روز دختر سال 1402 چه تاریخی است؟

منبع: نم نمک

6

1402/2/28

10:45


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، روز دختر و روز دختر چه روزی است و روز دختر کی است و تاریخ روز دختر امسال و آیا امروز روز دختر است و روز دختر امروز است یا فردا و روز دختر چندمه و روز دختر چه ماهی است و روز دختر چندم برج است و تاریخ روز دختر و روز جهانی دختر چه روزی است و تاریخ روز دختر و تاریخ شمسی روز دختر و روز دختر در تقویم امسال و تاریخچه روز دختر و روز دختر چه روزی است و تاریخ دقیق روز دختر و روز دختر چند شنبه است و روز دختر چندمه و روز دختر در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز دختر و روز دختر و روز جهانی روز دختر در تقویم قمری و روز دختر در تقویم قمری در نم نمک.

روز دختر سال 1402 چه تاریخی است؟

تاریخ شمسی روز دختر سال 1401

یکشنبه ، 31 اردیبهشت 1402

روز دختر سال 1402 چه تاریخی است؟

روز دختر سال 1402 چه تاریخی است؟

برابر با 1 ذی القعده


روز دختر در کشورمان ایران برابر با سالروز ولادت حضرت معصومه (1 ذی القعده) می باشد.

حضرت فاطمه معصومه (س) از با فضیلت ترین بانوان خاندان اهل بیت (ع) می باشد. ایشان دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر تنی امام رضا (ع) از پرهیزگارترین زنان شیعه بوده اند. مرقد ایشان در شهر قم واقع است و در روایات بر فضیلت زیاد زیارت ایشان تاکید بسیاری شده است. حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال 173 هجری قمری ، در شهر مدینه چشم به جهان گشود. پدر بزرگوار او امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان می باشد و مادر گرامی ایشان نجمه مادر بزرگوار امام رضا (ع) می باشد.

در ایران ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را روز دختران می نامند.

روز دختر چه روزی است

روز دختر چه روزی است؟

مناسبت روز دختر

سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم ایرانی با عنوان روز «دختران» نامگذاری شده است ، نامگذاری ای که ظاهرش ریشه در ازدواج نکردن آن حضرت و تجردش دارد و باطنش نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به ویژه شیعه اهل بیت است.

هر ساله روز اول ماه ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه (کریمه اهل بیت) و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر وسیع و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می شود.

بدون تردید ، توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت های آن ، همچنین دقت به وضعیت دختران در جامعه که برای اصلاح و بهبود آن به عزم و اهتمام ملی نیاز است ، می تواند از روز ملی دختران ، فرصتی مغتنم برای کار جمعی در مورد دختران بسازد که زمینه های حرکت های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم نماید.

دنیای دختران

دنیای دختران ، دنیای عجیبی است پر از تخیل ، خلاقیت ، ایده های ناب. افکاری که می توان با پرورش آن ها همه جامعه را به سمت پیشرفت سوق داد. مادران و زنانی که آینده این کشور را خواهند ساخت امروز دختران جوانی هستند که بایستی به پیشرفت تفکرات آنان بها داده شود. همانگونه که در اسلام نقش زنان و دختران در اجتماع بسیار پر رنگ نشان داده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو