌های سینما در روسیه رفت، اما کمتر از یک هفته بعد، وزارت فرهنگ این کشور اقدام به تعلیق مجوز پخش این فیلم کرد و روسیه فیلم عنکبوت مقدس را از روی پرده‌ سینماهای کشورش پایین آورد.

بیشتر بخوانید:

حواشی فیلم عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی

آناستازیا کروگلیاکوا، نماینده دفتر پخش اکسپوننتا فیلم، در اظهار نظر کتبی به خبرگزاری فرانسه خبر توقیف عنکبوت مقدس را تایید کرده و وزارت فرهنگ روسیه اعلام کرد اکران این فیلم به‌ دلیل این که حاوی اطلاعاتی است که انتشار آن توسط قوانین فدراسیون روسیه ممنوع است، لغو شده است.

این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم کن اکران شد که مورد اعتراض مقامات و مردم ایران قرار گرفت چرا که داستان این اثر چیزی فراتر از آن بود که در داستان واقعی اتفاق افتاده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو