بهترین فیلم های درام تاریخ سینمای جهان + [2023]

بهترین فیلم های درام تاریخ سینمای جهان + [2023]


منبع: فیگار

4

1402/2/28

14:45


فیلم‌های درام می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند و غالب فیلمبازان از طرفداران بهترین فیلم های درام هستند. با فهرستی از برترین‌ها همراه ما باشید.

بهترین فیلم های درام تاریخ سینمای جهان + [2023]

فیلم‌های درام می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند و غالب فیلمبازان از طرفداران بهترین فیلم های درام هستند. با فهرستی از برترین‌ها همراه ما باشید.

بهترین فیلمهای درام دهه اخیر یا به عبارت دیگر در سال‌های اخیر شاهکارهای زیادی را در صنعت سینما مشاهده کرده‌ایم. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در هر صنعتی، فیلم‌هایی که امروزه می‌بینیم نیز تغییرات بسیار زیادی نسیت به فیلم‌های قدیمی‌تر دارند.

استاندارد های کیفیت تصویر دوربین‌ها بسیار بیش از پیش شده است و به لطف جلوه‌های ویژه، صحبنه‌های عجیبی امکان واقعی بودن پیدا کرده‌اند. امروزه ما می‌توانیم شاهد صحنه مبارزه یک انسان و یک موجود عجیب عرفانی در فضا باشیم، به طوری که کاملاً طبیعی و واقعی به نظر آید.

در نوشتار جدید فیگار برای آن دسته از فیلمبازانی که به ژانر درام علاقه دارند، لیستی از جدیدترین و بهترین فیلم های درام 2023 و محبوب‌ترین‌های دهه اخیر تهیه کرده‌ایم؛ همراه ما باشید.

بهترین فیلم های درام

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های درام

بهترین فیلم های درام

فیلم‌های درام، فیلم‌هایی هستند که به دور از جلوه‌های ویژه عجیب و غریب، صحنه‌هایی را به مخاطب نمایش می‌دهند که با ایفای نقش شاهکاز بازیگران به وجود آمده است نه یک کامپیوتر. البته که فیلم‌های درام دیگری نیز وجود دارند که درکنار جلوه‌های ویژه، به مسائل انسانی‌تر و اجتماعی‌تری نیز می‌پردازند و از بازیگران به درستی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دانلود و معرفی بهترین فیلم هایی که قبل از مرگ باید ببینید

دانلود 100 فیلم برتر سال 2022 که قبل از مرگ باید ببینید +[امتیاز IMDB و دسته‌بندی ژانر]

پر بیننده ترین فیلم ها و سریال های 2022 + 2021 از نگاه IMDB

Oppenheimer

جدیدترین فیلم های درام

جدیدترین فیلم های درام سال 2023

اوپنهایمر، یک فیلم رو به اکران بریتانیایی آمریکایی در ژانر حماسی زندگینامه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورده است.

داستان فیلم درباره زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌است. کیلین مورفی نقش اوپنهایمر را در فیلم بازی خواهد کرد. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون نیز به‌ترتیب در نقش کاترین اوپنهایمر، لوئیس اشتراوس و لسلی گرووز حضور دارند.

همچون آثار قبلی نولان، اوپنهایمر نیز با فرمت ۷۰ میلی‌متری و به صورت آی‌مکس ساخته خواهد شد. نولان بعد از نزدیک به دو دهه همکاری و ساخت ۹ فیلم برای برادران وارنر به علت اختلاف در زمینه اکران سینمایی با این شرکت قطع همکاری کرد. بعد از انجام مذاکرات، یونیورسال پیکچرز حق ساخت و پخش جهانی فیلم را خرید. اوپنهایمر در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ به روی پرده سینما خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نتفلیکس تاریخ سینمای جهان + [2023]

بهترین فیلم های دیزنی تاریخ سینمای جهان + [2023]

Tetris

بهترین فیلم های درام 2023

بهترین فیلم های درام 2023

تتریس (به انگلیسی: Tetris) یک فیلم دلهره‌آور زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی جان اس. برد است که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ از طریق اپل تی‌وی پلاس منتشر شد.

داستانی واقعی درباره نبرد حقوقی پرمخاطره برای تضمین حقوق مالکیت معنوی بازی تتریس!

در سال 1988، هنک راجرز از Bullet-Proof Software جدیدترین بازی ویدیویی خود را در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس به بازار عرضه کرد. او در آنجا شیفته بازی تتریس می‌شود که توسط برنامه‌نویس شوروی الکسی پاجیتنوف، که برای ELORG دولتی در اتحاد جماهیر شوروی کار می‌کند، ساخته شده است.

راجرز به یکی از مدیران بانک توضیح می‌دهد که رابرت استین از نرم‌افزار آندرومدا، حقوق جهانی مجوز تتریس را از ELORG دریافت کرده است، و قراردادی را با سرمایه‌دار رسانه‌ای رابرت ماکسول و پسرش، مدیرعامل Mirrorsoft، کوین ماکسول، امضا کرده است که به آنها اجازه می‌دهد در ازای مبادله، تتریس را توزیع کنند. برای حق امتیاز بازی در همین حال، نماینده Mirrorsoft در CES حقوق تتریس را در ژاپن برای رایانه های شخصی، کنسول و بازی‌های آرکید به راجرز فروخته بود.

بیشتر بخوانید:

معرفی و دانلود برترین فیلم های سینمایی تاریخ + [2023 و تمام دوران]

Beau Is Afraid

بهترین فیلم های درام 2023

بهترین فیلم های درام 2023

بیو می‌ترسد یک فیلم کمدی ترسناک سوررئالیستی آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آری آستر است. در این فیلم واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم توسط ای۲۴ در سومین همکاری این شرکت با استر، پس از موروثی (۲۰۱۸) و میدسامر (۲۰۱۹) تولید شده‌است.

این فیلم به‌عنوان یک فیلم ترسناک سوررئالیستی در طول چند دهه، در زمان جایگزین کنونی توصیف شده‌است که در آن واکین فینیکس در نقش بیو بازی می‌کند؛ مردی به شدت مضطرب اما خوش‌نظر که رابطه بدی با مادر خود دارد و هرگز پدرش را نشناخته‌است. مادرش می‌میرد، او به خانه سفر می‌کند و در راه خود تهدیداتی ماوراءطبیعی را تجربه می‌کند.

نقد و بررسی فیلم Beau Is Afraid ؛ ادیسه حماسی و سورئال بیماری پارانویا

Inside

بهترین فیلم های درام 2023

بهترین فیلم های درام 2023

درون یک فیلم ترسناک روانشناختی رو به اکران به کارگردانی واسیلیس کاتسوپیس (در نخستین کارگردانی فیلم بلند خود) است. در این فیلم ویلم دفو در نقش اصلی ظاهر می‌شود. درون قرار است برای نخستین بار در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در فوریه ۲۰۲۳ نمایش داده شود و سپس در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ در ایالات متحده از طریق فوکس فیچرز منتشر خواهد شد.

«درون» داستان نِمو را روایت می‌کند، یک دزد آثار هنری که پس از اینکه دزدی او طبق برنامه پیش نمی‌رود، در یک پنت هاوس در نیویورک به دام افتاده‌است. او که با چیزی جز آثار هنری گرانبها در درون قفل شده‌است، باید از تمام حیله‌گری و نوآوری خود برای زنده‌ماندن استفاده کند.

نقد فیلم درون 2023

Killers of the Flower Moon

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های درام 2023
  • تاریخ اکران: مه 2023 (اردیبهشت/خرداد 1402)
  • نام فارسی: قاتلان ماه کامل
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • ستاره ها: لئوناردو دی کاپریو، جسی پلمونس، رابرت دنیرو
  • ژانر: درام، جنایی، تاریخی

قاتلان ماه گل درام جنایی وسترن به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که به‌زودی اکران‌ می‌شود. فیلم‌نامهٔ آن را اریک راث بر اساس کتابی به همین نام اثر دیوید گرن نوشته است که به داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای ایالت اکلاهما در دههٔ ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیلهٔ سرخ‌پوستِ اوسیج‌‌ها می‌پردازد.

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمونس و لیلی گلداستون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. قاتلان ماه گل ششمین همکاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو و دهمین همکاری اسکورسیزی و دنیرو است.

فیلم قاتلان ماه گل یکی از جدیدترین آثار مارتین اسکورسیزی است که در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار می‌گیرد. این فیلم با الهام از کتابی با همین نام و به قلم دیوید گرن (David Grann) ساخته شده. داستان این فیلم در دهه 1920 میلادی روایت می‌شود و درباره قبیله‌ای در شمال شرقی اوکلاهمای آمریکا است که به طرز مرموزی به قتل می‌رسند.

این مسئله باعث جلب توجه FBI می‌شود و یک مأمور جوان به دنبال حل معمای این قتل‌ها می‌گردد. فیلم قاتلان ماه گل یکی از فیلم هایی که در سال 2023 اکران می‌شوند و بسیاری از دوستداران سینما بی‌صبرانه منتظر آن هستند. گمان زده می‌شود که این فیلم ابتدا در ماه مه در جشنواره فیلم کن به نمایش دربیاید و سپس برای اکران عمومی آماده شود. شاید این بهترین فیلم جدید امسال که دیدنش از نان شب هم واجب‌تر است همین فیلم باشد.

 

Creed III

بهترین فیلم های جدید در سال 2023

بهترین فیلم های درام 2023
  • کارگردان: Michael B. Jordan

کرید ۳ (به انگلیسی: Creed III) یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی آماده اکران به کارگردانی و بازی مایکل بی. جردن (در اولین کارگردانی خود)، بر اساس فیلمنامه‌ای از کینان کوگلر و زک بایلین، و بر اساس طرح کلی داستانی از رایان کوگلر است.

این دنباله‌ای بر فیلم کرید ۲ (۲۰۱۸) محسوب می‌شود. و اولین فیلم این مجموعه بدون بازی سیلوستر استالونه در نقش راکی ​​خواهد بود. در حال حاضر این فیلم قرار است در ۳ مارس ۲۰۲۳ توسط کمپانی یونایتد آرتیستس در ایالات متحده و کمپانی برادران وارنر پیکچرز در سراسر جهان اکران شود.

آدونیس کرید که هنوز در دنیای بوکس جایگاه برجسته‌ای دارد، در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش هم پیشرفت می‌کند. اما وقتی دامیان، دوست دوران کودکی‌ او و اعجوبه بوکس سابق، پس از گذراندن دوران زندان به رینگ برمی‌گردد، ماجرایی جدید از راه می‌رسد. رویارویی این دو دوست سابق، چیزی بیش از یک مبارزه در رینگ بکس است.

فیلم سینمایی «کرید ۳» یک درام ورزشی و دنباله فیلم «کرید ۲» است که سال ۲۰۱۸ اکران شد. «کرید ۳» نهمین فیلم در مجموعه سینمایی راکی است و در عین حال اولین فیلم مجموعه بدون حضور سیلوستر استالونه به حساب می‌آید. گرچه استالونه در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.

رایان کوگلر کارگردان فیلم سینمایی «کرید ۱»، از جمله نویسندگان قسمت سوم کرید است و مایکل بی. جردن بازیگر نقش اصلی فیلم خود کارگردانی این اثر را هم برعهده دارد.

تریلر فیلم کرید 3 را ببینید:

Babylon

بهترین فیلم جدید

بهترین فیلم های درام 2023
  • کارگردان: Damien Chazelle
  • بازیگران: Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva
  • تاریخ اکران: ۱۶ دی ۱۴۰۱

بابیلون یک فیلم آمریکایی رو به اکران در ژانر درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل با بازی برد پیت و مارگو رابی در نقش جان گیلبرت و کلارا بو است. توبی مگوایر به عنوان تهیه‌کننده اجرایی فعالیت می‌کند و در نقش مکمل به عنوان چارلی چاپلین ظاهر می‌شود. این فیلم قرار است توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ اکران شود.

فیلم سینمایی «بابیلون» یک کمدی-درام تاریخی است که طی دهه ۱۹۲۰ جریان دارد؛ دوره عبور از سینمای صامت و رسیدن به سینمای ناطق. داستان فیلم به ظهور و سقوط چند چهره‌ جاه‌طلب و رویاپرداز در چنین دوره‌ای از تاریخ هالیوود می‌پردازد.

دیمین شزل کارگردان این فیلم سینمایی را برای ساخت آثار شاخص و مشهوری چون «ویپلش» (Whiplash) و «لا لا لند» (La La Land) می‌شناسیم؛ دو فیلمی که برای این هنرمند تحسین گسترده و جوایز مهم سینمایی را در پی داشتند.

تریلر فیلم بابیلون را ببینید:

The Northman

بهترین فیلم های درام 2022

فیلم های درام خارجی
  • نام فارسی: مرد شمالی
  • کارگردان: رابرت اگرز
  • ستاره ها: آنا تیلور جوی، الکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

پس از ساخت و پخش سریال وایکینگ ها، عصری جدیدی در زمینه سرگرمی شروع شد. درحال حاضر وایکینگ‌ها یکی از پر طرفدارترین موضوعات در زمینه سرگرمی هستند. موفقیت سریال‌هایی نظیر وایکینگ ها، آخرین پادشاهی، و یا ساخت بازی‌هایی همچون Valheim یا Assassin’s Creed Valhalla، گواهی از این عصر جدید وایکینگ‌ها می‌دهد.

بدین صورت، یکی از بهترین فیلم های جدید درام نیز در رباطه با وایکینگ‌ها ساخته شده است. اکنون کارگردان سرشناس، رابرت اگرز، درحال ساخت فیلمی تحسین برانگیز به نام مرد شمالی است. در این فیلم قرار است شاهد داستان پسری باشیم که برای انتقام قتل پدر خود تا چه اندازه حاضر است خشونت به خرج دهد.

Death on the Nile

بهترین فیلم های درام 2022

جدیدترین فیلم های درام
  • نام فارسی: مرگ نیل
  • کارگردان: کنت برانا
  • ستاره ها: کنت برانا، گل گدوت، تام بیتمن
  • ژانر: کمدی، درام، رازآلود

آیا هنوز کسی از طرفداران ژانر جنایی وجود دارد که با هرکول پوآرو معروف آشنایی نداشته باشد؟ این بار این کارآگاه محبوب بلژیکی در یکی از فیلم های سینمایی درام سال 2022 تصمیم گرفته است تا تعطیلات خود را در یک کشتی بخار و در رود نیل بگذراند.

اما هنگامی که ماه عسل یک زوج خوشحال خیلی زود به پایان غم‌انگیزش می‌رسد، تعطیلات پر زرق و برق هرکول پوآرو نیز باید به اتمام برسد و تبدیل به یک معمای وحشتناک برای پیدا کردن یک قاتل شود.

این داستان پرشور و حماسی، زمینه صحنه‌هایش را با نمایی از صحرای زیبای مصر و یا اهرام ثلاثه می‌پوشاند. اکنون نوبت هرکول پوآرو است تا در یکی از فیلم های برتر درام 2022 به معمای خود بپردازد و بینندگان او را همراهی کنند. معمای این فیلم به شکلی بی‌نظیر است که تا آخرین سکانس نمی‌توانید حدس بزنید که حقیقت واقعی چیست؟

نقد فیلم مرگ بر روی نیل (Death on the Nile) ؛ بازگشت هرکول پوآرو، نقد ساختاری

The Batman

بهترین فیلم های درام 2022

جدیدترین فیلم های درام
  • نام فارسی: بتمن
  • کارگردان: مت ریوز
  • ستاره ها: بری کیوگان، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام

تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، قرار بود فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز در سال 2021 در سینما ها اکران شود اماً همانند دیگر فیلم‌ها، دچار تاخیر شد و تاریخ اکران آن به سال 2022 موکول شد.

می‌توان به جرعت گفت که بتمن پرطرفدار ترین شخصیت دی‌سی است و در این فیلم، بیشتر به جنبه‌های کاراگاهی او پرداخته خواهد شد تا اکشن و مبارزه. همچنین کتوومن یا زن گربه‌ای نیز در این فیلم حضور خواهد داشت و در روز های ابتدایی کار شوالیه تاریکی، به همراه او خواهد بود. همانطور که ذکر شد، این نسخه از بتمن، جنبه‌های کارآگاهی او را بیشتر نمایش خواهد داد و میزان درام این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتر است.

10 مقاله‌ی مهم درباره بتمن

Morbius

بهترین فیلم های درام 2022

بهترین فیلم های جدید درام
  • نام فارسی: موربیوس
  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • ستاره ها: جرد لتو، مایکل کیتون، مت اسمیت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

فیلم موربیوس دومین ابرشرور مارول است که دارای فیلم اختصاصی خودش خواهد شد که توسط سونی ساخته می‌شود. فیلم موربیوس به کارگردانی دانیل اسپینوزا ساخته خواهد شد و جرد لتو را در نقش داشمندی قرار می‌دهد که یک بیماری لاعلاج دارد و به طور ناخواسته، خودش را  به هیولایی شبیه به یک خون‌آشام تبدیل می‌کند که تشنه به خون انسان‌ها است.

مایکل کیتون نیز یکی دیگر از بازیگرانی است که در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت؛ مایکل کیتون بازیگر نقش کرکس در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه بود و با توجه به حضورش در این فیلم، ارتباط بین دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های مربوط به مرد عنکبوتی در سونی تایید خواهد شد؛ هرچند که خود مایکل کیتون از نحوه حضور شخصیتش در این فیلم گیج شده است.

این فیلم نیز همانند فیلم بتمن به نسبت دیگر آثار ابرقهرمانی، کمی درام بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل است که فیلم موربیوس را در لیست فیلمهای درام 2022 آورده‌ایم.

نقد و بررسی فیلم Morbius ؛ آیا فیلم موربیوس ضعیف‌ترین اثر مارول است؟

Top Gun: Maverick

بهترین فیلم های درام 2022

بهترین فیلم های درام
  • نام فارسی: تاپ گان: ماوریک
  • کارگردان: جوزف کوسینسکی
  • ستاره ها: تام کروز، جنیفر کانلی، مایلز تلر
  • ژانر: اکشن، درام

پیت میچل یکی از برترین هوانوردهای نیروی هوایی است که بیش از سی سال از زندگی خود را وقف خدمت به نیروی هوایی کرده است. اکنون این امکان برای او وجود دارد تا بتواند یک ترفیع مقام بگیرد و از شرایط بهتری برخوردار باشد. اما این اتفاق باعث می‌شود تا او زمین‌گیر شود و دیگر نتواند به پرواز ادامه دهد.

 قسمت اول فیلم تاپ گان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 1986 بود و اکنون نوبت قسمت دوم این فیلم است تا تبدیل به یکی از بهترین فیلمهای درام 2022 شود.

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick ؛ تکنیکال‌ترین فیلم تاریخ سینما

Ambulance

بهترین فیلم های درام 2022

فیلمهای درام سال ۲۰۲۲
  • نام فارسی: آمبولانس
  • کارگردان: جو روسو، آنتونی روسو
  • ستاره ها: آنا د آرماس، جسیکا هنویک، کریس ایوانز
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور

فیلم آمبولانس که یکی از فیلمهای درام سال ۲۰۲۲ است، داستان دو برادر را روایت می‌کند. دو برادری که تصمیم می‌گیرند تا از سر ناچاری و بی‌پولی، به یک آمبولانس دستبرد بزنند.

آن‌ها که نمی‌توانند خرج درمان بیماری مادرشان را بپردازند مجبور می‌شوند تا یک آمبولانس را برای نجات مادرشان بدزدند. اما همه چیز وقتی خراب می‌شود که که آن‌ها متوجه می‌شوند آمبولانسی که به آن دستبرد زده‌اند، توسط یک بیماری قلبی، اشغال شده است.

Knives Out 2

بهترین فیلم های درام 2022

محبوب ترین فیلم های درام
  • نام فارسی: چاقوکشی 2
  • کارگردان: رایان جانسون
  • ستاره ها: جسیکا هنویک، دنیل کریگ، مدلین کلین
  • ژانر: جنایی، درام، کمدی

پس از قسمت اول فیلم چاغوکشی، خیلی زود ساخت قسمت دوم و سوم این فیلم نیز تایید شد. قرار بر این شد تا دنیل کریگ در نقش کارآگاه بنوا بلان بازگردد و به دیگر پرونده‌های جنایی‌اش بپردازد. بدین ترتیب، دنیل کریگ بازگشته است تا یکی از بهترین فیلمهای درام سال ۲۰۲۲ را درکنار بازیگرانی جدید را تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های غیر انگلیسی زبان تاریخ سینمای جهان + 2023

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما [+امتیاز IMDb]

Don’t Look Up

بهترین فیلم های درام 2022

محبوب ترین فیلم های درام
  • نام فارسی: به بالا نگاه نکن
  • کارگردان: آدام مک کی
  • ستاره ها: لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، تیموتی شالامی
  • ژانر: کمدی، درام، علمی-تخیلی

بهترین فیلم‌های درام درباره زامبی‌ها

کیت دیبیاسکی یک دانشجوی فارغ‌التحصیل نجوم است که اخیراً به همراه استادش، دکتر راندال میندی کشف جدیدی انجام داده‌اند. آن‌ها یک دنباله‌دار شگفت انگیز را کشف کرده‌اند که به در منظومه شمسی می‌چرخد. اما مشکل واقعی اینجاست که مسیر آن دنباله دار به زودی به زمین خواهد رسید!

اما مشکل واقعی اینجاست که کسی واقعا اهمیتی به حرف آن‌ها نمی‌دهد. به نظر می‌رسد هشدار آن‌ها راجع به دنباله داری به اندازه کوه اورست که می‌تواند بشریت را نابود کند کاملا بیهوده است.

آن‌ها شروع به یک تور رسانه‌ای برای آگاه کردن مردم و به خصوص رئیس جمهور می‌کنند. تنها 6 ماه تا برخورد این دنباله دار به زمین باقی مانده است که بالاخره یک برنامه تلوزیونی خبر مربوط به برخورد دنباله دار را پوشش می‌دهد. واقعا  چه چیزی لازم است تا انسان‌ها به بالا نگاه کنند؟

Being the Ricardos

بهترین فیلم های درام 2022

بهترین فیلم های درام 2021
  • نام فارسی: ریکاردوس بودن
  • کارگردان: آرون سورکین
  • ستاره ها: خاویر باردم، نیکول کیدمن، جیک لیسی
  • ژانر: بیوگرافی، درام

بهترین سریال‌های درام جنایی

فیلم ریکاردو بودن، داستان لوسیل بال و دسی آرناز که هردو از عوامل پشت صحنه ساخت فیلم هستند را روایت می‌کند. هردوی آن‌ها طی اتفاقاتی به طور همزمان دچار بحرانی می‌شوند که ممکن است باعث از دست دادن شغلشان شود و به موازات آن، دچار بحران دیگری می‌شوند که ممکن است باعث ایجاد مشکل در رابطه‌شان و نابودی آن شود.

فیلم ریکاردو بودن شما را با یک درام عاشقانه، پیش مخاطبان پشت دوربین، درون اتاق نویسندگان و به اتاق ظبط می‌برد. این فیلم توسط آرون سورکین ساخته شده و اواخر سال 2021 اکران شد.

The Unforgivable

بهترین فیلم های درام 2022

بهترین فیلم های درام 2021
  • نام فارسی: نابخشودنی
  • کارگردان: نورا فینگشیت
  • ستاره ها: ساندرا بولاک، ویولا دیویس، وینسنت دونوفریو
  • ژانر: جنایی، درام

نقد فیلم The Unforgivable

روث اسلیتر که پس از گذراندن محکومیت به خاطر جنایتی خشونت آمیز از زندان آزاد می شود. او دوباره وارد جامعه ای می شود که حاضر به بخشش گذشته او نیست. در مواجهه با قضاوت شدید از طرف مکانی که زمانی آن را خانه می نامید، تنها امید او برای رستگاری یافتنش، خواهر کوچکترش است که مجبور به ترک او شده بود.

The Wolf of Wall Street

بهترین فیلم های درام

بهترین فیلم های درام
  • نام فارسی: گرگ وال استریت
  • کارگردان:مارتین اسکورسیزی
  • ستاره ها: لئوناردو دی کاپریو، مارگو رابی، ژان دوژاردن، کایل چندلر
  • ژانر: بیوگرافی، کمدی، درام
  • محصول: 2019

گرگ وال استریت یکی دیگر از بهترین فیلم های درام به‌حساب می‌آید که وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن برعهده مارتین اسکورسیزی قرار داشت. فیلم بر اساس کتابی به همین نام اثر جردن بلفورت ساخته شد.

داستان واقعی دلال سخت‌کوشی را به‌تصویر می‌کشد که اواخر دهه 1980 وارد بازار سهام شده و با یک بدشانسی روبه‌رو می‌شود؛ او جواز خود را دقیقا در روز دوشنبه سیاه که بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دهه 1920 بود، به دست می‌آورد.

به‌واسطه این سقوط اقتصادی بزرگ جردن شغل خود را از دست می‌دهد؛ اما او بار دیگر به‌عنوان یک دلال وارد بازار سهام کم ارزش می‌شود. در ادامه مشاهده می‌کنیم که چگونه بلفورت با دور زدن قانون به ثروت بسیار زیادی دست پیدا می‌کند.

Joker‎

بهترین فیلم های درام

بهترین فیلم های درام
  • نام فارسی: جوکر
  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • ستاره ها: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی
  • ژانر: جنایی، درام
  • محصول: 2019

جوکر بر پایه شخصیت شرور جوکر از کمیک‌های دی سی ساخته شد. وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم برعهده تاد فیلیپس قرار داشت. این فیلم در طی مراسم اسکار سال 2020 در 11 بخش (ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی) نامزد دریافت جایزه شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای بازی واکین فینیکس) و بهترین موسیقی متن موفق به کسب این جایزه شد.

در سال ۱۹۸۱، مرد میانسالی به نام آرتور فلک همراه با مادرش پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به‌عنوان دلقک در مهمانی‌های گوناگون حضور پیدا کرده و زندگی خود را این‌گونه می‌گذراند.

شهر گاتهام شهری مملو از جرم و جنایت‌های سازمان‌یافته، فقر و بیکاری است که تمام مردم ازجمله آرتور را آزار می‌دهد. آرتور به یک بیماری عصبی ناخویشتن‌داری عاطفی دچار است و هنگامی که کنترل خود از دست بدهد، به طرز عجیب و غیرقابل کنترلی می‌خندد. او که در موقعیت بدی به سر می‌برد، پس از اتفاقات مختلف ازجمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد.

A Beautiful Mind

بهترین فیلم های درام

بهترین فیلم های درام
  • نام فارسی: ذهن زیبا
  • کارگردان: ران هاوارد
  • ستاره ها: راسل کرو، جنیفر کانلی، ویوین کاردن، اد هریس
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • محصول: 2001

ذهن زیبا فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ران هاوارد است که در سال 2001 اکران شد. این فیلم طی مراسم اسکار در هفت بخش نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت توانست در چهار بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن این جایزه را کسب کند.

جان نش از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به سمت استادی برگزیده می‌شود. او توانایی خارق العاده‌ای در کشف رابطه بین اشکال و اعداد به هم ریخته دارد. ازدواج با آلیشیا به زندگی او رنگ و لعابی دیگر می‌دهد تا اینکه ویلیام پارچر مامور سیا به سراغش می‌رود و از او می‌خواهد با توجه به استعداد بی‌نظیرش در زمینه فعالیت‌های رمز شکنی به سیا کمک کند.

Parasite

بهترین فیلم های درام

بهترین فیلم های درام
  • نام فارسی: انگل
  • کارگردان: بونگ جون-هو
  • ستاره ها: سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک
  • ژانر: جنایی، درام
  • محصول: 2019

انگل یک فیلم درام محصول کشور کره است که به افتخارات بین‌المللی زیادی دست پیدا کرد. وظیفه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم برعهده بونگ جون-هو قرار داشت؛ البته در امر تهیه‌کنندگی کواک سین-آئه، مون یانگ کوون و جانگ یانگ هوان و در امر نویسندگی هان جین-وون به جون-هو کمک کردند.

اعضای یک خانواده که درآمد کمی دارند و دارای وضعیت مالی خوبی نیستند با مکر و حیله به‌عنوان خدمتکار یک خانواده ثروتمند مشغول کار برای آن‌ها می‌شوند؛ ورود این خانواده به خانه این افراد ثروتمند پیامدی فاجعه‌بار را برای آن‌ها به همراه دارد.

Godfather

بهترین فیلمهای دهه اخیر

بهترین فیلمهای درام دهه اخیر

بدون شک می‌توان گفت یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ سینما، 3 گانه‌ی محبوب و موفق پدر خوانده است. مجموعه‌ای به کارگردانی “فرانسی فورد کوپولا” و تهیه شده براساس رمانی به نام “پدر خوانده” که توسط ماریو پوزو در سال 1969 نوشته شده است.

پدرخوانده در سال 1972 ساخته شد و داستانی از خانواده مافیایی کورلئونه را به تصویر کشید. پیش از گاد فادر، هیچ فیلم و هیچ کارگردانی با چنین وسعتی داستان‌های مافیایی و گانگستری نساخته بودند و پدر خوانده به نوبه‌ی خود آغازگر این سبک از فیلم‌ها بود. سبکی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و هرساله مشاهده می‌کنیم که چند فیلم با روایت‌هایی از خلافکاران و گانگسترهای قدیمی توسط تیم‌های تولید بزرگ ساخته می‌شوند.

Pulp Fiction

بهترین فیلمهای دهه اخیر

فیلم های درام خارجی

فیلم مشهور عامه پسند یا پالپ فیکشن یک از بهترین اثر‌های تاریخ سینما است. کارگردانی این فیلم شگفت‌انگیز توسط کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) بوده است. فیلمنامه و داستان این اثر توسط خود شخص کوئنتین تارانتینو به همراه راجر آواری (Roger Avary) تدوین و نوشته شده است. فیلم درام عامه پسند یا پالپ فیکشن برنده جایزه بهترین فیلمنامه در آکادمی اسکار ۱۹۹۵ شده بود. همچنین نامزدی دریافت جوایز متعدی را هم در اسکار ۱۹۹۵ کسب کرده بود.

مطابق با سبک کوئنتین تارانتینو در روایات داستان به‌صورت غیرخطی؛ داستان این فیلم نیز به شکل غیرخطی روایت می‌شود. ساختار پالپ فیکشن براساس سه داستان متمایز بنا شده‌است که در خط سیر روایت اشتراکاتی نیز با یکدیگر دارند.

سرسخت‌ترین شخصیت‌های زن کوئنتین تارانتینو

آدمکش حرفه‌ای، وینسنت وگا (با بازی جان تراولتا) شخصیت اصلی داستان نخست، بوکسور حرفه‌ای، بوچ کولیج (با بازی بروس ویلیس) شخصیت اصلی داستان دوم و همکار آدمکش وینسنت، جولز وینفلد (با بازی ساموئل ال. جکسون) شخصیت اصلی داستان سوم است.

با آن‌که هر داستان به مجموعه‌ای از رویدادهای متمایز با دو داستان دیگر می‌پردازد ولی با آن‌ها دارای ارتباط و نقاط اشتراک نیز هست. فیلم با سرقت مسلحانهٔ «پامپ‌کین» و «هانی‌بانی» (القاب عاشقانه‌ای که زوج سارق در صحنهٔ آغازین یکدیگر را با آن خطاب می‌کنند) از رستوران آغاز می‌شود.

سپس داستان وینسنت، جولز، بوچ و چند شخصیت دیگر از جمله مارسلوس والاس سردستهٔ گانگسترها، همسرش میا و مشکل‌گشای امور غیرقانونی وینستون ولف را پیش می‌کشد. در نهایت نیز به نقطهٔ آغازین فیلم بازمی‌گردد، در رستوران: وینسنت و جولز که برای استراحت کوتاهی به آن‌جا آمده‌اند، خود را درگیر سرقت مسلحانه‌ای می‌یابند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های درام سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با بهترین فیلمهای درام دهه اخیر ، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو