مشکلات گوشی شیائومی نوت 10 پرو

مشکلات گوشی شیائومی نوت 10 پرو


منبع: پلازا

3

1402/2/28

14:44


مشکلات گوشی شیائومی نوت 10 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو با معایب انگشت‌شمار خود، یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که تابه‌حال وارد بازار شده است. با این حال این موبایل بدون عیب و ایراد نیست. مشکلات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو از جمله چیزهایی هستند که پس از خرید این گوشی می‌توانند تاثیر منفی بر تجربه کار شما با آن داشته باشند.

از نمایشگر فوق‌العاده آن گرفته تا پردازنده قدرتمند و شارژدهی طولانی همه از جمله فاکتورهایی هستند که سبب شدند حتی پس از گذشت بیش از 2 سال از زمان عرضه و معرفی ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 12 پرو، همچنان کمتر گوشی توان رقابت با ردمی نوت 10 پرو را داشته باشد. با این همه برخی کاربران پس از استفاده از این گوشی با باگ‌ها و مشکلاتی هم مواجه شده‌اند؛ به همین دلیل در این مطلب پلازا تصمیم گرفتیم به رایج‌ترین مسائل و مشکلات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو و روش‌های برطرف کردن آن‌ها بپردازیم.

فهرست مطالب

مشکلات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو

در ادامه به اکثر معایب گوشی Xiaomi Redmi Note 10 Pro و مواردی که کاربران بیشتر از همه با آن‌ها مواجه شدند می‌پردازیم.

1. نشان داده نشدن تماس‌های ورودی

برخی اوقات ممکن است یک تماس دریافت کنید اما گوشی صفحه مربوط به تماس ورودی را به شما نشان ندهد تا بتوانید به تلفن جواب دهید. این مشکل یک باگ رابط کاربری MIUI است و از سخت‌افزار گوشی نیست.

راه‌حل:

  • گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  • گوشی را یک بار ریستارت کنید.
  • حالت پرواز را روشن و خاموش کنید.
  • مطمئن شوید حالت مزاحم نشوید روشن نیست.

2. حذف ناگهانی آیکون های اصلی گوشی؛ معایب گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

این مورد یکی از مشکلات گوشی های شیائومی است و فقط مختص نوت 10 پرو نیست. این مشکل یک باگ نرم‌افزاری مربوط به نسخه 12 رابط کاربری MIUI است. شیائومی اعلام کرده از این مشکل آگاه هست و آن را برطرف می‌کند. به همین دلیل برای برطرف کردن این مشکل اول از همه باید نسخه سیستم عامل گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر. اگر مشکل همچنان وجود داشت راه‌حل زیر را دنبال کنید.

برای حل این مشکل باید تنظیمات App Drawer را تغییر دهید. ابتدا به Settings و بعد Home screen بروید.

معایب گوشی ردمی Note 10 pro - حذف ناگهانی آیکون های اصلی گوشی

در این صفحه Home screen را لمس کنید. در صغحه بعد دو گزینه پیش روی شما است Classic و With App drawer. گزینه Classic را انتخاب کنید.

مشکلات گوشی نوت 10 پرو شیائومی - معایب شیائومی نوت ۱۰ پرو

حالا یکبار گوشی را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر.

3. مشکلات تاچ گوشی؛ معایب گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

مشکلات تاچ در هر گوشی از جمله شیائومی نوت 10 پرو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. مشکلات تاچ از جمله مشکلاتی بود که سال گذشته و در روزهای اولیه عرضه این گوشی، برخی کاربران بخصوص در کشور هند از آن شکایت داشتند و شیائومی هم در پاسخ اعلام کرد تعداد بسیار کمی از کاربران نوت 10 پرو با مشکل تاچ مواجه شدند و آن‌ها در صدد برطرف کردن این مورد هستند. به گفته شیائومی این مورد یک مشکل نرم‌افزاری است که با انتشار بروزرسانی‌ حل شده است.

پس اگر شما هم با این مسئله مواجه هستید اول کار آپدیت گوشی است. اگر مشکل همچنان پابرجا بود گوشی را ریستارت کنید. همچنین می‌توانید گوشی را در حالت Safe Mode بالا بیاورید و ببینید مشکل حل شده یا خیر. در این صورت مشکل از یکی از نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی است.

اما اگر همچنان مشکل داشتید، به احتمال زیاد گوشی آسیب دیده و بهتر است آن را نزد یک تعمیرکار ببرید.

4. مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی Note 10 Pro

این مورد هم یکی دیگر از مشکلات گوشی نوت 10 پرو شیائومی بود که با آپدیت MIUI 12 برای کاربران پیش آمد. برای حل مشکل قطعی صدا شیائومی Note 10 Pro هم ابتدا گوشی را بروزرسانی کنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر. در غیر این صورت دیتا و کش برنامه Phone را پاک کنید. به Settings و سپس Manage Apps بروید و Phone را انتخاب کنید.

حالا در بخش Phone Services گزینه Clear data و Clear cache را انتخاب کنید تا کش برنامه حذف شود. در صورتی که بازهم مشکل داشتید ممکن است ایراد سخت‌افزاری باشد و به همین دلیل بهتر است آن را نزد یک تعمیرکار ببرید.

5. پایین آمدن سرعت گوشی

یکی از نقاط ضعف گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو حافظه داخلی آن است که حداکثر 128 گیگابایت است. با توجه به اینکه این روزها اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها بصورت میانگین 60 تا 100 مگابایت حجم دارند، اگر به برنامه‌هایی که نصب می‌کنید توجه نداشته باشید و به خوبی حافظه را مدیریت نکنید ممکن است خیلی زود پر شود. بخصوص اگر از کارت حافظه استفاده نکنید.

در این حالت یکی از مشکلاتی که برایتان پیش می‌آید، کند شدن گوشی است. همچنین لانچرهایی که به خوبی بهینه‌سازی نشدند هم ممکن است این مشکل را برایتان بوجود بیاورند. برای حل این مشکل برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید و همچنین اگر فایل‌هایی با حجم بسیار بالا مثل ویدیو دارید، آن‌ها را به یک هارد اکسترنال انتقال دهید.

از دیگر کارهایی که برای حل این مشکل می‌توانید انجام دهید بروزرسانی برنامه‌ها از طریق گوگل‌پلی و همچنین آپدیت سیستم‌عامل گوشی است چرا که ممکن است این مشکل یک باگ نرم‌افزاری باشد.

6. معایب گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو؛ مصرف بالای باتری

مشکل باتری نوت ۱۰ پرو یکی دیگر از معایب رابط کاربری MIUI است؛ با این حال این مشکل ممکن است علت‌های دیگری هم داشته باشد. برای مثال بیشتر برنامه‌های مدیریت حافظه بصورت پیش‌فرض در پس‌زمینه فعال هستند و هرلحظه حافظه و میزان رم استفاده شده و همچنین دمای پردازنده را زیرنظر دارند. نتیجه این است که مصرف باتری شما بالاتر می‌رود.

معایب گوشی ردمی Note 10 pro - مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی note 10 pro

علاوه بر این اگر برنامه‌ها را از گوگل‌پلی دانلود نکنید ممکن است گوشی شما آلوده به بدافزار شود و مصرف باتری به اندازه قابل توجهی بالا رود. در کنار این موارد، اپلیکیشن‌هایی که ادعای افزایش طول عمر باتری شما را دارند هم اکثرا تقلبی هستند و نه‌تنها فایده‌ای ندارند بلکه برعکس مصرف باتری را بالاتر هم می‌برند.

7. علت داغ شدن گوشی شیائومی نوت 10پرو

نوت 10 پرو شیائومی با وجود اینکه در بازه قیمتی خودش گوشی بسیار عالی است اما پردازنده آن به اندازه بهترین پردازنده‌های بازار قدرتمند نیست. به همین دلیل اگر بخواهید برنامه‌های سنگین و با حجم بالا را روی آن اجرا کنید یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، داغ شدن گوشی است. علاوه بر این، مشکل داغ شدن گوشی می‌تواند از باتری هم باشد.

برای پیشگیری از چنین مشکلی، از قاب‌های ضخیم استفاده نکنید و هنگام شارژ هم گوشی را از قاب دربیاورید. علاوه بر این هنگام اجرای بازی‌ها گوشی را شارژ نکنید. این مشکل همچنین می‌تواند بخاطر استفاده از شارژرهای غیراصل هم باشد.

8. مشکل آپدیت شیائومی نوت ۱۰ پرو

در بهار سال 2022 یکی از مشکلاتی که در نظرات در مورد گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو در شبکه‌های اجتماعی مثل ردیت می‌توانستید پیدا کنید، مشکل آپدیت نشدن گوشی بود. این مشکل البته بیشتر به ارتباط اینترنت مربوط است تا خود گوشی. برای حل آن می‌توانید راهکارهایی مثل دانلود آپدیت از طریق وای‌فای، پاک کردن فایل ناقص دانلود شده از حافظه گوشی و تلاش مجدد و استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی را امتحان کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم به رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو و همچنین روش‌های حل کردن آن‌ها بپردازیم. بیشتر معایب گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو باگ‌های نرم‌افزاری هستند که با آپدیت کردن گوشی می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. اگر شما هم این گوشی را در دست دارید از مشکلات خود با ما بگویید و راه حل های خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو