پروژه فیبر نوری آسیاتک با حضور رئیس جمهور رونمایی شد

منبع: تکراتو

3

1402/2/28

15:33


پروژه فیبر نوری آسیاتک دیروز چهارشنبه در شهر چالوس مصادف با روز ملی ارتباطات، با همراهی رئیس‌جمهوری و وزیر ارتباطات به صورت مجازی افتتاح شد.

پروژه فیبر نوری آسیاتک با حضور رئیس جمهور رونمایی شد

پروژه فیبر نوری آسیاتک دیروز چهارشنبه در شهر چالوس مصادف با روز ملی ارتباطات، با همراهی رئیس‌جمهوری و وزیر ارتباطات به صورت مجازی افتتاح شد.

مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری آسیاتک (FTTX) در استان مازندران روز گذشته (چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402) مصادف با روز ملی ارتباطات، در حضور مجازی رئیس‌جمهوری و وزیر ارتباطات برگزار شد. فاز اول این طرح در چالوس به اجرا در آمده و هم‌اکنون به مرحله بهره‌برداری وارد شده است؛ بنابراین، مردم این شهر از امروز امکان استفاده از اینترنت پر سرعت براساس فیبر نوری با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه را دارند.

همچنین هفته پیش، طی مراسمی با حضور امیر محمدزاده لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات آیین رونمایی آزمایشی از اینترنت فیبر نوری آسیاتک با سرعت 930 مگابیتی در هنرستان زنده‌یاد «قربانی» شهر چالوس انجام شد.

بیشتر بخوانید: افتتاح سرویس فیبر نوری ایرانسل در حضور رئیس جمهور انجام شد

افتتاح پروژه فیبر نوری آسیاتک (FTTX)

در قسمتی از این رویداد به دستور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات تست سرعت صورت گرفت؛ زارع‌پور ضمن بیان اینکه سرعت دانلود 939 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود اینترنت فیبر نوری 492 خواهد بود، تصریح کرد: «این در حالی است که سرعت آپلود ما در کشور سه مگابیت بر ثانیه است. یعنی سرعت اینترنت تقریبا 130 برابر شده است.»

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در ادامه گفته‌های خود در صبح دیروز در جریان جلسه هیات دولت نیز افزود: «در مرحله نخست این طرح سه میلیون خانوار در 100 شهر تحت پوشش قرار می‌گیرند. در این فاز، در 10 شهر شاهد پوشش بالای 70 درصد فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها هستیم. با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و کیفیت و ارتباطات سرعت همراه نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و هم با اتصال BTSها به فیبر نوری، اپراتورها می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.»

پروژه فیبر نوری آسیاتک

همچنین در همین راستا سال پیش، محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک طی مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در مازندران اظهار داشت: «طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد شده است، یک میلیون خانوار توسط این شرکت از پروژه اینترنت سرعت برخوردار می‌شوند و استان مازندران مشمول این طرح می‌شود. هوشمندسازی این استان و شهرهای آن، نیاز اساسی استان است. طی 6 ماه سرویس کامل و پایدار فیبر نوری در چالوس، به دسترسی 35 هزار خانوار به اینترنت پر سرعت کمک می‌کند. با اجرای این طرح، سرعت اینترنت تا 100 برابر وضعیت کنونی ارتقاء می‌یابد و حداقل سرعت آن 100 مگ برثانیه است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افتتاح پروژه فیبر نوری آسیاتک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو