درمان چروک دور لب: ۶ روش طبیعی که در حذف خطوط ریز معجزه می‌کنند!

درمان چروک دور لب: ۶ روش طبیعی که در حذف خطوط ریز معجزه می‌کنند!


منبع: خبرنما

3

1402/2/27

17:33


هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید، افتادگی پوست صورت شما بیشتر خواهد شد. با این حال اگر می‌خواهید از شر خطوط ریز خلاص شوید و درمان چروک دور لب به خواندن این مطلب ادامه دهید…

درمان چروک دور لب: ۶ روش طبیعی که در حذف خطوط ریز معجزه می‌کنند!

چه چیزی سبب ایجاد چین و چروک دور لب می‌شود؟ چین و چروک‌های دور لب معمولا نتیجه افزایش سن است. با افزایش سن یکی از اولین قسمت‌های پوست که علائم پیری در آن قابل مشاهده است، پوست اطراف دور لب است. زیرا پوست اطراف لب نازک است و خیلی زود تحت تاثیر عوامل خارجی و تغییرات هورمونی در سنین بالا قرار می‌گیرد. کلاژن اطراف لب در مقایسه با سایر قسمت های صورت چگالی کمتری دارد. در واقع، پس از 20 سالگی، پوست شما هر سال کلاژن کمتری تولید می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد چین و چروک دور لب می‌شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. اشعه های مضر UV خورشید به پوست شما آسیب می‌رساند و روند پیری را تسریع می‌کند. به همین دلیل هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید، افتادگی پوست صورت شما بیشتر خواهد شد. با این حال اگر می‌خواهید از شر خطوط ریز خلاص شوید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

روغن نارگیل برای درمان خطوط دور لب

درمان چروک دور لب

بهترین روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک دور لب، مرطوب نگهداشتن پوست است. روغن نارگیل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی‌اش بهترین درمان طبیعی است که می‌توانید برای رفع خطوط ریز استفاده کنید.

مواد لازم:

روغن نارگیل

روش استفاده از روغن نارگیل:

2 تا 3 قطره از این روغن را روی نوک انگشتان‌تان بریزید. سپس آن را روی چین و چروک های دور لب‌تان ماساژ دهید. سعی کنید از این روغن هر شب قبل از خواب استفاده کنید و روز بعد صورتتان را با شوینده مناسب پوستتان بشویید.

سفیده تخم مرغ

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ

نحوه استفاده از سفیده تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ را روی پوست دور لب‌تان بمالید و 30 دقیقه صبر کنید تا روی پوست‌ خشک شود. سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. از این روش درمانی 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

آلوئه ورا

درمان چروک دور لب

آلوئه ورا به افزایش تولید کلاژن به پوست کمک می‌کند. همچنین اثر مرطوب کنندگی دارد و می‌تواند خطوط ریز را از بین ببرد.

مواد لازم:

برگ آلوئه ورا

برای استفاده از آلوئه ورا برای کاهش چین و چروک دور لب:

ژل آلوئه ورا را روی تمام صورت‌تان بمالید و بعد از 30 تا 45 دقیقه پوست‌تان را بشویید.

درمان چروک دور لب با زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است و خاصیت ضد پیری دارد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

3 قاشق غذاخوری عسل

نحوه استفاده از ماسک زردچوبه:

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و 3 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس این ماسک را روی پوست صورت و گردن‌تان بمالید و 30 صبر کنید. در آخر پوست‌تان را بشویید. از این درمان خانگی ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

آب مرکبات

مصرف و استفاده موضعی از آب مرکبات (آب لیمو، آب پرتقال و غیره) می‌تواند به کاهش علائم پیری ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند.

پیشگیری از ایجاد چین و چروک دور دهان

درمان چروک دور لب

  • داشتن روتین ضد چروک برای جلوگیری از پیری پوست

بهترین راه برای به تاخیر انداختن علائم پیری، داشتن روتین ضد چروک برای جلوگیری از پیری پوست است. به دنبال محصولاتی با ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و رتینول باشید، زیرا این مواد از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

  • استفاده از مرطوب کننده

یکی دیگر از نکات مهم در روتین مراقبت از پوست، استفاده از مرطوب کننده است. کمبود آب کافی یکی از دلایل اصلی پیری زودرس است. فراموش نکنید که هر روز چه شب و چه روز حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • استفاده از ضد آفتاب

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش نیز می‌تواند شما را به پیری زودرس گرفتار کند. بنابراین همیشه حتی مواقعی که خانه هستید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همیشه یک ضد آفتاب باSPF  30 درصد یا بالاتر و حاوی موادی مانند روی و تیتانیوم انتخاب کنید.

  • داشتن روتین شبانه و استفاده از کرم شب

شب بهترین زمان برای استراحت پوست و بازسازی آن است. بنابراین سعی کنید از یک روتین شبانه سالم که شامل مرطوب کننده است و خاصیت ضد پیری دارد استفاده کنید. آن وقت پوستی جوان تر و درخشان تر خواهید داشت.

  • ترک کردن سیگار

سیگار کشیدن علائم پیری زودرس به همراه دارد. وقتی سیگار می‌کشید خطوط دور لب و اطراف چشمانتان افزایش پیدا می‌کند. از این رو، ایجاد تغییر در سبک زندگی و ترک سیگار می‌تواند به شما در جوان ماندن پوست کمک کند.

کلام پایانی

چین و چروک دور لب بخش طبیعی از روند پیری است. با این حال با کمی تلاش می‌توانید پوست تان را سالم نگه دارید. درمان‌ های خانگی یکی از بهترین شیوه های درمانی است که می‌توانند به شما در درمان چین و چروک دور لب کمک کنند. اقدامات پیشگیرانه نیز می‌تواند باعث جلوگیری از چین و چروک دور لب شوند. با این حال قبل از استفاده از هر روش درمانی ابتدا با یک متخصص پوست صحبت کنید و حتما واکنش های آلرژیک را در نظر بگیرید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو