تاکید بر صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس

منبع: همگردی

4

1402/2/27

21:12


ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، تاکید بر صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس صورت پذیرفت.

به مناسبت هفته میراث فرهنگی، کارگاه آموزشی مؤسسه Heritage Managment ویژه مدیران و کارشناسان منتخب میراث فرهنگی با پیام قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به صورت برخط برگزار شد.

علی دارابی در این پیام ضمن تأکید بر نقش تعیین کننده نیروی انسانی در سازمان ها و اهمیت توانمندسازی آن گفت: ارتقا و بازنگری رویکردهای حاکم بر نظام آموزشی در جهت شبکه سازی و بهره مندی از تجارب جهانی و انتقال متقابل این مفاهیم و همچنین معاصرسازی معانی نهفته در سنت های زیست در این سرزمین از جمله مأموریت همکاران بنده در معاونت میراث فرهنگی است تا بتوان همچون گذشته نیروی انسانی با انگیزه و با بهره وری بالا برای محافظت و صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس داشته باشیم.

وی افزود: ارتقای سواد میراثی جامعه در جهت بالابردن مشارکت مردمی و دغدغمند کردن آحاد جامعه به موضوع میراث فرهنگی از جمله وظایفی است که شایسته است به شیوه نوین از سوی نخبگان فرهنگی و کارشناسان این حوزه به بطن جامعه منتقل و آموزش داده شود.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی یادآور شد: کارگاه آموزشی پیش رو به بهانه شروع هفته میراث فرهنگی و دستیابی به اهداف و رویکردهای فوق الذکر و در راستای توزیع و مدیریت دانش و به عنوان جزئی از تعهدات کشورها برای محافظت از میراث فرهنگی برگزار می شود که شایسته است پیوسته و ممتد در طول سال نیز ادامه یابد.

دارابی ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که بواسطه برگزاری این قبیل کارگاه های آموزشی، شاهد همکاری جامعه جهانی در راستای محافظت مطلوب تر از میراث فرهنگی ملی و جهانی کشورها باشیم.

تاکید بر صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو