۴ تا از بهترین پیانوهای دیجیتال مناسب حرفه ای ها

۴ تا از بهترین پیانوهای دیجیتال مناسب حرفه ای ها


3

1402/2/28

02:35


پیانوهای دیجیتال

پیانو دیجیتال از جمله سازهایی است که برای مبتدیان انتخاب بسیار مناسبی است اما به این معنی نیست که برای حرفه ای ها مناسب نیست.

افراد حرفه ای هم لازم است قبل از خرید پیانو دیجیتال، به برخی نکات و ویژگی‌های مهم توجه داشته باشید. در ادامه این محتوا قصد داریم چند نمونه از ویژگی‌های پیانو دیجیتال حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم. سپس به معرفی برخی از بهترین برندهای پیانو دیجیتال بپردازیم.

پیانوهای دیجیتال حرفه ای چه ویژگی هایی دارند؟

پیانو دیجیتال یاماها

یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای، ویژگی‌های مختلفی دارد و در اغلب موارد، تشخیص آن از پیانو دیجیتال معمولی امکان پذیر نیست. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم چند نمونه از ویژگی‌های پیانو دیجیتال مناسب برای حرفه‌ای ها را به شما معرفی کنیم.

· طول صفحه کلید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای، این است که طول صفحه کلید آن استاندارد است. یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای دارای ۸۸ کلید است. در حالی که برخی دیگر از پیانوهای دیجیتال معمولی، تنها ۷۶ یا ۶۱ کلید دارند. پیانوهایی که دارای ۶۱ کلید هستند، برای نوازندگان مبتدی مناسب می‌باشند. ولی نوازندگان حرفه‌ای باید از پیانوهای دیجیتال با ۸۸ کلید استفاده کنند.

· عملکرد

مسئله دیگری که باید هنگام خرید پیانو دیجیتال مورد توجه قرار گیرد، عملکرد پیانو است. عملکرد پیانو دیجیتال با نام اکشن پیانو نیز شناخته می‌شود. در اکشن پیانو، مکانیسم انتقال ضربه وارد شده به کلاویه منجر به ضربه چکش شده و با بالارفتن جک، ارتعاش سیم‌ها و تولید صدا انجام می‌شود.

یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای، عملکردی بسیار شبیه به پیانو آکوستیک دارد. وزن کلیدها در پیانو دیجیتال پایین است. به همین دلیل، سازندگان پیانو دیجیتال وزن کلیدها را افزایش می‌دهند. به این ترتیب، کلیدها مقاومت بیشتری پیدا خواهند کرد و عملکردی مشابه پیانو آکوستیک خواهند داشت.

اگر به دنبال یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای با کیفیت فوق العاده هستید، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال پیانویی با قابلیت اکشن درجه‌بندی شده باشید. منظور از اکشن درجه بندی شده، این است که کلید‌های انتهایی مقاومت کمتری نسبت به کلیدهای میانی داشته باشند‌.

· چندصدایی

مسئله دیگر هنگام خرید پیانو دیجیتال حرفه‌ای، چندصدایی یا پلی فونی (polyphony) است. با استفاده از پلی فونی، می‌توان چندین صدای مختلف را به صورت همزمان تولید کرد. این کار به نوازنده کمک می‌کند تا موسیقی جذاب‌تر و با کیفیت‌تری بنوازد. برای نوازندگان مبتدی، چندصدایی اهمیت چندانی ندارد. ولی برای پیانیست‌های حرفه‌ای، پلی فونی یک مسئله مهم و حیاتی است. بنابراین باید به دنبال پیانویی باشید که تعداد زیادی پلی فونی داشته باشد. پیانوهای دیجیتال معمولی، حداقل دارای ۶۴ پلی فونی هستند.

· صدا

بسیاری از افراد، هنگام خرید پیانو دیجیتال حرفه‌ای به مسئله صدا اهمیت نمی‌دهند. در حالی که صدا، مهم‌ترین عاملی است که باید هنگام خرید پیانو دیجیتال حرفه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد. یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای، صدایی کاملاً مشابه پیانو آکوستیک دارد.

برخی ویژگی‌های دیگر مثل قابلیت ضبط صدا و الگوریتم‌های مدل سازی، بر کیفیت پیانو دیجیتال حرفه‌ای می‌افزایند. بنابراین بهتر است هنگام خرید پیانو دیجیتال حرفه‌ای، به مسائلی مثل حافظه ذخیره سازی صدا، تعداد بلندگوها، توان آن‌ها و مواردی مانند این توجه داشته باشید.

· سازگاری

یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای، باید قابلیت اتصال به فلش (usb) و بلوتوث داشته باشد. همچنین اتصال به پورت (Midi) اهمیت بسیار زیادی دارد. این قابلیت‌ها، به نوازندگان کمک می‌کند تا صدای تولید شده را به صورت مستقیم در پیانو ذخیره کنند.

پیشنهاد به مطالعه: چه کسی پیانو را اختراع کرد؟ ( عکس مخترع پیانو )

معرفی چند پیانوی دیجیتال مناسب برای افراد حرفه ای

اگر به دنبال پیانو دیجیتال حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم از پیانوهایی که در ادامه برای شما معرفی می‌شود استفاده کنید.

· پیانو دیجیتال یاماها P45B

یکی از بهترین انواع پیانو دیجیتال برای افراد حرفه‌ای، پیانو دیجیتال یاماها (P45B) است. این پیانو دیجیتال ۸۸ کلاویه دارد و دارای قابلیت اکشن وزنی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیانو P45 این است که به شکل کاملاً مدرن طراحی شده و وزن آن کم است. به همین دلیل، می‌توان به راحتی این پیانو را جابجا کرد.

نمونه برداری AWM (حافظه موج پیشرفته) از دیگر ویژگی.های پیانو P45 است. این ویژگی به نوازندگان حرفه‌ای امکان می‌دهد تا انواعی از موسیقی‌های متنوع را در استودیو ضبط کنند. از دیگر ویژگی‌های پیانو P45 می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دارای اکشن پیانوی استاندارد (Yamaha GHS Graded Hammer)
  • لمس سنگین‌ کلیدهای پایینی
  • شباهت زیاد به پیانوی آکوستیک سنتی
  • تغییر تنظیمات پیانو و صفحه کلید

· پیانو دیجیتال آرتزیا A-61

یکی دیگر از پیانوهای مناسب برای افراد حرفه‌ای، پیانو دیجیتال آرتزیا (A-61) است. این پیانو بسیار باریک است و جذابیت ظاهری بالایی دارد. از مهم‌ترین مزایای پیانو دیجیتال آرتزیا (A-61) این است که برای افراد حرفه‌ای کاملا مناسب می‌باشد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیانو شامل موارد زیر هستند:

  • کلیدهای حساس و واکنش گرا که وزن متوسطی دارند و با ظرافت هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند.
  • وزن بسیار کم و صفحه کلید باریک که این محصول را به یک پیانو ایده آل برای جابجایی و حمل کردن تبدیل می‌کند.
  • طراحی بسیار ساده و کاربردی که بر جذابیت ظاهری پیانو افزوده است.
  • تعداد زیادی نمونه‌های صوتی داخلی که فرایند نواختن را برای نوازندگان ساده می‌سازد.
  • عدم نیاز به تنظیم آداپتور برق
  • قابلیت اتصال به لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند از طریق (MIDI).

· پیانو دیجیتال لمسی کیتون Vault KT-88

اگر به دنبال یک پیانو دیجیتال حرفه‌ای و منحصر به فرد هستید، پیانو دیجیتال لمسی کیتون (Vault KT-88) گزینه کامل مناسبی برای شما خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیانو، صدای فوق العاده باورنکردنی آن است.

صدای پیانو دیجیتال لمسی کیتون (Vault KT-88)، شباهت بسیار زیادی به صدای پیانو آکوستیک دارد و یک تجربه نوازندگی لذت بخش را برای نوازندگان حرفه‌ای فراهم می‌سازد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیانو شامل موارد زیر هستند:

  • ابعاد و اندازه کوچک و جمع و جور بدون اشغال کردن فضای اضافی
  • دارای ۸۸ کلید واکنش گرا با وزن مناسب
  • صدای بیس قدرتمند و پر طنین
  • دارای بلندگوهای داخلی و رابطه بصری
  • دارای طیف کاملی از ویژگی ها و صداها
  • عملکردی مشابه پیانو الکتریک و پیانو آکوستیک و ارگ
  • اتصال بیسیم داخلی (در این حالت می‌توان پیانو را به راحتی به تلفن‌همراه یا رایانه متصل کرد)

· پیانو دیجیتال ۸۸ کلیدی رولند

از دیگر پیانوهای دیجیتال مناسب برای افراد حرفه‌ای، پیانو دیجیتال ۸۸ کلیدی رولند است که صدای چند بعدی تولید می‌کند و برای نوازندگان حرفه‌ای کاملا مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های پیانو شامل موارد زیر هستند:

  • تولید صدای چند بعدی و گوش دادن آهنگ با هدفون به صورت همزمان
  • دارای ۱۲۸ پلی فونی
  • هشت نوار لغزنده برای تولید صدای با کیفیت
  • صفحه کلید ساخته شده از چوب که به تولید صدای مشابه پیانو آکوستیک کمک می‌کند.

نحوه تهیه پیانو دیجیتال برای حرفه ای ها

پیانوهای دیجیتالی که در عصر حاضر وارد بازار می‌شوند، بسیار متنوع و گوناگون هستند. بنابراین انتخاب بهترین پیانو دیجیتال کار چندان ساده‌ای نیست.

خرید یک پیانو دیجیتال مناسب، از یک منبع معتبر اهمیت زیادی برای نوازندگان حرفه ای دارد. در این زمینه ما به شما سلولیکس را معرفی می کنیم. همه پیانوهای سلولیکس با ضمانت اصالت کالا، پشتیبانی و خدمات پس از فروش عرضه می شوند و حتی اگر برای خرید پیانو دیجیتال و انتخاب برند آن به راهنمایی نیاز دارید، می توانید از مشاورین سلولیکس کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو