طرز تهیه چیپس و پنیر خوشمزه رستورانی مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

5

1402/2/28

13:38


طرز تهیه چیپس و پنیر چیپس و پنیر یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید …

طرز تهیه چیپس و پنیر

طرز تهیه چیپس و پنیر روی اجاق گاز طرز تهیه چیپس و پنیر در مایکروویو چیپس و پنیر ساده طرز تهیه چیپس و پنیر در فر طرز تهیه چیپس و پنیر رستورانی طرز تهیه چیپس و پنیر با مرغ طرز تهیه چیپس و پنیر با سولاردام طرز تهیه چیپس و پنیر در قابلمه

چیپس و پنیر یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را تهیه و آماده کنید، چیپس و پنیر یک فست فود با طعم عالی و پنیری است که طرفداران زیادی دارد و از آن می‌توانید به عنوان یک میان وعده لذیذ استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیپس و پنیر در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد
پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم
سس مخصوص به مقدار لازم
فلفل پاپریکا ۲ قاشق غذا خوری
نمک ۱ قاشق غذا خوری
پودر پیاز ۱ قاشق غذا خوری
پودر سیر ۱ قاشق غذا خوری
پودر آویشن نصف قاشق غذا خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس و پنیر

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید پوست آن را بگیرید و یا با پوست استفاده کنید و بعد به شکل حلقه‌ای و نازک برش بزنید و ۴ بار آبکش کنید و بعد روی پارچه نخی بچینید تا آب آن‌ها گرفته شود.

مرحله دوم

سپس سیب زمینی‌ها را در یک ظرف بریزید و بعد ادویه مخصوص سیب زمینی که نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز، پودر سیر، پودر آویشن و فلفل پاپریکا است را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا ادویه ‌ها کاملا به خورد سیب زمینی‌ها بروند و عطر آن‌ها پخش شود.

مرحله سوم

بعد مقداری روغن زیتون روی آن‌ها بریزید و خوب هم بزنید تا روغن جذب سیب زمینی‌ها شود و بعد آن‌ها را در کف قالب یا سینی فر بچینید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله چهارم

سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی‌ها کاملا پخته و برشته شوند، به جای فر می‌توانید در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سیب زمینی‌ها را در آن بریزید و کاملا سرخ کنید.

مرحله پنجم

بعد از آماده شدن سیب زمینی‌ها سینی را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا در دمای محیط کمی خنک شود و بعد سیب زمینی‌ها را از سینی جدا کنید و در یک ظرف مناسب بچینید، به طوری که همه قسمت‌ها با سیب زمینی‌ها کامل پوشیده شود.

مرحله ششم

سپس روی سیب زمینی‌ها مقداری ادویه مخصوص بپاشید، ادویه مخصوص را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید با ادویه‌های دلخواه آماده کنید و بعد روی ادویه‌‌ها مقداری سس مخصوص بریزید و با کمک قاشق در همه قسمت‌ها پخش کنید.

مرحله هفتم

سپس روی سس پنیر پیتزا بریزید، مقدار پنیر پیتزا با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان است و هرچه بیشتر بریزید، چیپس و پنیر بیشتر کش می‌آید بعد دوباره روی پنیر پیتزا، سس مخصوص بریزید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله هشتم

حرارت بالای فر یا گریل را روشن کنید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا پنیر پیتزا کاملا ذوب شود و سطح آن طلایی رنگ شود و بعد از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود، سپس روی آن مقداری پودر آویشن بپاشید. در آخر چیپس و پنیر را با مقداری سس مخصوص یا سس گوجه فرنگی تزئین کنید و این میان وعده و پیش غذای خوش طعم را همراه با انواع دورچین سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو