فاز اول پروژه فیبر نوری آغاز شد ؛ کیفیت افزایش می‌یابد

منبع: فیگار

3

1402/2/27

17:42


فاز اول پروژه فیبر نوری آغاز شد عیسی زارع پور وزیر اطلاعات و ارتباطات در جلسه هیئت دولت از پروژه‌ای جدید رونمایی کرد. با ما همراه باشید.

فاز اول پروژه فیبر نوری آغاز شد ؛ کیفیت افزایش می‌یابد

فاز اول پروژه فیبر نوری آغاز شد عیسی زارع پور وزیر اطلاعات و ارتباطات در جلسه هیئت دولت از پروژه‌ای جدید رونمایی کرد. با ما همراه باشید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از جلسه هیئت دولت با تبریک فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات ضمن خبر افتتاح فاز نخست پروژه فیبر نوری در روز ارتباطات بیان کرد: امروز روز جهانی ارتباطات است و جا دارد این روز را به همه تلاشگران صنعت ارتباط و فناوری کشور و کسانی که در بخش خصوصی و دولت، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال هستند و همچنین اصحاب رسانه تبریک بگویم. امروز ما شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد ملی با حضور رئیس جمهور خواهیم بود.

او در ادامه اظهار کرد: امروز فاز اول پروژه فیبر نوری آغاز شد این یکی از از مهمترین پروژه‌هایی است که کلید خواهد خورد. آغاز فاز نخست فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که در این مرحله سه میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند که 100 شهر را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیت اجرای شبکه فیبر نوری

فاز اول پروژه فیبر نوری آغاز شد

کیفیت افزایش می‌یابد 

آغاز فاز اول پروژه فیبرنوری

آغاز فاز اول پروژه فیبرنوری

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از این تعداد 10 شهر بالای 70 درصد پوشش داشته‌اند که از امروز خدمات‌دهی در شهرهای تحت پوشش به مردم عزیز آغاز خواهد شد. او در ادامه بیان کرد:

برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم که تا پایان سال 8 تا 10 میلیون خانوار از آن 20 میلیون که قول داده‌ایم تحت پوشش قرار بگیرند و خبر بسیار خوبی است. توسعه شبکه فیبر نوری اینترنت ثابت زیرساخت توسعه کشور در چند دهه آینده است. فارغ از اینکه سرویس داخلی یا خارجی می‌خواهد در کشور فعالیت کند اگر ما شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور نداشته باشیم این امکان میسر نیست.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید کابل فیبر نوری

عیسی زارع‌ پور در پایان این جلسه بیان کرد: ما با این کاری که انجام می‌دهیم هم ظرفیت ارتباطات ثابت کشور و هم کیفیت آن را به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهیم و هم منجر به افزایش کیفیت و سرعت ارتباطات همراه خواهد شد، زیرا هم بار را از روی ارتباطات همراه برمی‌دارد و هم اینکه با رفتن فیبر نوری تا همه جای شهرها و روستاهای کشور بی‌تی اس‌ها و آنتن‌های ارتباطات سیار از طریق فیبر نوری به شبکه متصل می‌شود که عملا می‌توانند حداکثر سرعتی که در استاندارد آمده است را به مردم عزیز ارائه دهند.

ما این پروژه را به شکل کاملا شفاف و روشن در معرض قضاوت عمومی قرار داده‌ایم و از طریق یک سایت رسمی به نام ایران اف تی تی دات آی آر، هم‌اکنون مردم می‌توانند مراجعه کنند و از نقاط تحت پوشش اطلاع یابند و ببینند اگر محله خودشان تحت پوشش است همانجا درخواست بدهند و اپراتورها مکلف هستند ظرف یک ماه این سرویس را برای آن‌ها فراهم کنند اگر هم محله آن‌ها تحت پوشش نیست می‌توانند برای قرار گرفتن در برنامه زمانبندی تحت پوشش که حداکثر سه سال آینده می‌باشد، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

ژاپن رکورد سرعت اینترنت را شکست

این پروژه بزرگ و ملی است و نیازمند حجم بسیار زیاد کار اجرایی است. از مردم عزیز که در شهرهایی که هنوز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند می‌خواهیم تا با صبوری ما را همراهی کنند. این پروژه در کشورهایی مانند ما، حداقل هفت، هشت سال طول کشیده اما ما قصد داریم در سه سال آینده این امکان را برای همه مردم فراهم کنیم.

تعهد و قول ما به مردم این است که حداکثر تلاشمان را انجام دهیم تا همه اپراتورهای بخش خصوصی بسیج شوند. اکنون 8 شرکت پروانه لازم را دریافت و در سراسر کشور کار را آغاز کرده‌اند.

تعهد ما این است که حداکثر تلاشمان را بکنیم که با سرعت این امکان بسیار مهم و راهبردی را برای کشور و برای تمام مردم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو