آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Ransom تا Lone Survivor

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Ransom تا Lone Survivor


منبع: گیمفا

3

1402/2/28

11:33


این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم اکشن و مهیج Ransom، یک انیمیشن جذاب، یک سریال تازه و فیلم Lone Survivor بپردازیم.

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Ransom تا Lone Survivor

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم اکشن و مهیج Ransom، یک انیمیشن جذاب، یک سریال تازه و فیلم Lone Survivor بپردازیم.

مل گیبسون از جمله چهره‌های برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود که علاوه بر اینکه در زمینه بازیگری توانسته استعداد خودش را به رخ بکشد، در زمینه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیز از مهارت قابل‌توجهی برخوردار است. یکی از فیلم‌های این بازیگر در دهه ۹۰ میلادی، فیلم خون‌بها (Ransom) است که در این مطلب قرار است بیشتر به آن بپردازیم.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز قرار است به معرفی انیمیشن جذاب و دیدنی راتاتویی (Ratatouille) بپردازیم، انیمیشنی که مطمئنا تماشای آن در این آخر هفته می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. در کنار آن نیز فیلم اکشن و مهیج تنها بازمانده (Lone Survivor) و سریال تازه لوله‌کش‌های کاخ سفید (White House Plumbers) را معرفی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.

فیلم خون‌بها (Ransom)

فیلم Ransom

فیلم Ransom

عوامل سازنده: فیلم «خون‌بها» اثری اکشن و مهیج محصول سال ۱۹۹۶ میلادی به شمار می‌رود که ران هاوارد سکان کارگردانی آن را در دست داشته است و فیلم‌نامه آن را نیز ریچارد پرایس و الکساندر ایگنون نوشته‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «خون‌بها» داستان یک میلیاردر را بازگو می‌کند که پسرش ربوده می‌شود. حالا او برای اینکه بتواند پسرش را بازگرداند و موقعیت آدم‌رباها را مشخص کند،‌ تکنیک جدیدی را به کار می‌گیرد. مل گیبسون در این فیلم نقش این میلیاردر را بازی می‌کند و از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر نیز می‌توان به رنه روسو،‌ دلروی لیندو، لیلی تیلور،‌ لیو شرایبر و ایوان هندلر اشاره کرد.

چرا باید فیلم «خون‌بها» را دید؟ فیلم «خون‌بها» یکی از فیلم‌های پرفروش سال ۱۹۹۶ میلادی به شمار می‌رود و این در حالی بود که مل گیبسون توانست نقش‌آفرینی درخشانی در این فیلم از خودش به جای بگذارد و به خاطر همین نقش‌آفرینی نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب شده بود.

فیلم «خون‌بها» یک اثر اکشن و مهیج آتشین و جذاب است که درون آن، بازیگران توانستند نقش‌آفرینی‌های پر حرارتی را از خودشان به جای بگذارند و این در حالی است که پیچش‎‌های موجود در داستان نیز آن را مهیج‌تر و تکان‌دهنده‌تر کرده است. در این میان نیز ران هاوارد توانسته به خوبی و با شدت خاصی این اثر را کارگردانی کند.

انیمیشن راتاتویی (Ratatouille)

انیمیشن Ratatouille

انیمیشن Ratatouille

عوامل سازنده: انیمیشن «راتاتویی» که از آن به عنوان «موش سرآشپز» نیز یاد می‌کنند، اثری از استودیو پیکسار به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۷ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این اثر، هشتمین فیلم تولید شده توسط پیکسار محسوب می‌شود و برد بیرد سکان نویسندگی و کارگردانی آن را در دست داشته است.

داستان و صداپیشه‌ها: اتفاقات انیمیشن «راتاتویی» در شهر پاریس جریان دارد و داستان یک موش صحرایی جوان به نام رمی با صداپیشگی پتون آزوالت را بازگو می‌کند که رویای تبدیل شدن به یک سرآشپز را در رستوران آگوست گوستو با صداپیشگی برد گارت در سر دارد و برای رسیدن به این آرزوی خودش نیز با یک پادوی کوچک در رستوران به نام آلفردو لینگوینی با صداپیشگی لو رومانو همراه می‌شود.

چرا باید انیمیشن «راتاتویی» را دید؟ انیمیشن «راتاتویی» به هنگام اکران خود در سال ۲۰۰۷ میلادی توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و به فروش بالای ۶۲۴ میلیون دلاری در گیشه‌های جهانی برسد. این در حالی بود که این اثر جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار را نیز از آن خودش کرد.

انیمیشن‌سازی فیلم «راتاتویی» به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام شده و سرعت داستانی آن نیز بسیار مناسب است و همین نیز حس سرگرم‌کنندگی و جذابیت بیشتری را به این اثر اضافه کرده است و باعث شده تا یک اثر بسیار جذاب و دلنشین دیگر از استودیو پیکسار شکل بگیرد.

فیلم تنها بازمانده (Lone Survivor)

فیلم Lone Survivor

فیلم Lone Survivor

عوامل سازنده: فیلم «تنها بازمانده» اثری در ژانر جنگی و بیوگرافی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتابی غیرداستانی به همین نام نوشته مارکوس لوترل و پاتریک رابینسون است. نویسندگی و کارگردانی این اثر سینمایی را پیتر برگ در دست داشته است.

داستان و بازیگران: اتفاقات فیلم «تنها بازمانده» در طی جنگ افغانستان جریان دارد و مأموریت ناموفق نیروی دریایی آمریکا به نام Operation Red Wings را روایت می‌کند که در طی آن، به چهار نفر نیروی ویژه وظیفه پیدا کردن موقعیت رهبر طالبان احمد شاه داده شده است. از جمله بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به مارک والبرگ، بن فاستر، امیل هیرش، تیلور کیچ و اریک بانا اشاره کرد.

چرا باید فیلم «تنها بازمانده» را دید؟ فیلم «تنها بازمانده» توانسته یک روایت واقعی از شجاعت و بقاء نظامی را به نمایش در بیاورد و در کنار وطن‌پرستی متعصبانه آن نیز اکشن‌های خونین و جذابی را به نمایش می‌گذارد و همین باعث می‌شود تا تماشای این اثر برای علاقه‌مندان به این دست آثار بسیار جالب‎‌توجه باشد.

فیلم «تنها بازمانده» همانند فیلم سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) توانسته تصویر بسیار خوب و واقعی از جنگ را به نمایش بگذارد ولی زیاد در مسائل مهم عمیق نمی‌شود. از سوی دیگر، این فیلم مشکلاتی را در فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی خودش دارد و آن طور که باید در این زمینه‌ها برجسته نیست اما توانسته با اکشن عالی و فیلم‌سازی فیزیکی این کم و کاستی‌ها را بپوشاند.

سریال لوله‌کش‌های کاخ سفید (White House Plumbers)

سریال White House Plumbers

سریال White House Plumbers

عوامل سازنده: سریال «لوله‌کش‌های کاخ سفید» مینی‌سریالی طنز، سیاسی و درام به شمار می‌‎رود که الکس گرگوری و پیتر هایک آن را خلق کردند و داستان آن را قلم زده‌اند. آن‌ها فیلم‌نامه این سریال را بر اساس کتابی به نام Integrity محصول سال ۲۰۰۷ نوشته ایگل و متیو کراک نوشته‌اند. سکان کارگردانی این سریال نیز در دستان دیوید مندل است.

داستان و بازیگران: طراحان واترگیت و عوامل ریاست جمهوری ریچارد نیکسون به نام ای هاوارد هانت و جی گوردون لیدی بخشی از لوله‌کش‌های کاخ سفید هستند. آن‌ها قصد داشتند تا هر طور که شده جلوی افشای اطلاعات به مطبوعات را بگیرند و همین نیز باعث شده تا به طور ناخواسته باعث سرنگونی ریاست جمهوری‌ای شوند که قصد محافظت از آن را داشتند. وودی هارلسون، جاستین ثرو، دامنل گلیسون، کیرنان شیپکا و لینا هیدی از جمله بازیگرانی هستند که در این مینی سریال شبکه اچ‌بی‌او نقش‌‎آفرینی می‌کنند.

چرا باید سریال «لوله‌کش‌های کاخ سفید» را دید؟ سریال «لوله‌کش‌های کاخ سفید» به دلیل پایبندی بیش از حد خودش به تاریخ واقعی با مشکل مواجه می‌شود اما جذابیت و نقش‌آفرینی درخشان بازیگران و همچنین مطالبی که واقعا عجیب‌تر از قصه‌ها هستند، باعث شده تا این مشکل زیاد به چشم نیایند و بیننده بتواند از تماشای این سریال لذت ببرد. مطمئنا حضور بازیگران برجسته در جذابیت این سریال تأثیر قابل‎‌توجهی داشته است.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «خون‌بها» با بازی مل گیبسون، انیمیشن «راتاتویی» از پیکسار، فیلم «تنها بازمانده» با بازی مارک والبرگ و همچنین سریال تازه اچ‌بی‌او به نام سریال «لوله‌کش‌های کاخ سفید» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو