با 2 پرواز گردشگر و توریست به استان کهگیلویه و بویراحمد جذب می شود؟

منبع: همگردی

7

1402/2/27

18:11


ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می گردد که با 2 پرواز گردشگر و توریست به استان کهگیلویه و بویراحمد جذب می شود؟

فرشید کرمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از عصر امروز جشنواره کوچ عشایر را در استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور استانهای مختلف خواهیم داشت اما چرا نباید فرودگاه یاسوج به عنوان فرودگاه مرکز استان چند پرواز در هفته داشته باشد و پروازهای آن تنها به دو روز در هفته خلاصه شود؟

وی اظهار کرد: چگونه میتوان میهمانان، مسافران، گردشگران و احیانا توریستها را به شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد آورد در حالی که فرودگاه مرکز این استان در طول هفته تنها دو پرواز آن هم در ساعتهای مشخص و به تهران دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آیا این یک انسداد در حوزه گردشگری نیست؟ آیا چنین موضوعاتی نمی تواند بر پیکره گردشگری یک استان ضربه وارد کند؟

کرمی تصریح کرد: درد ما تنها مشکل پرواز و فرودگاه نیست بلکه در خصوص راه آهن و خطوط ریلی هم استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز آن بی نصیب است.

وی ادامه داد: باید فکری به حال این مشکلات شود. وقتی که یک استان با این همه ظرفیتهای گردشگری چنین بسترها و زیرساختهایی را نداشته باشد، چگونه میتوان صنعت گردشگری آن را توسعه داد تا جوانان بیکار زیادی از محل این بخش ارتزاق کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 30 نفر راهنمای گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و میتوان در جهت توسعه گردشگری استان از این ظرفیت استفاده کرد.

با 2 پرواز گردشگر و توریست به استان کهگیلویه و بویراحمد جذب می شود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو