صف انتظار حج تا حدود 15 سال دیگر ادامه دارد

منبع: همگردی

4

1402/2/28

15:09


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صف انتظار حج تا حدود 15 سال دیگر ادامه دارد.

در آستانه آغاز عملیات اعزام زائران ایرانی به عربستان، در سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی همایش آموزشی و توجیهی برای زائران تهرانی برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ارائه توصیه هایی به حجاج و تشریح ویژگی های این سفر معنوی گفت: زمینه تشرف زائران حج امسال بعد از 16 سال انتظار فراهم شده است.

او خطاب به زائران حاضر در این گردهمایی بیان کرد: شما در زمانی مشرف می شوید که حدود نیمی از حجاج که در سالهای 85 و 86 ثبت نام کرده اند تاکنون مشرف شده اند و با این سهمیه (امسال) صف انتظار حدود 15 سال دیگر ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از زائران خواست که برای استفاده از لحظه لحظه این سفر تدبر، مطالعه و برنامه ریزی داشته باشند و توصیه کرد از کسانی که سابقه تشرف داشته اند کمک بگیرند و دفتر برنامه روزانه داشته باشند تا وقتی از سفر بر می گردند، غصه از دست رفتن این فرصت طلایی و تکرار نشدنی را نخورند.

سرپرست حجاج ایرانی پرهیز از بازارگردی در این سفر معنوی را تاکید کرد و گفت: سوغات را از داخل کشور تهیه کنید و زمانی را که در این سفر دارید برای عبادت و نزدیکی بیشتر با خدا صرف کنید.

نواب در ادامه به زائران توصیه کرد که به مطالعه درباره اسرار و معارف حج و انجام درست مناسک با خواندن کتابهای مربوطه، تعاون، تفاهم و همکاری با همسفران و خادمان و رعایت نکات بهداشتی برای دوری از بیمار نشدن توجه داشته باشند و در این سفر هم خادم و هم زائر باشند و افرادی که توانایی دارند به دیگران خدمت کنند.

در این گردهمایی، مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال به شکل نمادین اجرا شد.

در حج امسال حدود 87 هزار و 550 زائر از ایران حضور دارند که بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام آنها با پروازهای ایرانی از سوم خرداد آغاز می شود.

صف انتظار حج تا حدود 15 سال دیگر ادامه دارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو