هاچ بک چری Ant می‌تواند زیر یک تانک T59 دوام بیاورد! [+عکس]

منبع: تکراتو

5

1402/2/27

20:32


براساس اخبار موثق، ظاهراً خودرو هاچ بک چری Ant می‌تواند بدون هیچ مشکلی وزن بالای یک تانک T59 را تحمل کند.

هاچ بک چری Ant می‌تواند زیر یک تانک T59 دوام بیاورد! [+عکس]

براساس اخبار موثق، ظاهراً خودرو هاچ بک چری Ant می‌تواند بدون هیچ مشکلی وزن بالای یک تانک T59 را تحمل کند.

براساس یک آزمایش جالب، مشخص شده است که خودرو هاچ بک چری Ant با آن اندازه کوچک و وزن کمش می‌تواند وزن تانکی با سنگینی تانک T59 را تحمل کند. این خودرو کوچک از سال 2017 تولید و روانه بازار خودرو شده است. اما این خودرو کوچک چطور می‌تواند وزن تانک T59 را که حدود 30هزار کلیوگرم است را تحمل کند درصورتی‌که جثه‌ای بسیار لطیف دارد؟

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای تویوتا به ایران تایید شد [+فهرست و تصاویر مدل‌های وارداتی]

هاچ بک چری Ant قدرت بدنه خود را به رخ کشید

چری Ant خودروی جدیدی نیست و از سال ۲۰۱۷ در چین تولید می‌شود، اما طی این سال‌ها به‌طور مرتب به‌روزرسانی شده است. چری مورچه بدنه محکمی دارد. فریم آن از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که از نظر استحکام به آلیاژهای مورد استفاده در صنعت هوانوردی شباهت دارد. اکنون قدرت باورنکردنی این خودروی کوچک با تحمل وزن تانک T-59 تأیید شده است.

طی این آزمایش، یک تانک روی چهار دستگاه چری Ant سوار شده. با توجه به اینکه وزن T-59 تقریباً ۳۰ تن است، هر Ant حدود ۷.۵ تن وزن را تحمل کرده است. سقف آن‌ها احتمالاً خم شده باشد، اما خودروهای کوچک چری جان سالم به‌در برده‌اند. حالا چری می‌تواند با روایت داستان قدرت‌نمایی میکروکار خودش با تحمل وزن یک تانک، فخرفروشی کند.

چری اعلام کرده است که ۶۸.۷ درصد بدنه این خودرو از آلیاژ آلومینیوم سری ۶۰۰۰ ساخته شده. این آلیاژ علاوه بر استحکام بالا، سبک‌وزن است و برخلاف فلز معمولی دچار خوردگی نمی‌شود.

هاچ بک چری Ant قدرت بدنه خود را به رخ کشید

چری Ant در انواع مختلفی شامل مورچه بزرگ (Big Ant) و مورچه کوچک (Little Ant) به بازار خودروی چین عرضه می‌شود. هرکدام از این خودروها گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار گرفته‌اند. برای مثال، چری مورچه بزرگ یک کراس‌اوور خانوادگی است، درحالی‌که مورچه کوچک خودرویی مناسب بانوان محسوب می‌شود. نسخه‌ای که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت، چری Ant کوچک است.

ابعاد چری Ant شامل 3200، 1670 و 1550 میلی‌متر می‌شود و فاصله محوری آن نیز 2150 میلی‌متر است. نیروی چری مورچه توسط موتور الکتریکی با 40 اسب‌بخار قدرت و 120 نیوتن‌متر گشتاور تأمین می‌شود. پکیج باتری 30.6 کیلووات‌ساعتی از نوع لیتیوم یون نیز وظیفه تأمین انرژی این هاچ‌بک کوچک را بر عهده دارد. چری Ant‌ قادر است تا با یک بار شارژ، مسافت 301 کیلومتر را طی کند. این خودرو در دو تیپ با قیمت 12750 دلار و 13650 دلار به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص قدرت‌نمایی هاچ بک چری Ant در برابر تانک T59 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو