رئیس جمهور خواستار تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات شد

منبع: تکراتو

5

1402/2/28

15:34


ابراهیم رئیسی ضمن اشاره به پیشرفت 37 درصدی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم به عنوان یک دستاورد مهم بر تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد.

رئیس جمهور خواستار تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات شد

ابراهیم رئیسی ضمن اشاره به پیشرفت 37 درصدی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم به عنوان یک دستاورد مهم بر تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد.

«ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور در مراسم افتتاح «7 طرح فیبر نوری» که در پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد برگزاری آن بودیم، بیان داشت: «در شبکه ملی اطلاعات بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی 23 درصد تا قبل از این دولت رشد داشتیم، الان به 60 درصد رسیده و دارد افزون می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «این نگاه خوبی است و قابل تقدیر است، امید آن داریم که سرعت را بالاتر ببرید البته از کیفیت نباید کاسته شود.»

ابراهیم رئیسی ضمن اشاره به نقش بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های افزود: «در صحبت‌ فعالان بخش خصوصی اشاره شده بود که دولت در حوزه تصمیم‌گیری به تنهایی تصمیم می‌گیرد و بخش خصوصی دخالتی ندارد. اما این درست نیست چرا که مقام معظم رهبری به همه مسئولان تاکید کرده‌اند که بخش خصوصی، تشکل‌ها، فعالان و نخبگان این میدان به کار گرفته شوند. چرا که اینها می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.»

وی همچنین درباره اهمیت تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تاکید داشت: «رهبری به همه ما تاکید می‌کنند که شبکه ملی اطلاعات باید زودتر به نتیجه برسد، در این رابطه تاکید می‌کنم که شبکه ملی اطلاعات ولو اینکه الان به میزان 60 درصد رسیده اما سرعت کار را به میزانی که از دقت کاسته نشود باید افزون کرد.»

بیشتر بخوانید: 6 پروژه ارتباطی و فیبر نوری با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

تأکید بر تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از سوی رئیس جمهور

وی ضمن کافی ندانستن رشد 1.3 درصدی سهم اقتصاد دیجیتال از GDP، بر افزایش این میزان اشاره داشت: «اینکه آقای وزیر ارتباطات بیان کردند در حوزه اقتصاد دیجیتال بین یک تا یک و نیم درصد رشد کرده‌ایم، خیلی خوب است اما نباید به این قانع بود. رشد اقتصادی در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌تواند خیلی بالاتر از این باشد.»

تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات

وی در مورد پیشرفت دولت الکترونیکی نیز افزود: «30 درصد اهداف دولت الکترونیکی محقق شده‌است باید به سمتی برویم که کاغذ از گردونه کار اداری خارج شود ارتباطات کاملا هوشمند شود.»

رئیس جمهور در خصوص اهمیت اینترنت ضمن بیان خاطره‌ای اعلام داشت: «من رفتم یکی از روستاهای بسیار دور. با بالگرد رفتیم و گفتند ما تا الان تا حالا یک بار فرماندار را در این 40 سال دیدیم. گفتیم چه می‌خواهید؟ همه چیز را گفتند، جاده، مدرسه، خانه بهداشت و … مدتی گذشت گفتم پیگیری شود کارها انجام شده یا خیر. آقای استاندار گزارش داد از جایی که رفتیم که کارها انجام شده بود و به روستا مراجعه کردیم اما کسی از اهالی گفت همه کارها را کردی اما تا اینترنت اینجا وصل نشود انگار کاری نکردی.»

رئیس قوه مجریه در پایان خاطرنشان کرد: «طبق گزارش‌هایی که به دست من رسیده ‌است 95 درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند. او از تمامی دستگاه‌ها خواست تا ظرف یک ماه همه دستگاه‌ها به سامانه دولت هوشمند متصل شوند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی‌بر تسریع روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو