بهترین فیلم های هیچکاک (لیست 13 فیلم بی نظیر این بازیگر)

بهترین فیلم های هیچکاک (لیست 13 فیلم بی نظیر این بازیگر)


منبع: روزانه

3

1402/2/28

12:46


در این مطلب بهترین فیلم های هیچکاک بازیگر کلاسیک و معروف سینمای جهان را معرفی کرده ایم. بدون شک او یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما است و چنانچه به سینمای کلاسیک علاقه دارید، تماشای فیلم های آلفرد هیچاک را فراموش نکنید. معرفی بهترین فیلم های هیچکاک استاد تعلیق در سینما، سلطان ترس، مرد شماره […]

در این مطلب بهترین فیلم های هیچکاک بازیگر کلاسیک و معروف سینمای جهان را معرفی کرده ایم. بدون شک او یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما است و چنانچه به سینمای کلاسیک علاقه دارید، تماشای فیلم های آلفرد هیچاک را فراموش نکنید.

بهترین فیلم های هیچکاک

معرفی بهترین فیلم های هیچکاک

استاد تعلیق در سینما، سلطان ترس، مرد شماره یک سینمای وحشت؛ تمام این‌ها در یک اسم خلاصه می‌شوند. آلفرد هیچکاک همیشه استاد! آلفرد هیچکاک بهترین کارگردان تاریخ سینماست. شاید اگر به جای هیچکاک نام کس دیگری در این جمله بود؛ شما می‌گفتید که من اغراق کردم. اما خب نام هیچکاک در این جمله جای داده شده‌است و همه ما سینما دوستان به خوبی می‌دانیم که او که بود و با سینما چه کرد. ما امروز در روزانه به بررسی آثار مرد شماره یک سینما یعنی هیچکاک خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های هیچکاک

 اما قبل از شروع معرفی می‌خواهم کمی درباره سبک هیچکاک برای شما بگویم. امروزه و در این سینما بی درو پیکر هالیوود، سالانه چند صد فیلم ترسناک ساخته می‌شود. فیلم‌هایی کلیشه‌ای با جن و ورح. و اگر بخواهند خیلی فیلم‌شان را ترسناک نشان دهند در پایان در یک ادعا احمقانه می‌نویسند: بر اساس داستان واقعی. و سپس عکس چند بدبخت را می‌آورند و می‌گویند که این‌ها توسط شیطان تسخیر شده بودند.

حال ما کاری نداریم که این ادعا چقدر دروغ و مضحک است. ادعایی که البته این روز‌ها تضمین فروش یک فیلم است. اما ترس واقعی چیست و هیچکاک چگونه ترسِ واقعی را می‌ساخت؟ مهم‌ترین مولفه هیچکاک این بود که در فیلم‌های او معمولا چند نفر وجود دارند که از زندگی خود خسته شده و دچار نهیلیسم( پوچ انگاری) شده‌اند. این کاراکتر‌ها آروزی یک اتفاق تازه را دارند تا از زندگی کسالت‌بار خود بگریزند اما این اتفاق همچون طوفانی بر سر آن‌ها آوار می‌شود…! این آوار شدن اصلی‌ترین فُرم هیچکاک است اما سوال این است که ابزار او برای اینکار چه چیز‌هایی هستند؟

بهترین فیلم های هیچکاک

هیچکاک همیشه سعی می‌کند با کوچک‌ترین و از نظر ما بی‌خطرترین و کم اهمیت ترین چیز‌ها مخاطب را بترساند. خود او در یک مصاحبه گفته است من از تخم مرغ می‌ترسم. این جمله دروغ نیست، این جمله سبک هنری و جهان‌بینی هیچکاک است. فیلم پنجره پشتی را تصور کنید. یک انسان که حوصله‌اش سر رفته است با لنز دوربین خود همسایه خانه بغلی را دید می‌زند. سپس او در این اتفاق شاهد یک قتل می‌شود. این اتاق بسیار ترسناک است. چرا؟ چون هیچکاک با یک اتفاق کم اهمیت در نظر ما قتل می‌سازد.

تصور کنید چند قتل هر روزه در اطراف ما انجام می‌شود بی آنکه ما بدانیم؟ یا فیلم از شمال تا شمال غرب را تصور کنید. کری گرانت به یک رستوران می‌رود تا در آرامش غذای خود را بخورد، درست در همان زمان دو قاتل در رستوران حضور پیدا می‌کنند، آن ها به پذیرش می گویند که اسم کسی را که می‌خواهند به قتل برسانند را پیج کند، درست در همان لحظه‌ای که اسم مقتول پیج میشود، کری گرانت دستش را بلند می‌کند تا غذا سفارش دهد و با همین اشتباه کوچک قاتلان کری گرانت را با مقتول مورد نظرشان اشتباه می‌گیرند و کل کشور را به دنبال او می‌افتاند تا او را بکشند. این تم آلفرد هیچکاک بزرگ است. تم که در آن با یک اشتباه به اعماق جهنم سقوط خواهید کرد. در ادامه متن با معرفی بهترین فیلم‌های هیچکاک همراه سایت روزانه باشید.

پرندگان- Birds

پرندگان- Birds

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: تیپی هدرن، راد تیلور، جسیکا تندی، سوزان پلشت
  • سال ساخت: 1963
  • ژانر:  ترسناک، دلهره آور، مهیج
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.6

خلاصه داستان:  ملانی دانیلز دختری ثروتمند است که با وکیل جوانی به نام میچ برنر بودگا آشنا می‌شود. سپس به بهانه اینکه دو مرغ عشق برای جشن تولد خواهر کوچکش هدیه ببرد رهسپار محل اقامت میچ در یک خلیج می‌شود. در آنجا ملانی مورد حمله یک پرنده قرار می‌گیرد و آسیب جدی می‌بیند. او تصمیم می‌گیرد شب را در خانه یکی از دوستانش سپری کند. اما از روز بعد حمله پرندگان به شهر جدی می‌شود…

کوتاه درباره فیلم: درباره تم هیچکاک چه گفتم؟ او با یک چیز بی‌اهمیت در نظر ما مخاطب را می‌ترساند. و آن چیز بر سر شخصیت داستان آوار می‌شود. در این فیلم سوژه او پرندگان است. پرنده‌ای کاملا بی دلیل به یک پیرزن حمله می‌کند و چشم او را از حدقه بیرون می‌کشد. روز بعد پرندگان بیشتری به این روستا حمله می‌کنند. وقتی قهرمان داستان به درون یک رستوران پناه می‌برد پیرزنی متخصص می‌گوید تقریبا چند صد میلیارد پرنده در جهان وجود دارد اگر آن‌ها به ما حمله کنند چه؟ دقت کنید این سوال را در واقع هیچکاک دارد از مخاطب می‌پرسد. پس حتما این فیلم را در اسرع وقت تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: بیوگرافی برد پیت ؛ در مورد روابط عاشقانه، زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

مرد اشتباهی- The Wrong Man

مرد اشتباهی- The Wrong Man

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: هنری فوندا،ورا مایلز،گریگوری بیلز،اولجو کونفورتی
  • سال ساخت:1956
  • ژانر:جنایی
  • امتیاز در ای ام دی بی:7.4

من این فیلم را مهم‌ترین اثر هیچکاک برای درک آثار او می‌دانم. این فیلم درباره یک مرد کاملا ساده است که یک روز به قصد انجام کار‌های اداری وارد کارگزاری بیمه می‌شود. کارکنان این بیمه او را با یک دزد اشتباه گرفته و به پلیس زنگ می‌زنند و پلیس سریع وارد عمل شده و او را دستگیر می‌کند. سپس در سکانس بعدی تمامی شاهدین تایید می‌کنند که او همان دزدِ همین اطراف است. او به زندان افتاده و خانواده‌اش از هم می‌پاشد. حال تصور کنید که همین اتفاق برای شما بیافتاد، تصور کنید به عنوان یک فرد عادی وارد یک مکان شوید و به عنوان یک دزد و متجاوز از آن‌جا خارج شوید آن‌هم به صورت اشتباهی…

مطلب پیشنهادی: بهترین فیلم های تاریخی جهان (15 فیلم تاریخی و پرطرفدار)

گرفتن یک دزد-  To Catch a Thief

گرفتن یک دزد – To Catch a Thief

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: کری گرانت، گریس کلی، جسی رویس لندیس، جان ویلیامز
  • سال ساخت: 1955
  • ژانر: رازآلود ، عاشقانه ، هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.4

یکی دیگر از فیلم‌های قابل قبول هیچکاک که به اندازه دیگر آثار او معروف نیست؛ فیلم گرفتن یک دزد است. داستان درباره یک دزد حرفه‌ای بازنشسته است که به‌ هنگام تماشای اخبار متوجه می‌شود یک دزد دقیقا به روش او درحال دزدی است. سپس او با تکنیک‌هایی که بلد است سعی در گرفتن این دزد یا دزدان دارد. نظر شما درباره این فیلم جذاب چیست؟

بدنام - Notorious

بدنام – Notorious

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: کری گرانت، اینگرید برگمن، کلود رینس، بیا بنادرت
  • سال ساخت: 1946
  • ژانر:  درام ، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

یکی از متفاوت‌ترین آثار هیچکاک و در عین حال یکی از بهترین کار‌های او فیلم بدنام است. در این فیلم یکی از زیباترین بازیگران زن تاریخ یعنی اینگرید برگمان به ایفای نقش پرداخته‌است. داستان درباره دختر یک جاسوس است که برای نجات پدر خود قبول می‌کند در یک ماموریت خطرناک به گروه مخفی آلمان نازی نفوذ کند. او در این بین با مامور سیا به‌نام دولین همراه می‌شود و رابطه عاشقانه‌ای میان این دو، در حین این انجام این عملیات شکل می‌گیرد. هنوز صحنه پایانی این فیلم یکی از پُر تعلیق‌ترین آثار سینماست.

طناب - Rope

طناب – Rope

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: جیمز استوارت، جان دال، فارلی گرنجر، جوآن چندلر، 
  • سال ساخت: 1929
  • ژانر: جنایی ، درام ، رازآلود ، هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های هیچکاک که می‌شود آن را جزو فیلم‌های تک لوکیشنی نیز به حساب آورد. داستان درباره دو دوست است که تفسیری کاملا اشتباه از ابر مرد نیچه دارند و از همین رو یکی از دوستان خود را به قتل می‌رسانند. اما چیزی که آن‌ها نمی‌دانند این است این دوست دقیقا در همان روز دوستان خود را برای صرف شام به خانه خود دعوت کرده‌ بود.  اکنون میهمانان سر می‌رسند و سراغ مرد به قتل رسیده را می‌گیرند و آن دو قاتل مقتول را در کمد پنهان می‌کنند. همه‌چیز خوب می‌شود تا اینکه یکی از دوستان مقتول که خود کاراگاه خصوصی است به چیز‌هایی پی می‌برد.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های غیر انگلیسی زبان (معرفی 18 فیلم که باید دید!)

مردی که زیاد می‌دانست - The Man Who Knew Too Much

مردی که زیاد می‌دانست – The Man Who Knew Too Much

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: جیمز استوارت، دوریس دی، پیتیر لوری، نووا پیلبیم
  • سال ساخت:  1956
  • ژانر: درام ، هیجان انگیز، معمایی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.4

خلاصه داستان: دكتر بن مكنا  و همسرش جو كه همراه پسر كوچك‏شان براى گذراندن تعطیلات به مراكش رفته‏ اند، شاهد قتل یك مأمور مخفى فرانسوى مى‏شوند كه پیش از مرگش به آن‌ها مى‏گوید: جاسوسان مى‏خواهند یك سیاستمدار خارجى را در آلبرت هال بكشند. جاسوسان براى ساكت نگه داشتن آنان پسرشان را مى ‏ربایند و زن و شوهر در تعقیب‏شان به لندن مى‏روند. این فیلم هیچکاک یک تم تعقیب و گریز درون خود دارد که آن‌را متفاوت‌تر از هر اثر او کرده‌است.

ربه‌کا - Rebecca

ربه‌کا – Rebecca

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: لارنس الیویه، جون فونتین، جودیت اندرسون
  • سال ساخت: 1940
  • ژانر: درام ، عاشقانه ، معمایی ، هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.1

خلاصه داستان: ندیمه‌ای جوان در مونت کارلو با مرد جوان ثروتمندی به نام ماکسیم دو وینتر که همسرش ربه‌کا را به تازگی از دست داده‌است آشنا می‌شود. آن دو عاشق یکدیگر شده و ازدواج می‌کنند. ماکسیم همسرش را به عمارت باشکوه ماندرلی می‌آورد، اما خدمتکاران که هنوز به همسر اول ماکسیم که به طرز مشکوکی جان داده‌است وفادارند، خانم دو وینتر جدید را با بی‌میلی به عنوان بانوی خانه می‌پذیرند. در رأس آنان خانم دانوِر، ندیمه وفادار ربه‌کاست که بانوی زیبارویش را همچنان می‌ستاید و برخوردی سرد و ترسناک با بانوی جدید خانه دارد.

کوتاه درباره فیلم: هیچکاک اگر فیلم عاشقانه هم بخواهد بساز به آن تم جنایی می‌دهد. فیلم ربکا یکی از بهترین فیلم‌های او است که در سال‌های ابتدایی این کارگردان باعث معروفیت گسترده او در میان مخاطبان شد. هیچکاک در این فیلم دو چیز را همزمان دارد. اول تم و سبک مخصوص خود است و دوم فیلم مخاطب پسند آن زنان یعنی عاشقانه. اینکه چطور این کارگردان این دو فُرم را درون خود خود دارد و هر دو را هم‌زمان می‌تواند حفظ کند از شگفتی‌های این کارگردان بزرگ است.

بیگانگان در قطار - Strangers on a Train

بیگانگان در قطار – Strangers on a Train

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: فارلی گرنجر، روت رومن، رابرت واکر
  • سال ساخت: 1951
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.9

شاهکار تکرار‌نشدنی آلفرد هیچکاک بزرگ فیلم بیگانگان در قطار. به‌راستی این فیلم یکی از بهترین و درخشان‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. اگر کسی بخواهد هیچکاک بفهمد باید با این فیلم شروع کند. داستان درباره یک قهرمان تنیس است که به هنگام بازگشت به خانه و در قطار با یک بیگانه آشنا می‌شود.

این دو سر صحبت را با یکدیگر باز می‌کنند و بحث به جایی می‌رسد که قهرمان تنیس اعتراف می‌کند که از همسر خود خوشش نمی‌آید و بیگانه نیز اعتراف می‌کند که از پدرش خوشش نمی‌آید. بیگانه در اتفاقی نامعمول به تنیس‌باز پیشنهاد می‌دهد که او همسر تنیس را بکشد و در عوض تنیس‌باز پدر او را بکشد. چرا که در این صورت پلیس نمی‌تواند هیچ سرنخی را از قاتل پیدا کند. تنیس‌باز نخست فکر می‌کند که او شوخی می‌کند اما…

مطلب مشابه: فیلم های برتر دنیا در وب‌سایت متاکریتیک (20 فیلم محبوب و پرطرفدار)

شمال از شمال غربی - North by Northwest

شمال از شمال غربی – North by Northwest

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: کری گرانت، اوا ماری سنت، جیمز میسون، کن لینچ
  • سال ساخت: 1959
  • ژانر: ماجراجویی , معمایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

شاهکاری دیگر از استاد سینما آلفرد هیچکاک بزرگ؛ داستان اوج هیجان و آدرینالین است. هیچکاک در فیلمبرداری صحنه معروف حمله هواپیما طوفان به‌پا می‌کند. داستان درباره مردی کاملا ساده است که در پی یک اتفاق، به صورت اشتباهی با یک جاسوس کار کشته اشتباه گرفته می‌شود و او اکنون مجبور است از دست قاتلانی که قصد جان او را کرده‌اند فرار کند.

نکته جالب توجه درباره این فیلم نحوه دقیق تنظیم فیلمنامه است. هیچکاک حس تعلیق و هیجان خود را لحظه به لحظه در فیلمنامه درج کرده و اجازه نداده‌است تا بخشی نسبت به بخش دیگر گره‌گشایی کمتری داشته باشد. پیشنهاد من به شما عزیزان این است که اگر علاقه‌مند به آثار هیچکاک هستید این فیلم را نیز حتما در لیست تماشا قرار دهید.

سرگیجه - Vertigo

سرگیجه – Vertigo

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: جیمز استوارت، کیم نواک، باربارا بل گدس، تام هلمور
  • سال ساخت: 1958
  • ژانر: عاشقانه ، معمایی ، هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

 خلاصه داستان: پس از یک تعقیب و گریز بر روی پشت‌بام که منجر به سقوط یک پلیس و مرگ وی می‌شود، کارآگاه جان اسکاتی فرگوسن دچار ترس از ارتفاع و سرگیجه‌های مکرر می‌شود. در پی بروز این مشکل وی به ناچار زودتر از موعد بازنشسته می‌شود. اسکاتی برای درمان راه‌های زیادی را امتحان می‌کند، اما برخی اطرافیان او معتقدند تنها راه‌حل این مشکل یک شوک روحی دوباره است.

روزی گوین الستر که از دوران کالج با اسکاتی آشنا شده، با او ملاقات می‌کند. گوین ادعا می‌کند همسرش مادلین از لحاظ روحی و روانی ثبات ندارد و از اسکاتی درخواست می‌کند او را تعقیب کند تا مبادا خطری مادلین را تهدید کند. اسکاتی با بی‌میلی این کار را قبول می‌کند، ولی خبر ندارد این پرونده قرار است یکی از عجیب‌ترین و دشوارترین پرونده‌های عمرش باشد.

کوتاه درباره فیلم: منتقدین بزرگ سینما این فیلم را بهترین فیلم تاریخ سینما معرفی کرده‌اند. این فیلم به راستی درخشان است. اما این تعریف‌ها فُرم اصلی آن نیست. فُرم اصلی آن سینماست. سینما یعنی رویا! این فیلم رویا را به تصویر می‌کشد. و خود رویاست. فیلم تمام سینما را درون خود دارد.

گویی هیچکاک می‌خواست درباره سینما فیلم بسازد اما با تم اصلی خود. متاسفانه این فیلم درخشان، پس از اکران نه فروش خوبی به دست آورد و نه نظر منتقدان آن زمان را توانست جلب کند. حتی استدیو‌های بزرگ فیلم‌سازی بعد از این فیلم قبول نکردند با هیچکاک کار کنند. البته وقتی آدم این حرف‌ها را می‌شنود دلش برای سینما می‌سوزد.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های روانی (10 فیلم برتر با موضوع بیماری روحی و روانی)

روانی - Psycho

روانی – Psycho

  • کارگردان:  آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: آنتونی پرکینز، جنت لی، جان گوین، ورا مایلز
  • سال ساخت: 1960
  • ژانر: ترسناک , معمایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.5

خلاصه داستان: منشی یک مرکز املاک و مستغلات مبلغ 40 هزار دلار از کارفرمای خود دزدیده و به شهر محل سکونت نامزدش فرار می کند. او برای استراحت شبانه به یک مسافرخانه دور افتاده که توسط یک جوان و مادرش اداره می شود می رود. پسر جوان از خود رفتار‌های مشکوکی را نشان می‌دهد تا اینکه آخر شب…

کوتاه درباره فیلم: ساخت این فیلم جسارت زیادی می‌خواست و هیچکاک این کار را انجام داد. این فیلم، سینما جنایی بعد از خود را به کلی دگرگون کرد چرا که با استفاده از تمام اِلمان‌های تعلیق خود در این فیلم باعث شد مردم به هنگام تماشای این فیلم در سالن‌های سینما از ترس جیغ بزنند و سراسیمه سالن را ترک کنند. داستان تم روان‌شناختی عمیقی دارد. هیچکاک به‌هنگام ساخت این فیلم از استدیو تحت فشار زیادی بود چرا که فیلمِ قبلی او یعنی سرگیجه فروش خوبی نداشت.

هیچکاک بعد از بررسی تعداد زیادی فیلمنامه از میان هزاران صفحه این داستان را برای ساختن انتخاب کرد. فیلم برگرفته از یک داستان واقعی است. پسری نسبتا جوان دست به قتل‌های فجیعی زده و دست آخر توسط پلیس دستگیر می‌شود. هیچکاک برای انتخاب بازیگر نقش قاتل بالا‌ترین دقت را به کار گرفت. پیشنهاد من به شما دوستان این است که فیلم هیچکاک سال 2012 رو ببینید چرا که این فیلم درباره نحوه ساخته شدن فیلم روانی است.

ام را به نشانه مرگ بگیر- Dial M For Murder

ام را به نشانه مرگ بگیر – Dial M For Murder

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: ری میلند، گریس کلی، جان ویلیامز، آنتونی داسون
  • سال ساخت: 1954
  • ژانر:  جنایی، معمایی ، دلهره آور
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.2

خلاصه داستان: یک تنیس باز نسبتا مشهور متوجه علاقه و خیانت همسرش با یک نویسنده می‌شود. این تنیس باز بعد از کلی کلنجار رفتن با خود تصمیم می‌گیرد همسر خود را به قتل برساند. او برای اینکار یک قاتل با سابقه استخدام می‌کند تا او قتل را انجام دهد. مرد تنیس باز به قاتل کلید خانه را می‌دهد و می‌گوید وقتی که او در خانه نیست همسرش را به قتل برساند. اما برخلاف تصور این زن است که قاتل را می‌کشد. اکنون پلیس به دنبال انگیزه قاتل می‌رود.

کوتاه درباره فیلم: یکی دیگز بهترین فیلم‌های هیچکاک که در لیست امروز ما قرار دارد ام را به نشانه مرگ بگیر است. اثری به شدت هیجانی و معمایی که مخاطب را در صندلی خود میخکوب می‌کند. اثر به آرامی شروع می‌شود اما همین که ماجرا قتل پیش کشیده می‌شود روند داستان به کلی تغییر پیدا می‌کند؛ اما نقطه عطف اصلی داستان هنگامی است که به جای زن، خود قاتل به قتل می‌رسد. هیچکاک با این سکانس تمام معادلات را به هم می‌ریزد و از نو داستانی دیگر را روایت می‌کند که هیجان آن بیشتر از قبل است. این فیلم یکی از درخشان‌ترین آثار هیچکاک بزرگ است. نظر شما در این باره چیست؟

پنجره روبه حیات - reare window

پنجره روبه حیات – reare window

  • کارگردان:آلفرد هیچکاک
  • بازیگران:جیمز استوارت،گریس کلی،ریموند بر
  • سال ساخت:1954
  • ژانر:معمایی،جنایی
  • امتیاز در ای ام دی بی:8.5

خلاصه داستان: فیلم درباره یک عکاس حرفه ای است که بعد از مصدومیت با پای شکسته خانه نشین شده است، او که اکنون حوصله اش سر رفته است برای سرگرمی با لنز دوربین خود خانه همسایه هایش را دید می‌زند. رفتار های عجیب همسایه روبرو ذهن او را به خود درگیر می‌کند. گویی همسایه روبرو همسر خود را به قتل رسانده است…

کوتاه درباره فیلم: به نظر بنده این فیلم بهترین اثر آلفرد هیچکاک بزرگ است. تعلیق، دکوپاژ، فیلمنامه، میزانس و تقریبا همه‌چیزِ هیچکاک در این فیلم و با این فیلم معنا پیدا می‌کند. همان‌طور که اول فیلم‌هم گفتم داستان با مردی شروع می‌شود که از  زندگی خود خسته است. او دوربین را برداشته و خانه همسایه‌هایش را دید می‌زند و در این دید‌ زدن به یک قتل مشکوک می‌شود.

سوال مهم این است اگر جیمز استواررت به این قتل مشکوک نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ قاتل به سادگی هرچه تمام قسر در می‌رفت؟ و سوال مهم دیگر و شوکه کننده این است که اکنون چند قتل حور محور ما درحال انجام است و ما از آن بی‌خبریم؟ دقت می‌کنید؟ به این می‌گویند فیلم ترسناک! فیلمی که اگر درک شود فاجعه را بیشتر به ما نزدیک می‌کند تا فیلم‌های ترسناک امروزی. پس سعی کنید در اولین فرصت این شاهکار را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

کلام آخر

ممنون که تا آخر این مقاله همراه روزانه بودید. ما در این مقاله سعی کردیم مروری داشته باشیم بر بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک کارگردان نامدار بریتانیایی. هیچکاک در طول فعالیت هنری خود بیش از پنجاه عدد فیلم را ساخته و کارگردانی کرد. بسیاری از صاحب نظران، هیچکاک را جزو بزرگترین فیلمساز‌های تاریخ سینما می‌دانند اما نکته جالب توجه درباره زندگی او این است که هیچکاک هرگز موفق به کسب جایزه اسکار نشد! امروزه همچنان مخاطبان زیادی درباره برنده نشدن او در اسکار ابراز تعجب می‌کنند. فرانسوا تروفو کارگردان و منتقد بزرگ فرانسوی درباره او گفته: اگر سینما یک دین باشد آلفرد هیچکاک کشیش اعظم آن است.

سوالات متداول

پُر فروش ترین فیلم هیچکاک کدم است؟

فیلم روانی

بهترین فیلم هیچاک چه نام دارد؟

پنجره پشتی، روانی، سرگیجه

آخرین فیلم هیچکاک چیست؟

توطئه خانوادگی

آلفرد هیچکاک در چه سالی درگذشت؟

29آوریل 1980 در سن هشتاد سالگی

نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو